תקציב מכללת הדסה על המדף: יוצאת למכרז כפול על הדיגיטל וניהול המדיה
למהירי החלטה בלבד: מכללת הדסה בירושלים פרסמה לאחרונה, בעת ובעונה אחת, 2 מכרזים פומביים הנוגעים לתקציב הפרסום שלה. המכרזים יינעלו בעוד 10 ימים, ב-19 בנובמבר - כך נודע לאייס.
מכרז אחד פורסם תחת הכותרת: מתן שירותי פרסום ושיווק אינטראקטיבי ודיגיטלי ואילו השני פורסם תחת הכותרת: שירותי ניהול מדיה ועיצוב חומרי פרסום. ההתקשרות עם הזוכה ב-2 המכרזים תעמוד על 24 חודשיים, דהיינו שנתיים מיום הזכייה.
בשנים האחרונות, מזה כ-7 שנים מנוהל תקציב הפרסום הדיגיטלי של המכללה האקדמית הדסה על ידי משרד הפרסום JWT דיגיטל בבעלותו של עומר זייגרמן, ולסירוגין על ידי GIN, המהווה שיתוף פעולה בין גורני אינטראקטיב, זרוע הדיגיטל של y&r ו-INNOVATE.
כל האופציות פתוחות
במקביל אליו, תקציב המדיה החברתית של המשרד נוהל על ידי סוכנות TheySay בבעלותה של לירון בן ארי. על פי יפעת בקרת פרסום, ב-2014, עד לנקודת זמן זו עמד תקציב הפרסום של המכללה על כ-2.5 מיליון דולר במחירי מחירון המהווים בפועל כ-4 מיליון שקלים. ב-2013 הוא עמד על כחצי מיליון דולר בלבד, ב-2012 על כ-1.5 וב-2011 על כ-1.8 מיליון דולר, במחירי מחירון.
במכללת הדסה הדגישו כי כל האופציות פתוחות, או כפי שניסחו זאת במילים אחרות: "במועד פרסום מכרז זה קיים גורם המספק למזמין את השירותים נשוא המכרז. יודגש, אולם, כי אין בעובדה זו לכשעצמה כדי להעניק לאותו גורם יתרון כלשהו במסגרת הליכי מכרז זה".
תנאים נוחים ומכרז שמעדיף איכות על מחיר
יצוין, כי תנאי הסף של מכרז השיווק האינטראקטיבי אינם נוקשים: המכללה דורשת מהתמודדים "ניסיון בפועל של שנה אחת לפחות בהענקת שירותי פרסום ושיווק אינטראקטיביים". בנוסף לועדת המכרזים, מנהלת השיווק של המכללה, שושי לוי, מנהלת את ההליך המכרזי לאיתור משרדי הפרסום.
אחד הסעיפים הבולטים שעשויים לעודד את המתמודדים הפוטנציאליים, בדגש על הקטנים והעצמאיים, היא העובדה שהמכללה הולכת על איכות/קריאייטיב. הציון המשוקלל של המועמדים יורכב מ-80% לקריטיריון האיכות לצד 20% בלבד לקריטריון המחיר. בקריטריון האיכות תתרשם המכללה מיכולתו המקצועית, ניסיונו וכושרו של המתמודד במתן השירותים, לרבות חברי הצוות מטעמו, ובהצעת המחיר יעמוד במבחן הריטיינר החודשי שיבקש המתמודד לצד גובה העמלות ומחירי הלידים.
ניקוד האיכות מחולק לתתי סעיפים שכל אחד מייצג אחוז בציון הסופי בקטגוריה זו: התרשמות מניסיון קודם של המציע, מהיכולות האסטרטגיות ומחשיבה יצירתית ומחדשנות - 10%; התרשמות מאנשי המקצוע המוצעים לנהל את תיק הפרסום של המכללה - 10%; משרד שמטפל בלקוחות קטנים ובינוניים בארץ ובחו"ל - 10%; הצלחות מוכחות בשטח - 10%; התמחות בחדשנות בתחום הדיגיטל, היכולת ליישם מערכת חדשנית במהירות כמו מערכת אופטומיציה וסינכרון בין גוגל לפייסבוק - 40%; מתן שירות 24 שעות ביממה לפי צרכי הלקוח והמערכות כולל ניהול משברים - 10%; היכרות מעמיקה של קהל היעד - צעירים בגילאי 20 עד 30 - 10%.
תחזוקת עמוד פייסבוק, קידום בגוגל וניתוח סביבת הפעילות
תחת הכותרת של שירותי פרסום ושיווק אינטראקטיבי ודיגיטלי, המכללה מבקשת תחזוקה שוטפת של עמוד הפייסבוק של המכללה כולל ניסוח ופיקוח יום יומי בקצב של 3-4 פוסטים בשבוע, ככל שידרש; אחריות על קידום חיפוש המכללה בגוגל בהתאם לסידרי העדיפויות שיינתנו על ידי המכללה; גיבוש אסטרטגיה שיווקית בנושא הדיגיטאלי, לימוד ובחינת צרכי הפרסום השיווק
והמיתוג של המכללה, ניתוח סביבת הפעילות הנוכחית, ניתוח פוטנציאל המתחרים הפועלים בסביבת הפעילות, הכנת הצעת תקציב פרסום ושיווק אינטראקטיבי מפורטים, והוצאה לפועל בכפוף לתקציב וללוח זמנים; מתן דו"חות שבועיים, חודשיים רבעוניים או שנתיים או כפי שתדרוש המכללה,
והערכות מפורטות על ביצוע התוכניות שאושרו על ידי המכללה ותוצאותיהן; ביצוע פעולות איסוף חומרים, עיצוב, עריכה, קופירייטינג, כתיבה, צילום, גרפיקה, פיקוח, יעוץ וכל הדרוש לפרסום המכללה באמצעי הפרסום הדיגיטאלים.
מכרז ניהול המדיה - משקל שווה לאיכות ומחיר
כאמור, במקביל למכרז על שירותי האינטראקטיב פרסמה המכללה מכרז נוסף תחת הכותרת: שירותי ניהול מדיה ועיצוב חומרי פרסום. תנאי הסף למכרז זה כוללים הענקת שירותי פרסום ושיווק לעשרה גופים דומים או גדולים מהמכללה, לפחות בשנה, בכל אחת מחמש השנים האחרונות; צוות עובדים המונה לפחות 15 עובדים קבועים ומחזור הכנסות משרותי פרסום ושיווק של לפחות 12 מיליון שקל בכל אחת מהשנים 2012 ו-2013.
במכרז זה ישוקלל הציון באופן שונה מקודמו ויעמוד על יחס שווה בין האיכות - 50%, למחיר - 50%. בקריטריון האיכות, 35% מהציון יהיה על פי התרשמות מיכולתו המקצועית של המתמודד, ניסיונו האישי ועבודות קודמות, 10% ייקבעו על פי הימצאות מחלקת קריאייטיב אינטגרלית במשרד המונה לפחות 2 אנשי צוות קבועים ונפח הפעילות מול לקוחות קטנים (עד 250 5לף שקל שנתי) ובינוניים (בין 250 ל-400 אלף שנתי) וגדולים (מ-400 אלף ומעלה) - 5%.
במסגרת "ניהול מדיה ועיצוב חומרי פרסום" דורשת המכללה בין השאר: קופירייטינג, כולל ייעוץ לשוני ועריכת לשון של טקסטים (על עורך הלשון להיות בעל תואר אקדמאי ו/או בעל 10 שנות ניסיון של עבודה בתחום לפחות) עיצוב וביצוע גראפי, עיצוב הפקות דפוס והכנה לדפוס, תכנון מדיה, ובניית תכניות פרסום ושיווק לפעולות המכללה השונות, פיתוח ערוצי תקשורת חדשים ומקוריים.
כמו כן, היא מבקשת ייעוץ בשיווק אסטרטגי, לימוד ובחינת צרכי הפרסום ויחסי הציבור של המכללה, ניתוח סביבת הפעילות הנוכחית, הפוטנציאלית וגופים אחרים הפועלים בסביבת הפעילות, הכנת הצעת תקציב פרסום ושיווק מפורטים, והוצאה לפועל בכפוף לתקציב וללוח זמנים לו התחייב המציע, ובכפוף לאישור מראש של המכללה וליתר התחייבויות המציע על פי ההסכם.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה