באומן לא יתנגד לתקציב כזה: כמה שמה שטראוס על פרסום חומוס בארה"ב?
אתמול פרסמה חברת שטראוס את תוצאותיה לרבעון השלישי, שבו נרשם גידול של 4.8% במכירות ל-2.14 מיליארד שקל וצמיחה אורגנית שעמדה ברבעון האחרון על 7.1%. אחת הקטגוריות שבהן החברה רשמה ביצועים מרשימים היא זו של מכירות החומוס בארה"ב - באמצעות חברת 'סברה' - שנמצאת בבעלות משותפת שלה ושל פפסיקו.
שטראוס, שחקנית מובילה בשוק החומוס הישראלי הסוער סימנה מזמן את ארה"ב כמנוע צמיחה ונכון להיום כבר מחזיקה בו נתח שוק של 62%. בארץ היא נעזרת בשירותיו של משרד הפרסום באומן בר ריבנאי ("החומוס של אבי" ועוד) ובארה"ב, פורסם לאחרונה כי הוחלט להחליף את משרד הפרסום שמלווה את המותג מ-2008, על רקע חילופי המנכ"ל לפני כשנה - שלי שליט שובל החליפה את רונן זוהר בתפקיד מנכ"ל סברה.
אתר הפרסום ADWEEK שדיווח אתמול (יום ד') על החלפת משרד הפרסום StrawberryFrog (לאחר 6 שנים) ומעבר ל- The Martin Agency (מקבוצת אינטרפאבליק) דיווח גם על תקציב הפרסום השנתי של מותג החומוס האמריקאי של שטראוס: 15 מיליון דולר להוצאה על מדיה. מכירות החומוס עלו ברבעון האחרון ב-7.5% ל-171 מיליון שקל כאשר נתונים בארה"ב מלמדים על כך שרק 28% ממשקי הבית האמריקאיים צורכים את "הממרח הים תיכוני" באופן קבוע. המשמעות היא שהפוטנציאל עוד גבוה, כאשר רק 80 מיליון אמריקאים נחשפו בינתיים לחומוס.
לאוזניים ישראליות, 15 מיליון דולר אולי נשמע כמו סכום חסר תקדים, אך במונחים אמריקאיים מדובר בתקציב נמוך שתואם את מקומו של החומוס בסדר העדיפויות של האריקאי הממוצע. עם זאת, רק לצורך ההשוואה, על פי יפעת בקרת פרסום, תקציב הפרסום של חומוס אחלה בישראל, המטופל בבאומן בר ריבנאי עמד ב-2013 על 5.7 מיליון דולר במחירי מחירון, המהווים בפועל כ-8 מיליון שקלים.
ענף הפרסום הישראלי המוחזק ברובו על ידי רשתות פרסום בינלאומיות התרגל לכך שמדי פעם "נוחתים" על משרדי הפרסום תקציבים גלובליים מעתם העובדה שהרשת הבינלאומית מטפלת בהם בחו"ל. במקרה של שטראוס זה יכול היה לעבוד דווקא בכיוון ההפוך ולשמח את הבוס מוריס לוי. פובליסיס שמחזיקה בבעלותה את פובליסיס ישראל ובתוכה באומן בר ריבנאי היתה שמחה לקבל לידיה את תקציב סברה בארה"ב, אך כאמור, זו בחרה ללכת עם המתחרים מרשת IPG.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה