אילן שילוח
צילום: עידו איז'ק

הבייבי החדש של שילוח: Wannabiz גייסה 2.2 מיליון ד' בהובלת 'דה טיים'

החברה הישראלית מפתחת אפליקציה לניהול שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים. אילן שילוח: "מביאה את השיווק האוטומטי לרמה חדשה של נגישות ותחכום"
משה בנימין |

הרבה דברים כבר נאמרו על אילן שילוח, אבל יש מוטיב אחד שחוזר על עצמו בתדירות גבוהה. לא מעט בכירים בענף הפרסום, כולל מתחריו הישירים, אמרו בעבר, בשיחות סגורות וסגורות פחות כי שילוח תמיד נמצא 5 צעדים לפני כולם. על הרקע הזה מעניין לראות מי הן החברות ששילוח מוצא בהן פוטנציאל עסקי וחזון פורץ דרך ומחליט לשים עליהן את הכסף.

החברה האחרונה שעשתה את זה לשילוח היא Wannabiz הישראלית שגייסה 2.2 מיליון דולר מקבוצת משקיעים בהובלת חברת TheTime ו-Firstime Ventures של שילוח, יחד עם משקיעים נוספים מתחום הטכנולוגיה והניו מדיה, כגון זוהר גילון.

Wannabiz מפתחת אפליקציה בעלת ממשק ידידותי לניהול שיווק דיגיטלי עבור עסקים קטנים. מטרת האפליקצייה לסייע לעסקים קטנים לנהל שיווק דיגיטלי חכם ואפקטיבי תוך השקעה מינימלית של זמן - רק 5 דקות ביום, לדבריהם. הגיוס נועד להשיק את האפליקציה החדשה, אשר עד כה היתה זמינה באופן מצומצם, ולהנגיש אותה לשוק משתמשי האנדרואיד שכולל עשרות מיליוני עסקים קטנים.

החברה נוסדה ב-2012 על-ידי היזמים הישראלים תמר שור, יואב רייך ואבי קפויה. באמצעות האפליקציה יכולים המשתמשים, בעלי עסקים קטנים, להפיץ תוכן בערוצים השונים, כגון פייסבוק, טוויטר והבלוג של החברה וכך להגדיל את כמות העוקבים. בנוסף, היא מאפשרת ניהול קמפיינים פירסומיים דיגיטליים בתקציבים נמוכים. בנוסף לגיוס, החברה נהנית גם מתמיכת המדען הראשי במסגרת תוכניות לעידוד חברות טכנולוגיה בישראל.

"עסק קטן לא יכול לצמוח כיום ללא שיווק באינטרנט. רוב בעלי העסקים הקטנים לא יכולים להרשות לעצמם לשכור מומחה שיווק, כשבמקביל חסרים להם זמן ומומחיות בכדי לבצע פעולות שיווק דיגיטליות בעצמם", מציינת תמר שור, מייסדת-שותפה ב-Wannabiz. "השקת האפליקציה מגשרת על הפער העצום בכך שהיא מאפשרת לבעלי עסקים קטנים, ללא תלות בכישורים טכנולוגיים או ידע שיווקי, לנצל את מעט הדקות הפנויות שיש להם ביום לטובת ניהול השיווק הדיגיטלי באמצעות הסמארטפון. באופן זה, ניתן לשמר לקוחות ולגייס חדשים באמצעות הערוצים המרכזיים בהם הלקוחות מבלים את זמנם".

אילן שילוח, יו"ר קבוצת הפרסום מקאן תל אביב: "Wannabiz מביאה את השיווק האוטומטי לרמה חדשה של נגישות ותחכום, המאפשרת למיליוני עסקים קטנים לבצע פעילות שיווק מפולחת וממוקדת, באופן שהיה שמור עד כה לחברות גדולות בלבד. עסקים קטנים מייצגים שוק עצום, הזקוק נואשות לשיווק מקצועי בעלות מתאימה. ל-Wannabiz יש גישה מוכחת להצלחה ארוכת טווח של קמפיינים שיווקיים ופרסומיים עבור משתמשים אלו, והיא ממשיכה להתרחב ולהשתפר בקצב מהיר"

כל הכותרות

על פי נתונים ש-Wannabiz מספקת, בשנה האחרונה דיווחו משתמשי הפיילוט של האפליקצייה על תרומה משמעותית לפעילות שלהם, עם גידול של 130% בממוצע במספר אוהדי הפייסבוק, והגברת תדירות הפוסטים שלהם ב-122% בממוצע. בעלי עסקים קטנים בארה"ב, אשר השתמשו באפליקציה מספר פעמים בשבוע במהלך 12-18 החודשים האחרונים, דיווחו על גידול בלקוחות ובהיקף העסקים בעשרות אחוזים, כך לדברי החברה.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה