לאחר כשנתיים ללא משרד יח"צ: משרד התיירות מפרסם מכרז לייעוץ תקשורתי
לא עברו ימים רבים מאז פורסם מכרז יחסי הציבור והייעוץ התקשורתי של משרד התרבות והספורט , ומשרד נוסף מוסיף עוד שורה לרשימת מכרזי הממשלה. משרד התיירות, בראשותו של השר עוזי לנדאו, פרסם היום (ה) מכרז למתן שירותי ייעוץ תקשורתי ויחסי ציבור לאחר שפעל באמצעות דוברת פנימית בלבד (ענת שיחור-אהרונסון) וללא ליווי של משרד חיצוני בשנתיים וחצי האחרונות.
דרישות הסף של המכרז מחייבות כי המתמודדים יהיו בעלי וותק של 3 שנים לפחות כמשרד יחסי ציבור, עם נסיון של שנתיים לפחות ביח"צ בתחומי התיירות, כלכלה, סביבה או צרכנות בין השנין 2011 ל-2013, וכן מתן שירותי יח"צ גם בערוצי ניו מדיה (רשתות חברתיות).
עוד נדרש המציע/משרד להיות בעל ניסיון בניהול של לפחות 3 קמפיינים/פרויקטים של הסברה ויחסי ציבור לארגונים ממשלתיים ו/או ציבוריים. בנוסף לזאת עליו להיות גוף המעסיק לכל הפחות 4 עובדים: אחד מהם עומד בראש הצוות ולצידו 3 יועצים משניים. איש הדוברות ויחסי הציבור המיועד לתת את השירותים בפועל למשרד התיירות מטעם המציע, יהיה עובד בכיר מטעם המשרד המתמודד בתחום דוברות ויחסי ציבור, בהקשר זה נדרש כי יהיה בעל ניסיון במהלך שלוש השנים האחרונות (2011-2013) במתן שירותי דוברות ויחסי ציבור, לפחות ל-2 ארגונים, מהם לפחות אחד שהינו ארגון ציבורי.
על פי פרטי המכרז, משרד התיירות ישלם למשרד היח"צ הנבחר שכר עבודה שעתי בהתאם לשעות העבודה החודשיות בפועל. בהתאם לזאת, היקף ההתקשרות השנתי המקסימלי בין משרד התיירות למשרד היח"צ יעמוד על 240,000 שקלים ללא מע"מ. דהיינו ריטיינר חודשי מקסימלי של 20 אלף שקל ללא מע"מ.
מעדיפים איכות על פני מחיר
המכרז יכלול 3 שלבים: בחינת עמידה בתנאי הסף של המציעים, בחינת מדדים איכותיים של נותן השירותים בפועל המהווה 70 נקודות מהציון הסופי עליו מחליטה ועדת המכרזים וציון מחיר המהווה 30 נקודות מהציון. שלב האיכות מורכב מתתי סעיפים שכוללים בין השאר קמפיינים קודמים של המשרד, חוות דעת מלקוחות, נסיון, פרזנטציה וראיון.
במשרד התיירות הכינו עצמם גם למשרדי יח"צ שמוכנים לעבוד במחיר "רצפה" שיטרוף את הקלפים. על פי המכרז "היה ותתרשם ועדת המכרזים כי בהצעתו של המציע גלומים תכסיסנות/תחבולה (לדוגמא: הצעת מחיר בה נקב המציע הייתה נמוכה באופן משמעותי ממחיר השוק המקובל), תהא רשאית הועדה לדחות את ההצעה על הסף".
הסכם ההתקשרות עם משרד היח"צ הזוכה יעמוד על 12 חודשים עם אופצייה להארכה ששמורה למשרד התיירות, ל-2 תקופות נוספות בנות 12 חודשים ובסה"כ ל-3 שנים.
יוזכר כי רק לפני 3 חודשים, בתחילת אוגוסט יצא משרד התיירות בקמפיין פרסום מושקע שעמד על כ-6 מיליון שקלים. הקמפיין שהגיע לאחר חודשי הלחימה במבצע 'צוק איתן' נועד לעודד את תיירות הפנים בישראל תחת הכותרת "דווקא עכשיו - חופשה בישראל". בנוסף, נועד הקמפיין לשפר ככל הניתן ובמידת האפשר את מצבם הפיננסי של בעלי עסקים בתחום התיירות אשר דיווחו על פגיעה קשה בהכנסות בעקבות ביטול הזמנות ומיעוט מבקרים.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה