למועצת הכבלים והלווין נמאס להמתין על הקו: קנסה את HOT ב-1.6 מיליון שקל

החברה נקנסה בסכום הגבוה ביותר מאז הקמתה, לאחר מקרים רבים של שירות לקוי. יו"ר המועצה: "HOT תימדד במבחן התוצאה ולא בפרסום ויח"צ"
 | 

למועצת הכבלים והלווין נמאס להמתין לחברת HOT על הקו. חברת התקשורת בבעלות פטריק דרהי נקנסה הבוקר (יום א') בסכום של 1.6 מיליון שקל - הקנס הגבוה ביותר מיום הקמתה, לאחר מקרים רבים של שירות לקוי במוקדי השירות שלה.

בבדיקות המועצה לכבלים ולווין בחודשים יולי, אוגוסט וספטמבר נמצאו 16 מקרים של המתנה למענה, מעבר ל-30 דקות. באחד המקרים ההמתנה על הקו הגיעה אף לשעה שלמה. יו"ר המועצה, ד"ר יפעת בן-חי שגב: "אני מקווה שהפעם יזכו לקוחות HOT, שמשלמים ממיטב כספם, לקבל שירות יעיל ומהיר בדומה לזה ש-HOT מציעה במוקדי המכירות שלה. HOT תימדד במבחן התוצאה ולא בפרסום ובתרגילי יחסי ציבור".

עיצום זה מצטרף לעיצום של 1.3 מיליון שקלים שהוטל על HOT הקיץ, והושת בעקבות עלייה דרמטית במספר התלונות של לקוחות החברה למועצה. מבדיקת אגף הפיקוח והבקרה של המועצה עולה, כי בעוד לקוחות יכולים להמתין זמן בלתי סביר לקבל שירות, במוקדי המכירות ההמתנה עומדת על שניות בודדות.

במועצה ציינו, כי מדובר בהפרה ברורה של רישיון ההפעלה של החברה, הפרה שנמשכת זמן רב למרות הבטחות בעבר של הנהלת HOT למועצה כי הם מטפלים בבעיית ההמתנה במוקד שירות הלקוחות. לדברי המועצה HOT המשיכה לפגוע בציבור מנוייה באופן חמור מבלי לבצע במהירות הדרושה, בהיקפים הנדרשים ובהתמדה הנדרשת צעדים שיפסיקו את הפגיעה החמורה בציבור המנויים. על פי נתוני המועצה, מספר תלונות הציבור על זמני המתנה בלתי סבירים עלה פי 2 במהלך הקיץ, ועמד על מאות תלונות בחודש, בהשוואה לאשתקד.

ד"ר יפעת בן חי שגב מסרה הבוקר (יום א'), כי "המועצה אמונה על שמירת האינטרס הציבורי, ובהתחשב בכך - שההוצאה על מנוי לשידורי טלוויזיה היא מהגבוהות בהוצאות משק הבית הממוצע בישראל, תפקידה להגן על מנויי HOT המשלמים ממון רב על המנוי. אין ספק כי כדי לתת שירות הולם HOT נדרשת גם להוציא כספים ולא רק לגבות מהמנויים. העובדה שלאורך זמן, HOT לא העניקה זמני מענה סבירים משמעה כי היא חסכה כסף על גב מנוייה, תוך הפרה של רישיון ההפעלה ושל החוק באופן מתמשך".

בן חי שגב הוסיפה כי "המבחן של HOT הוא לא במודעות מטעם ותרגילים יח"צניים, אלא בתוצאה, ושם הם צריכים להשתפר. אנחנו נבטיח שזה יקרה לטובת כלל הציבור. מוקד שירות אמין, מהיר וראוי הוא חלק אינטגרלי מהרישיון שהמדינה העניקה לחברה ולא נתפשר עליו. על HOT לשפר את כל מערך השירות שלה, לא רק את משך זמני ההמתנה".

