
הבשורה שכל כך חיכיתם לה: סקר TGI למגזר הדתי וחרדי יפורסם ביום חמישי
לאחר כמעט חודש של עיכוב, סקר TGI חרדי יפורסם ביום חמישי הקרוב - כך נודע לאייס. הסקר יתייחס לתקופה שבין יולי 2013 ליוני 2014 ויושווה לתקופה שבין ינואר 2013 לדצמבר באותה שנה. לא מדובר במועדים מקבילים, והם כוללים רק 6 חודשים חופפים, וזאת בשל מספר הנדגמים הנמוך יחסית, כמה מאות נשאלים מול אלפי נשאלים בסקר TGI למגזר הכללי, שמתייחס לפרק זמן של חצי שנה.
מאגר המידע TGI חרדי הוא יוזמה של אגוד חברות הפרסום ביחד עם משרדי הפרסום של המגזר, לקידום ענף השיווק והפרסום המגזרי במטרה לספק כלי עבודה מקצועיים ומתקדמים גם לפלח זה. המאגר מבוסס על חתך מיוחד של סקר TGI הבוגרים הכללי בתוספת התאמות ומידע ייעודי הרלוונטי לצורך אפיון וניתוח פרופיל והתנהגות המגזר.
מאגר המידע השיווקי TGI מבוצע על ידי קנטאר מדיה מחקרי TGI ותחת פיקוח ובקרה מקצועית של ועדת המחקר של איגוד חברות הפרסום. מאגר TGI מבוסס על מדגם מייצג של מרואיינים במגזר היהודי בגילאי 18+, המשקפים אוכלוסייה בשיעור של כ-4 מיליון נפש.
מאגרי המידע של החברה מהווים כלים חיוניים לענף השיווק והפרסום בתהליך בניית אסטרטגיה שיווקית ותמהילי המדיה זאת בהתבסס על הבנת הצרכן והתמקדות בקהלי מטרה, יצירת תהליכי שיווק ממוקדים המבוססים על מידע עדכני וממוקד מאפשרת להגיע לניצול אופטימאלי של משאבי השיווק.
- נוקד, הראל, מור והפניקס ישקיעו 45 מיליון שקל ב-TGI - הנחה של 7%
- סקר TGI: מעריב זינק - ואיך השפיעה פרשת NSO על כלכליסט?
לרוב הסקר מתפרסם כחודש וחצי לאחר סיום המדידה, כלומר אמור היה להתפרסם באמצע אוגוסט, אולם הפעם הוא מתפרסם מספר שבועות לאחר מכן. במגזר נלחצו מהעיכוב, ואף העריכו כי זוהי תוצאה למאבקים בתקשורת החרדית, בין יתד נאמן להפלס למשל. גורמי אחרים אף ייחסו את העיכוב ללחימה בדרום. ואולם, העיכוב נובע ככל הנראה ממחסור בכוח אדם בחברת קנטאר מדיה מחקרי TGI, בסקר שנחשב לקטן משמעותית מסקר TGI במגזר הכללי.
בכל מקרה, הסקר הנוכחי צפוי להיות מרתק, וזאת לאחר שנראה האם חרם המודעות ישפיע על עיתון הפלס, או שגם הפעם העיתון יפתיע וירשום נתוני חשיפה גבוהים. במקביל, האם העיתונים היומיים ימשיכו לרדת בחשיפה, ומה יקרה בקרב הלוהט בין 2 תחנות הרדיו החרדיות קול ברמה וקול חי.