ניו יורק. קמפיין תרומת איברים
צילום: צילום מסך
TV

כשעובדים עם זוכה אוסקר: כך נראה קמפיין תרומת האיברים הנפלא של נ"י

סרט אנימציה של 90 שניות מנסה לעודד את הניו יורקרים האדישים לחתום על כרטיס תרומת איברים. כשליבה של העיר נחלש, התושבים נרתמים ותורמים
משה בנימין |

לצד מעלותיה הרבות של העיר ניו יורק, הכרך העצום הזה סובל מאחוז נמוך מאד של תושבים החתומים על כרטיס לתרומת איברים - כשהיא מדורגת כמעט בסוף - במקום ה-49 בכל ארה"ב. במקום שמאכלס בתוכו את משרדי הפרסום הגדולים והמובילים בעולם, הנתון הלא מעודד הזה שהוא מנת חלקם של כל תושבי העיר, מחייב פתרון יצירתי או לפחות קמפיין מרשים.

הקמפיין המרשים תורגם לבסוף לסרט אנימציה בן 90 שניות מאת היוצר והבמאי, Laurent Witz, זוכה פרס האוסקר על סרט האנימציה Mr. Hublot. מאחורי המהלך עומד משרד הפרסום y&r ניו יורק כשהתובנה סביבה נבנה הקמפיין היא ליבה הפועם של העיר ניו יורק. זו מוצגת כעיר שסימני החיים אט אט נעלמים ממנה, כשהיא מנסה לשרוד נגד השעון המתקתק אותה לסופה: העיר הדינמית הופכת אפלולית ואפרורית, הבניינים מטים ליפול, החנויות סגורות והחשמל נמוג לאיטו.

במשרד הפרסום הציבו במרכז הקמפיין את הלב של העיר ניו יורק כאשר הפנייה היא למעשה לליבותיהם של תושבי העיר - לרגש הסולידריות שלהם - כדי לזרוע בהם את הרעיון שקיום העיר והמשכיותה יובטח באמצעות עזרה הדדית ביניהם ונכונות לתרומת איברים לזולת.

תושבי העיר מוצגים בסרטון כמי שנרתמים יחד לטובת הבראתה באמצעות איסוף חפצים שונים כמו עמודים, שלטי רחוב ופריטים אישיים, כמטאפורה לאיברי גוף האדם כאשר ניו יורק היא הגוף וליבה הנחלש משוקם באמצעות החפצים/איברים שתרם הציבור.

בראיון לאתר AdWeek אמר גלן ג'ייקובס, מנהל הקריאייטיב הראשי של y&r ניו יורק כי "אם הקמפיין יצליח לעורר מודעות לתרומת איברים, זה יהיה נפלא, אך דרך ארוכה עוד לפנינו והמטרה היא למצוא דרכים טובות ובולטות יותר להעביר את המסר הלאה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה