אדלר ומקאן כבשו את האפי; מהלך קוקה קולה המעוטר ביותר והפלטינום ל-yes
אדלר ומקאן "לא ירדו מהבמה" לאחר שזכו ברוב פרסי הזהב * אראלה ממפעל הפיס רק במקום ה-2 * מנכ"ל שטראוס ציון בלס זעם על נאום הזכייה של טרה
משה בנימין span > a > | 
לאחר 2 דחיות בעקבות מבצע צוק איתן שהזיזו אותו מהמועד המקורי ביולי, נערך אמש (יום א') טקס האפי של איגוד השיווק הישראלי, המי"ל ואיגוד חברות הפרסום במעמד משרדי הפרסום והמפרסמים המובילים בישראל.
את האירוע שנערך השנה במתכונת גאלה מוקפדת יותר הכוללת ארוחת ערב וישיבה לצד שולחנות לפי קבוצות (של משרדים ומפרסמים), הנחתה עינב גלילי שהתקשתה למשוך תגובות מצד הקהל. הנוכחים התעניינו בדבר אחד בלבד - רגע ההכרזה שיכריע מי זוכה לעלות אל הבמה.
* צפו בגלריית תמונות מהאירוע: אתם שם? תייגו את עצמכם
2 משרדי הפרסום שיותר מכולם צעדו בדרך זו אל עבר הבמה היו מקאן תל אביב עם 4 זכיות בזהב ואדלר חומסקי עם 3 זכיות בזהב (ללא הזכיות של חברות הבת שסידרו לקבוצה ערב מוצלח במיוחד).
לא הצליחה לעניין את הקהל אמש. עינב גלילי (צילום: רן ברגמן)
אדלר חומסקי. ערב מוצלח מאוד לקבוצה
בקטגוריית הגראנד אפי שמוענקת למהלך האפקטיבי הטוב ביותר בשנה החולפת זכה המהלך ששטף את המדינה: השמות של קוקה קולה באמצעות משרד הפרסום דחף. המהלך זכה ב-2 קטגוריות נוספות ובסך הכל הצליח לקטוף 3 זכיות שהפכו אותו ללא ספק למהלך הבולט של אפי 2014.
קטגוריה לא פחות חשובה, ויש שיגידו יותר, היא האפי פלטינום שמודדת הישגים ואפקטיביות של מהלכי שיווק ופרסום לאורך מספר שנים. קטגוריה זו היא גם זו שמייצרת תחרות ענקים שכן מדובר מטבע אופי הקטגוריה במהלכים יציבים, עקביים, בעלי חשיפה גבוהה שליוו את הקהל בשנים האחרונות. בקטגוריה זו זכה מקאן תל אביב עבור העבודה לחברת הלווין yes "נגד כיוון התנועה: נצחון האיכות על המחיר". מולו התמודדו יריבים לא פחות ראויים שיכלו לזכות באותה המידה, כדוגמת אראלה של מפעל הפיס וגיתםBBDO שזכה בכסף וה'כבל התת ימי' של בזק בינלאומי באמצעות אדלר חומסקי שזכה בפרס הארד.
צוות קוקה קולה חתם את הערב עם 3 זכיות. מימין: אורנית צמח, יצחק סער ועינת נמש
בקטגוריית המדיה שוב גבר מהלך השמות של קוקה קולה על מתחריו - הפעם באמצעות סוכנויות הדיגיטל גפן TEAM יחד עם Q דיגיטל וסוכנות הפרסום המתמחה במובייל moblin - עבור הקמפיין ששילב את שמות הנהגים על גשרים במסלול הנסיעה בו נסעו באמצעות אפליקציה ייחודית. בקטגוריית אמצעי התקשורת והמדיה זכה מקאן תל אביב עבור מהלך ההשקה של מקאן ואלי 'בונים עתיד חדש במדבר'. בקטגוריית היופי, אופנה וטואלטיקה זכו אדלר חומסקי ודלתא עברו מהלך הפרסום למאצ'תונים בכיכוב נינט טייב.
מתמנגלים 1 (צילום: רן ברגמן)
מתמנגלים 2 (צילום: רן ברגמן)
מתמנגלים 3 (צילום: רן ברגמן)
מתמנגלים 4 (צילום: רן ברגמן)
בקטגוריית המגזרים והתקציבים הקטנים זכה בזהב משרד הפרסום מהמגזר הערבי אפאק טריו עבור החדרת מותג מילקו של חברת טרה למגזר הערבי. בכסף זכתה חברת התוכן השיווקי של אדלר חומסקי גריי קונטנט עבור המהלך לענף הזית 'מחזירים את הכבוד לשמן הזית הישראלי'. חדי העין שישבו באזור השולחן של אנשי שטראוס יכלו לראות כיצד נאום הזכייה של אנשי טרה הוציא את ציון בלס מנכ"ל שטראוס משלוותו. בלס רעם על כך שאנשי טרה ניכסו לעצמם את הבלעדיות על פעילות המחלבה ללא חומרים משמרים וירה בסביבתו את המלה "בושה" - כמה דקות מאוחר יותר בלס החליף חיוכים עם חבריו לשולחן ופרש מהאירוע.
מדיה דיגיטלית בלי זהב
בקטגוריית המדיה הדיגיטלית לא הוענק פרס זהב. את פרסי הכסף והארד קטף לידיו מקאן תל אביב שהוכיח בפעם המי יודע כמה שהדיגיטל הוא הטריטוריה שלו (ולא נראה שמישהו מעוניין או מתאמץ לערער זאת) עבור מהלכים ללאומי קארד: 'שנת הארנק הדיגיטלי' ובנק לאומי: 'פורצים דרך לבנקאות 4.0'. בקטגוריית מוצרי המזון היה זה שוב מהלך השמות של קוקה קולה שלקח את הזהב עם הזכייה השלישית שלו לערב זה.
בקטגוריית הנדל"ן זכו בזהב אדלר בראנדס מקבוצת אדלר חומסקי וחברת 'קנדה ישראל' עבור המהלך לפרויקט מידטאון. בקטגוריית הפיננסיים זכו בזהב בנק לאומי ומקאן תל אביב עבור 'זירת העסקים של לאומי - מלקוחות עסקיים קטנים לשותפים גדולים'. מקאן תל אביב גם קיבל את הפרס החברתי בקטגוריית עמותות עבור פעילותו למען קבוצת שורשים 'גיוס תרומות בסגנון וינטאג'' במסגרת הקמת מותג האופנה ROOTS. בקטגוריית חברות תחת הכותרת של פעילות חברתית היה אלו אדלר חומסקי, סוכנות התוכן המותגי C ופרוקטר אנד גמבל שגרפו את הזהב עבור מהלך תרומת השיער של מותג פנטן .
ראובני פרידן וקסטרו הסתפקו בזכייה אחת בלבד אבל עשו זאת בסטייל באחת הקטגוריות החשובות בתחרות - קמעונאות, מוצרי חשמל ומוצרים לבית. המהלך הזוכה היה עבור פעילות 'הילדים של קסטרו - אהבה ממבט ראשון'. בקטגוריה זו זכו בכסף קבוצת נגב ואדלר חומסקי ובארד מקאן אריקסון ותדיראן.
קסטרו וראובני פרידן. הזוכים בקטגוריית הקמעונאות
בקטגוריית הרכב זכו בזהב דרורי שלומי ומותג הרכב FIAT עבור מהלך 'מוציאה את הלכלוך החוצה'. בקטגוריית שירותי בתקשורת זכה אדלר חומסקי בזהב ובכסף - שניהם עבור מהלכים לחברת בזק. בקטגוריית השירותים, נופש ופנאי זכו בזהב משרד הפרסום יהושע TBWA וקופת חולים מכבי עבור מהלך 'מכבי נותנים נוק אאוט לקטגוריה'. בפרס הכסף זכו JWT וחברת מטרנה עבור 'המלון בראשון בעולם לאמהות ותינוקות'.
עמוס שפירא ותלמה בירו (צילום: רן ברגמן)
שאלה למארגנים וכוכבית לבאומן
בסיכומו של ערב, בלטו מעל הכל היעדרותם המוחצת של משרדי הפרסום שאינם נמנים על אריות הענף. מארגני האפי צריכים לשאול את עצמם לקראת השנה הבאה האם האפי הופכת למגרש משחקים סגור עבור המשרדים החזקים הגדולים והעשירים? אמנם נרשמה נוכחות של חברות בת קטנות השייכות לקבוצה גדולה כמו גריי קונטנט ואדלר בראנדס של אדלר חומסקי, אך הופעתם של משרדי הפרסום שטרית מדיה גרופ, פובליסיס, JWT ודרורי שלומי לא היתה נתון מספיק כדי להעיד על הגיוון המתבקש מתחרות שכזאת. יש לציין לחיוב את גפן TEAM, דחף ו-Q דיגיטל אך במקרה שלהם - הלקוח הכל יכול - קוקה קולה - הוא כמעט חזות הכל.
מי שיצטרך לסמן לעצמו כוכבית עם תזכורת להשתפר עד השנה הבאה הוא באומן בר ריבנאי שלצד שני שותפיו לצמרת ענף הפרסום - אדלר חומסקי ומקאן אריקסון היה היחיד שלא חזר הביתה עם פסלון מוזהב באמתחתו.
תגובות לכתבה(22):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
20.same old sheet. only haffy new year (ל"ת)אלי 03/10/2014 12:37הגב לתגובה זו0 0סגור
-
19.קמפיין קוקה קולה מועתק ! לא הומצא בדחף. נלעג (ל"ת)מחלקים לעצמם שבחים 02/10/2014 05:41הגב לתגובה זו0 0סגור
-
18.כוותיק בתעשייה זה פשוט מעציב.מהומה על מאומהמד מן 30/09/2014 14:47הגב לתגובה זו0 0האמת לא שהתחדש דבר,אבל חשבתי שהתעשייה התקדמה,התבגרה,שעושה דברים רציניים אמיתיים ואפקטיביים . אז כנראה שיש כאלה אבל הם לא היו בערב הזה. הערבה הזה היה כולו פוזה סתמית,נבובה ונפוחה .כמו תמידסגור
-
17.תתעוררושי 30/09/2014 11:37הגב לתגובה זו0 0בזק? קוקה קולה? יס? העולם השתנה, יש מותגים חדשים. אפקטיביות שהיא פועל יוצא של 20 מיליון שקל תקציב פרסום זה כל כך 2004... איפה התחבולות, איפה התחכום, איפה הפלטפורמות החדשות באמת (פלטפורמות אפקטיביות ולא גימיקים מטופשים). פרסומאים מיושנים ומפרסמים מיושנים מלקקים אחד לשני (ומקללים אחד את השני). תמשיכו לשכנע את עצמכם שזה מעניין מישהוסגור
-
16.קוקה קולהגיא 29/09/2014 19:05הגב לתגובה זו0 0ממש לא משנה שהומצא באוסטרליה. תקראו על הצניחה במכירות שלהם בארה"ב ועל הצורך שלהם להמציא את עצמם מחדש ואולי תפסיקו להתלהב מ"מהלכים"..סגור
- טען עוד
-
15.מידטאון תל אביבטל 29/09/2014 19:03הגב לתגובה זו0 0האם תהיה כניסה לפרוייקט לדוברי עברית ? או שהפרוייקט נבנה בני יורק ? משחקים בנדמה לי ועוד מקבלים על זה פרסים.סגור
-
14.מילא מהלך מועתק אבל איפה האפקטיביותדניאל 29/09/2014 19:01הגב לתגובה זו0 0מגוחך בעיני שתחרות שאמורה לחלק פרסי אפקטיביות נותנת פרס לגימיק בדמות הגשרים של קוקה קולה (שבינינו גם לא ממש עבד בפועל). מה האפקטיביות? מה התוצאות? מאה אלף הורדות? סבבה. איך זה השפיעה על המכירות, על התדמית, על משהו? האם עשו משהו עם האפליקציה הזאת אחרי המהלך? בנו דאטה בייס? האם זה מונף למשהו?? גורנישט!!! אני בין מאה אלף המורידים - הורדתי, עברתי מתחת לגשר, השם שלי לא הופיע, התבאסתי ואחרי שבוע מחקתי את האפליקציה. ממש אפקטיבי. נו באמת... וגם אם היה מופיע השם שלי. אז מה.סגור
-
13.אם אתה לא גדול אתה לא שם...גרינגו 29/09/2014 18:43הגב לתגובה זו0 0עיקרון התחרותיות אמור להיות קודם כל שיווניות ואפשרות להציג עבודה או עבודות מועמדות גם אם אתה לא גדול ולא קוראים לך אדלר. יש עוד 480 משרדי פרסום בישראל, שעושים עבודה מדהימה בעיקר בענף הנדל"ן, עבודה סיזיפית, קשה ומקורית שלא מועתקת מערבות אוסטרליה או אירופה. עבודה שמכתיבה סדר יום חדש בענפים שונים בישראל וכמו אזרחי הפריפריה גם למשרדים הפחות מקושרים אין את ההכרה לקבל פרסים. קחו לדוגמא את פרויקט אלמוג במערב חיפה. לקחו צמד מילים ושיר משנות התשעים, הוסיפו לו תקציב של ארבעה מיליון שקלים והופ יש לנו קמפיין. החוכמה הייתה ותישאר לדעת להצליח בתקציבים קטנים ומוגבלים, כאלו המחייבים אתכם להיות יצירתיים, שקולים ולהבין היטב את צרכי הלקוח וקהל היעד שאליו אתם מכוונים. לצערי, כמשרד מוביל המלווה עשרות לקוחות קטנים וגדולים אנו משרדים " שקופים " שעושים עבודת פרסום אמיתית ולא מקבלים אפילו הזמנה לערב הגאלה, שלא לומר הזמנה להתמודד כשווים על אחד הפרסים.סגור
-
12.הפרס על בישול נתונים יצירתי הולך ל....פלנר זייפן 29/09/2014 18:23הגב לתגובה זו0 0בגדול, זאת התחרות בין הפלנרים על כיפוף הנתונים ועל חשבונאות יצירתית. אז השנה איבדו את הבושה לחלוטין מקאן, דחף ואדלר. במשך שנים היו אלה הפלנרים של ראובני שאיבדו כל קשר לנתונים האמיתיים והחתימו את כל הלקוחות על אקסלים שנמצצו מכל מקום.סגור
-
11.תפסיקו לחלק לעצמכם פרסיםחולי אגו 29/09/2014 14:46הגב לתגובה זו0 0אין שום מגזר שאוהב את עצמו כולכך ומחלק פרסים לעצמו שחלקן מעתיק מחול, ויש בודדים מקוריים.סגור
-
10.המדיום חוצות הטוב בישראל -- גשרים!!!מדיה 29/09/2014 13:47הגב לתגובה זו0 0אי אפשר להתעלםסגור
-
9.האפי היא תחרות של הארץ?עתונות 29/09/2014 13:39הגב לתגובה זו0 0למה לא מסוקר בגלובס?סגור
-
8.אפקטיבי בריכוזיותבושה 29/09/2014 12:07הגב לתגובה זו0 0מהלכים די סטנדרטים שבעיקר מחצינים את ההגמוניה של המשרדים הגדולים. תחרות מיותרת.סגור
-
7.המהלך שלך פיאט: כבוד לפרילאנס הכי תותח בארץפרילאנס 29/09/2014 11:53הגב לתגובה זו0 0משה גליס!סגור
-
6.אהבתי את ההערה הפדגוגית בסוףניסנוביץ' 29/09/2014 11:49הגב לתגובה זו0 0באומן- נו נו נו !!!סגור
-
באמת לא היה שם פלנינג מעולם (ל"ת)מצד שני 29/09/2014 14:02הגב לתגובה זו0 0סגור
-
אתה אפסמצד שלישי 29/09/2014 15:14הגב לתגובה זו0 0כשתהיה חתום על מהלך כמו החומוס של אבי או על מהלך ברנפלקס עם דנית אז תשלח לבאומן קורות חיים....בעצם אל תטרח אתה בטוח בינוני מתוסכלסגור
-
5.לקבל אפי על מהלך לא מקורי??נאווה התקציבאית 29/09/2014 11:34הגב לתגובה זו0 0כי קמפיין השמות של קוקה קולה הוא קמפיין מומצא, באוסטרליה לפני 3 שנים. בושה לאפיסגור
-
4.מהלך קוקה קולה הומצא באוסטרליהיהודה 29/09/2014 10:37הגב לתגובה זו0 0בושה שבתחרות כזו שאמורה לקדש יצירתיות לוקחים רעיון מחול ונותנים פרס קישקושסגור
-
3.הבנתי טוב מאוד מהו עולם הפרסוםמישקה פישקה 29/09/2014 10:22הגב לתגובה זו0 0לאחר ששתי נשים בקורס קופי של "הבצפר" ניסו להסביר לפלנר שלימד אותנו (גוץ מוזר בן 40+ שמסרב להתבגר, השד יודע מה שמו) על פס הגומי שמשאיר חריטה בגב, וכמה שזה כייף להגיע הביתה ולשחרר את החזיה, והוא התווכח איתן שזו לא תובנה של קהל נשי, כאילו שהוא אי פעם לבש חזיה בחייו (לכו תדעו...בגילי, אני נכון להאמין להכל). מרוכזים בעצמם, בטוחים שהם יודעים משהו על הציבור, מנותקים לחלוטין, ומייצרים קמפיינים שמיועדים למי שגר בתל-אביב, בשכונות הלבנות והעשירות שלה, כי מה הטעם להשקיע בקמפיין נבון שמתאים לאחוז גבוה מאוכלוסיית הארץ. והפרסום בארץ? לא יעיל בשיט, לא חכם, ומעליב את הדעת.סגור
-
2.הלקוח הכל יכול?קשקוש 29/09/2014 09:28הגב לתגובה זו0 0גרנד אפי למהלך מחול? האם אפי זה לא פרס על אפקטיביות? הרי מכירות קולה בירידה. קוקה קולה כל יכולה בעולם הברנזה המנותק מהמציאות.סגור
-
1.מהלך השמות של קוקה קולה הוא מאוסטרליהאוזי 29/09/2014 09:26הגב לתגובה זו0 0בושה לתחרות הזאת שאמורה לקדם חשיבה יצירתית ופורצת שהזוכה הגדול של הערב הוא מהלך שכל כולו אדפטציה!!!!סגור