מחברת HOT נמסר בתגובה להחלטת המועצה: "הקנס שבחרה מועצת הכבלים והלוויין, להטיל על חברת HOT בגין חודש אוגוסט, מתעלם מהמציאות בה הייתה שרויה מדינת ישראל בזמן מבצע צוק איתן, בפרט באזור הדרום ומתעלם מהצעדים האפקטיביים שמבצעת החברה לשיפור השירות ללקוחותיה. המועצה בוחרת באופן תמוה לבצע בחינה של זמני ההמתנה במהלך מבצע "צוק איתן". תקופה שבמהלכה חברת HOT ועובדיה הושפעו באופן משמעותי ממצב הלחימה ואיום הטילים היומיומי בו הייתה נתונה מדינת ישראל. בעיקר הושפעו מוקדי השירות הגדולים של החברה הממוקמים בבאר שבע ובאשדוד, המעסיקים למעלה מ-500 עובדים ביניהם אימהות רבות שנעדרו לנוכח הוראות פיקוד העורף; וכן עובדי החברה בהם נציגי שירות, וטכנאים אשר גויסו למילואים".

עוד אמרו ב-HOT: "כחלק מהתגייסות החברה למאמץ הלאומי, החברה דאגה לפתוח את כלל הערוצים ללקוחותיה, ואף הגדילה לעשות ולשדר את התראות פיקוד העורף בחלק מערוציה, פעולה שדרשה מאמץ והשקעה כספית נוספת, כמו כן החברה שכרה כלי רכב ממוגנים על מנת להמשיך ולתת שירות בעוטף עזה".

"מעבר לכל האמור, הצעד שבו בחרה המועצה מתעלם מהמאמצים האינטנסיביים, הכספיים והניהוליים, שמשקיעה החברה בחודשים האחרונים בשורה של מהלכים לשיפור השירות. מאמצים אלו כבר נושאים פרי, למשל בין היתר, ירידה של חמישים אחוז בזמני המענה של החברה ביחס לחודש יולי 2014. רק לאחרונה הודיעה החברה על פתיחת מוקד שירות חדש בכפר סבא ובו כ-250 נציגי שירות חדשים. בסה"כ קלטה החברה מעל ל-500 נציגי שירות בחודשים האחרונים ותמשיך לקלוט נציגים נוספים. בתוך כך הודיעה החברה על הארכת זמני המענה במוקדי השירות עד לשעה 21:00 בערב זאת במקביל למוקדים הטכניים הפועלים 24/7".

תגובות לכתבה(14):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    חיובים בחשבון
    דב מיסניקוב 18/10/2017 17:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ב4 לאוגוסט ביקשתי ניתוק מהוט כי קשה לנו בגיל מעל 80 לשלם סכום של 319 שח לחודש עבור הטריפל +20 שח להוטנט .היתה הפסקה של כ10 ימים וביקשתי לחזור לתוכנית מצומצמת יותר התשובה היתה שלילית אך בקשרי לקוחות הציעו לי המשך של המנוי ולקבל הקטנת הסכום ל250 שח . באוגוסט נפרע מלוא הסכום ולהפתעתי קיבלת חשבון של 559 לספםמבר -אוקטובר , הפקידה ניסתה לתת הסבר ואף שלחה לי פירוט שממנו הבנתי שהסכום של 250 שח קיבל תוספת מ.ע.מ כך שלמעשה כמעט ואין שינוי במחיר .ביום 17/10 התקשרתי אך לאחר המתנה מאוד ארוכה ללא מענה השארתי מס טלפון לחזרה אילי משעה 15.00 עד כתיבת הפניה הזאת בשעה 17.30 לא חזרו אילי ,התקשרת פעם נוספת והמענה הקולי הודיע לי שכבר הוזמנה שיחה חוזרת . זה שירות מתחת לכל ביקורת ויש כאן גם ניסיון להטעות ע"י פירוט לא ברור .הסכום שעליו הסכמתי עומד על 250 שח כולל ..כמו כן אין אפשרות לקבל ערוצים כרצוני בטענה שזה לפי הוראות משרד התקשורת .בנוסף לכל שלחתי להם בפקס אישור על הגיל שלנו מעל 80 שמזכה בהנחה של 50 %.נאמר לי שהתמורה תהיה במבחר מאוד מצומצם של ערוצים .לאשתי שהיא ניצולת שואה ונכה ימלאו 81 שנים בדצמבר הקרוב ולה בודאי צריכה להיות ה
    סגור
  • 11.
    הקנס שהוטל על הוט בגין זמני המתנה ארוכים
    אלי 15/12/2014 18:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כנראה שהקנס קטן מדי. היום המתנתי כחצי שעה עד שקבלתי מענה. ה"פטנט" החדש - ואולי הישן שלהם, לנתק את השיחה אחרי 2 דקות. וכך הם לא עוברים על מגבלת הזמן... זה שבמשך חצי שעה נותקתי כ 5 פעמים - אותם זה לא מטריד. בוודאי שלא מפריע להם אם אכנס לתור כל פעם מחדש... אין זו בעיה של הטלפון הנייד שלי. עובדה, כי ברגע שהנציגה ענתה לי לא נותקתי אפילו פעם אחת!!! עכשיו אני מחכה להמשך הטיפול שלהם. בסה"כ זיכוי קטן...
    סגור
  • 10.
    הקנס הוא על תקופה שלפני 4/5 חודשים והם השתפרו
    לקוח הוט 14/12/2014 17:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כיום המצב הרבה יותר טוב אבל עדיין טעון שיפור
    סגור
  • 9.
    ככה זה שמנהלים כמו דרה(ע)י מנהלים את העסק
    יעקב 14/12/2014 16:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מוסווה שמנהל את העסק ככה ייראה העסק כמוהו בערך . לא יודע מאיפה הגיע הדרה(ע)י הזה להתעלל בעם ישראל .
    סגור
  • הוא לא מנהל את החברה
    אלו ביץ' 14/12/2014 18:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ככה זה שאנשים טיפשים כותבים תגובה בלי להזדהות . אילן צח מנהל את החברה .
    סגור
  • טען עוד
  • 8.
    לאה 14/12/2014 16:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם כבר מחזירים לעצמם הקנס בכך שהעלו את מחיר העלות החודשית - חוצפה שאין כדוגמתה
    סגור
  • 7.
    מנכ'ל הוט חייב לעוף
    avi 14/12/2014 16:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הדג מסריח מהראש, המנכ"ל הוא מקור הצרות של הוט והוא חייב לעוף עם בעיטה בתחת, רק בדרך זו המנכ"ל הבא ישכיל להבין ששרות טוב עולה כסף אך עדיין זול יותר מהקנסות
    סגור
  • 6.
    הוט לא אשמים!
    אזרח מן השורה 14/12/2014 15:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנחנו הלקוחות אשמים שבשביל 100 שקל לחודש (אולי) מוכנים לסבול. כל עוד יש מוצר חליפי , למה להיתקע איתם?
    סגור
  • רק תחרות בשוק עם מפעילים חדשים
    dav 14/12/2014 19:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המתחרה המגביל אולי יותר טוב בשרות.אבל איפה המחיר?! רק רפורמה וכניסה של עוד מתחרים תשנה את התמונה לטובת.הצרכנים
    סגור
  • 5.
    ברוך השם . לקח שנים הטיפול שלכם
    הגיע הזמן 14/12/2014 14:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לבדוק אותם אחת לחודש ולקנוס שוב במידת הצורך
    סגור
  • 4.
    המתנה על הקו
    קריתי 14/12/2014 13:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לאחרונה התקשרתי מספר פעמים לחברה לקבלת שרות לפחות שלוש פעמים חיכיתי על הקו למעלה מחמישים דקות שרות והענות מתחת לכל בקורת
    סגור
  • 3.
    יופי . (ל"ת)
    בא 14/12/2014 12:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    הוט "השכילה" להיות מהחברות השנואות בישראל. (ל"ת)
    ישראלי 14/12/2014 12:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    הקנסות על הוט
    הדסה שמן 14/12/2014 12:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שאלתי היא האם הקנסות משולמים, כי היחס לקהל המחוברים גובל בשערוריה
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות