לאחר חילופי ההנהלה בדלק: y&r ישראל מסיים את ההתקשרות עם החברה
מאז יולי 2014, עם פרישתו של מנכ"ל דלק ישראל אבי בן אסייאג, ההנהלה הבכירה של החברה שינתה את פניה מקצה לקצה. במסגרת שינוים אלו מונה שמואל אנצ'ל למחליפו של בן אסייאג - מהלך שהוביל לסיום ההתקשרות של משרד הפרסום y&r ישראל עם החברה לאחר שנים רבות ובהסכמה משותפת בין הצדדים לאור התקציב לשנת 2015 כפי שהוצג על ידי אנצ'ל.
כאמור, בשבועות האחרונים שדרת ההנהלה של דלק ישראל המפעילה את תחנות הדלק של 'דלק', הכוללת את חנויות השירות של מנטה וסניפי קפה ג'ו, חוותה שינויים פרסונליים רבים כגון מינויו של מוטי סלע לתפקיד מנהל אגף סחר, שיווק ופיתוח עסקי; מינויו של קובי הילר לתפקיד מנהל אגף הפעלת מתחמים; פרישתם של הסמנכ"לים משה צמיר ודוד לרון.
כפי שקרה רבות במקרים דומים, כניסתה של הנהלה חדשה נושאת עימה גל של החלטות תפעוליות שנוגעות גם לתכנית התקשורתית וכוללות גם החלפת ספקים בגזרות שונות. לאייס נודע כי עם מינויו של אנצ'ל לתפקיד הוא החל לקיים שיחות עם ספקי הרשת, כולל נותני השירותים בגזרת הפרסום: y&r ישראל וחברת פיגמנט. בשיחות אלו אנצ'ל הסביר למשרדי הפרסום כי התכנית התקשורתית ל-2015 והתקציב שילווה אותה עומדים לקטון באופן משמעותי ולהתרכז בפעילות BTL בלבד. הפועל היוצא של הודעה זו היה פרידה בהסכמה משותפת בין y&r ישראל לחברת דלק ישראל, כאשר ההחלטה בנוגע לפיגמנט עוד עומדת ותלויה. y&r ישראל החל ללוות את דלק ישראל כאשר קיבל לידיו את התקציב בשנת 2011, לאחר 10 שנים בהן טופל תקציב הפרסום ב אדלר חומסקי . ב-2012 טיפל משרד הפרסום בקמפיין שקידם את שיתוף הפעולה בין קפה ג'ו לדלק ישראל (שמחזיקה 50% ממותג בתי הקפה) עם השקת תפריט המותג בחנויות הנוחות של מנטה. כיום, כאמור, אותה ההנהלה שמולה עבד בצמוד משרד הפרסום פינתה את מקומה לבעלי התפקידים החדשים.
דלק מחזיקה ברשותה כיום 246 תחנות דלק, מתוכן 205 תחנות בהפעלה עצמית. לחברה 196 חנויות נוחות שפועלות תחת המותג מנטה. מחברת דלק ישראל נמסר בתגובה: "דלק בוחנת את כל התקשרויותיה בהתאם לתועלות העסקיות שהיא מגבשת לשנת 2015".