john lewis
צילום: יוטיוב
TV

אפילו אתם תגידו תודה: הפרסומות הכי טובות לקראת Thanksgiving וחג המולד

מהפרסומת המושלמת של John Lewis ועד למהלך הנפלא של מותג הבנקאות הפרטית TD. אווירת החג מוציאה ממשרדי הפרסום מסביב לעולם את המיטב
משה בנימין |

החודש האחרון מסביב לעולם הוא בסימן החגים הנוצריים שכוללים את Thanksgiving, חג המולד וכמובן חג הקניות ה-Black Friday. כמידי שנה ובאופן טבעי, הראשונים שנותנים את האות לפתיחת החגיגות הם המפרסמים: רשתות השיווק, הקמעונאים ואפילו הבנקים שבונים על הכיס הפתוח של הצרכנים באווירת החג.

למרות הציניות הקפיטליסטית, הפרסומות שמקדמות את עונת החגים הן מהטובות שנעשות במשך השנה. אספנו לכם 4 פרסומות מקטגוריות הבנקאות (TD - בנקאות פרטית), הקמעונאות (KMART) ובתי הכל בו (John Lewis ו-Marks & Spencer) שעשו את זה כמו שצריך.

רשת בתי הכלבו John Lewisהפכה את עונת החגים למסורת שבמסגרתה היא מוציאה מדי חודש נובמבר פרסומת אחת שכל תכליתה היא לצבוט בלב. לזכותה ייאמר שהיא מצליחה לזקק לתוך הפרסומת את כל המתיקות האפשרית שילדים וחיות יכולים לספק, והכוכב השנתי שלה הוא פינגווין "כמעט אנושי".

מותג הבנקאות הפרטית TD בחר להעניק בחזרה לקהילה. TD, כבנק, מותג שיכול להרשות לעצמו "לחלק כסף" עשה את זה בדרך מקורית ומרגשת, כשהחליט לתת לאנשים מתוך הקהילה עצמה את הכח והמשאבים להעניק לנזקקים לפי בחירתם. הבנק הפתיע 24 לקוחות מ-24 קהילות שונות, עם מענק חד פעמי של 30 אלף דולר כדי להגשים את חלומם החברתי: לעזור לילדים חסרי יכולת, לבנות לאשה נכה שלא יצאה מביתה 4 שנים מסלול נגיש לביתה ועוד.

ב-KMART רצו מאוד להיות הראשונים שמעלים "פרסומת חגים" אבל ידעו שזה עלול לצייר אותם בדיוק כך - כמי שכבר לא יכול להתאפק ורוצה כבר להתחיל בקדחת הקניות. מה הם עשו? לקחו את הדילמה הזו והפכו אותה לפרסומת.

מותג נוסף שמככב בתקופת החגים הוא Marks & Spencer. בית הכלבו העלה פרסומת שנוטפת מהפקה איכותית תחת הכותרת FollowTheFairies. "קסמו של חג המולד" מוצג באמצעות צבא הפיות הבלתי נראות שאחראיות לכל הטוב שקורה לאנשים בתקופה הזו של השנה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה