
באומן לא יתנגד לתקציב כזה: כמה שמה שטראוס על פרסום חומוס בארה"ב?
אתמול פרסמה חברת שטראוס את
שטראוס, שחקנית מובילה בשוק החומוס הישראלי הסוער סימנה מזמן את ארה"ב כמנוע צמיחה ונכון להיום כבר מחזיקה בו נתח שוק של 62%. בארץ היא נעזרת בשירותיו של משרד הפרסום באומן בר ריבנאי ("החומוס של אבי" ועוד) ובארה"ב, פורסם לאחרונה כי הוחלט להחליף את משרד הפרסום שמלווה את המותג מ-2008, על רקע חילופי המנכ"ל לפני כשנה - שלי שליט שובל החליפה את רונן זוהר בתפקיד מנכ"ל סברה.
אתר הפרסום ADWEEK שדיווח אתמול (יום ד') על החלפת משרד הפרסום StrawberryFrog (לאחר 6 שנים) ומעבר ל-
לאוזניים ישראליות, 15 מיליון דולר אולי נשמע כמו סכום חסר תקדים, אך במונחים אמריקאיים מדובר בתקציב נמוך שתואם את מקומו של החומוס בסדר העדיפויות של האריקאי הממוצע. עם זאת, רק לצורך ההשוואה, על פי יפעת בקרת פרסום, תקציב הפרסום של חומוס אחלה בישראל, המטופל בבאומן בר ריבנאי עמד ב-2013 על 5.7 מיליון דולר במחירי מחירון, המהווים בפועל כ-8 מיליון שקלים.
- תקציב המדיה של סופר פארם בהיקף 80 מיליון ש' עובר למקאן
- הקמפיין הייעודי של טיב טעם לסניף המשופץ ברמת החייל
ענף הפרסום הישראלי המוחזק ברובו על ידי רשתות פרסום בינלאומיות התרגל לכך שמדי פעם "נוחתים" על משרדי הפרסום תקציבים גלובליים מעתם העובדה שהרשת הבינלאומית מטפלת בהם בחו"ל. במקרה של שטראוס זה יכול היה לעבוד דווקא בכיוון ההפוך ולשמח את הבוס מוריס לוי. פובליסיס שמחזיקה בבעלותה את פובליסיס ישראל ובתוכה באומן בר ריבנאי היתה שמחה לקבל לידיה את תקציב סברה בארה"ב, אך כאמור, זו בחרה ללכת עם המתחרים מרשת IPG.