השותפים החדשים של שילוח: פובליסיס רוכשת 24.9% ממטומי ב-80 מיליון ד'

רשת הפרסום העולמית רכשה 20% ומחזיקה באופציה ל-4.9% נוספים שתמומש תוך 45 יום. מוריס לוי אמר: "הפלטפרומה של החברה - State of the art"
 | 
telegram

עסקיו הפורחים של אילן שילוח מקבלים תאוצה נוספת עם כניסת רשת הפרסום השלישית בגודלה בעולם - פובליסיס - כשותפה בחברת הפרסום הדיגיטלי מבוסס התוצאות מטומי. פובליסיס תרכוש 24.9% ממניות החברה שהונפקה לאחרונה בבורסת לונדון תמורת כ-80 מיליון דולר.

פובליסיס רכשה 20% ממניות מטומי ומחזיקה באופציה לרכישת 4.9% נוספים ממניות החברה, אשר תמומש תוך 45 יום. העסקה התבצעה לפי שווי חברה של כ-327 מיליון דולר (במחיר ההנפקה של המניה- 227 פני למניה).

לדברי מוריס לוי, יו"ר פובליסיס העולמית: "הפלטפורמה שבנתה מטומי היא State of the art ומתבססת על החדשנות הטכנולוגית הישראלית". כידוע, החברה העולמית שתהפוך לשותפה במטומי מחזיקה בארץ את קבוצת 'פובליסיס ישראל' בה נכללים באומן בר ריבנאי, לאו ברנט, פובליסיס, זניט, סופרפוש ועוד. בימים כתיקונם עסקיו של אילן שילוח (עד לדילול המלא של מניותיו במקאן תל אביב) מהווים יריב ישיר לפובליסיס המנסה אף היא לשדרג את יכולות הדיגיטל שלה בישראל.

לוי שלו הערכה רבה לקברניטי הדיגיטל בישראל הוסיף ואמר: "תל אביב היא שנייה בעולם רק לעמק הסיליקון ביזמות ובחדשנות הטכנולוגית. מטומי, אשר טומנת בחובה את תכונות המקצוענות והחדשנות הטכנולוגית הישראלית, הפכה במהרה למובילה עולמית בענף חשוב זה באמצעות פיתוח פלטפורמה בינלאומית ממעלה הראשונה באיכותה, שהינה בגדר "State of the art". יחד עם מטומי נמשיך לבנות ולפתח סביבה פתוחה להחלפת רעיונות ויוזמות במטרה להתאים את עצמנו לעידן הדיגיטלי הדינמי".

יו"ר מטומי, אילן שילוח: "אנו עדים לטרנספורמציה משמעותית בתעשיית הפרסום הדיגיטלי, כשתחום הפרסום מבוסס תוצאות מגלם פוטנציאל צמיחה גדול במיוחד. מטרתנו היא לבנות את חברת הפרסום מבוססת התוצאות המובילה והטובה בעולם, ויחד עם קבוצת פובליסיס אשר הופכת לשותפה אסטרטגית, נוכל להיכנס לשווקים חדשים, לגייס לקוחות אסטרטגיים גדולים נוספים, לפתח קטגוריות מוצרים חדשות בהן מטומי אינה פעילה כיום, ועל ידי כך להאיץ עוד את הצמיחה המרשימה של החברה ולבנות ערך לבעלי המניות שלה. הישגיה של מטומי בענף נובעים מקידום חדשנות טכנולוגית, מקצוענות עובדי החברה ומנהליה, ומיכולות ניהול מרשימות של המנכ"ל עופר דרוקר"

שוק הפרסום מבוסס תוצאות מוערך כיום בהיקף של כ-12 מיליארד דולר, ולפי מחקר שערכה חברת IAB, הוא צפוי לעלות להיקף של 45-60 מיליארד דולר ב-2020. מטומי, אשר נוסדה ב-2007 בתל אביב ומעסיקה 400 עובדים בסניפים שונים ברחבי העולם, מספקת שירותים לכ-1,600 לקוחות פעילים, באמצעות עבודה עם כ-16,000 מקורות מדיה דיגיטלית בלמעלה מ-100 מדינות שונות.

החברה הפגינה צמיחה מהירה בשנים האחרונות, המתבססת על מודל עסקי אשר הניע אותה להציג רווחיות מרשימה באופן עקבי בכל שנה מאז 2008. בחודש יולי האחרון ביצעה מטומי בהצלחה מהלך של בבורסה הראשית בלונדון וגייסה כ-70 מיליון דולר.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות