1.22 מיליון צפיות בשבוע לסרטון 'תמיר': "ההצלחה טמונה בתקשורת המסורתית"

הקמפיין הויראלי של תאגיד המחזור 'תמיר' רושם נתוני חשיפה מרשימים. קובי גמליאל, מנכ"ל חברת iSocia: "הביצוע היה מושלם, אבל בעיקר הטיימינג"
 | 
telegram
(5)

בשנים האחרונות לא מעט מיליוני שקלים הופנו לערוצי המדיה השונים כדי לקדם את נושא המחזור והסביבה. לצד המסרים הדידקטיים שנועדו ללמד ולחנך את הציבור הישראלי לחשיבות המחזור היו גם סרטונים הומוריסטיים שניסו לשוות למחזור אופי קליל וטבעי יותר - בגזרה הזו נראה שקמפיין אחד הצליח לעשות זאת באופן מרשים מאוד - הסרטון הויראלי הממומן של תאגיד המחזור תמיר .

הסרטון (באמצעות גליקמן נטלר סמסונוב) ששטף את הרשת בפייסבוק וביוטיוב הצליח להגיע גם לטלוויזיה במה שעזר לו להגיע לקהלים נוספים וחוזר חלילה לערוצי האינטרנט והרשתות החברתיות. בתוך שבוע מיום עלייתו לאוויר הגיע הסרטון לנתון מרשים של 1.22 מיליון צפיות, מספר שכל משרד פרסום היה חותם עליו לקמפיין המסחרי שלו.

לדברי קובי גמליאל , מנכ''ל ISOCIA שמשרדו מטפל בתקציב המדיה החברתית של תמיר: "ברגע שסרטון מקבל כל כך הרבה אייטמים ומצליח לחצות מדיום מהפלטפורמה הדיגיטלית לגופי התקשורת המסורתים שם טמונה הצלחתו". עוד הוסיף גמליאל כי "היוטיוב הפך להיות ערוץ נפרד מאותו יום בו פייסבוק החליטו לקדם יותר סרטונים שלהם ולכן אין סרטון שעומד בפני עצמו, וגוף שרוצה לדחוף סרטון צריך לעלות אותו לכמה מוקדים. כך נוצר מצב שבמקום שלסרטון יהיה מקור אחד וכוח אחד הוא מתפצל ל-3 מקורות ואף יותר, וגופי כוח קטנים שלא מצליחים לעשות אימפקט כמו יחידת כוח אחת".

בסרטון הויראלי של תאגיד המחזור תמיר משתתפים צעירים אקרובטיים כמו: לולייני קרקס, סקייטרים, מתעמלת אומנותית ומתעמלת בצמיחה חופשית, המראים באמצעות יכולות זריקה יוצאות דופן - אילו מוצרים נכנסים לפח הכתום ביניהם בקבוקי קטשופ, קרטוני חלב, בקבוק מרכך כביסה וקופסאות שימורים.



14 שעות מהרגע שהסרטון עלה לאוויר הוא רשם שורה סטטיסטית נאה של: 525,056 חשיפות, 6,621 אינטרקציות, 222,375 צפיות כשלמעלה מ-48,000 לחצו על PLAY לצפייה ו- 50% צפו בסרטון במלואו. נכון להיום הסרטון זכה ל- 887,304 צפיות ביוטיוב, 315,527 ב'סטטוסים מצייצים' ו- 17,552 צפיות דרך עמוד הפייסבוק של תמיר.

גמליאל מייחס את הצלחת הקמפיין בעיקר לעובדה שהוא הצליח לצאת מהמדיום הדיגיטלי ולהגיע גם לגופי התקשורת המסורתית. לשיטתו, המילה ויראליות כמעט ולא משחקת תפקיד אמיתי היום, וללא תמיכה של אמצעי תקשורת ומדיה מממומנת קשה לסרטון להפוך לויראלי.

לדבריו: "למרות שאני חושב שהביצוע של הסרטון היה מושלם, הטיימינג שלו היה נכון ולתמיר יש גופי דיגיטל חזקים שיודעים לדחוף דברים קדימה מה שגרם לסרטון של תמיר הצלחה הוא קודם כל חציית מדיומים. ברגע שסרטון מקבל כל כך הרבה אייטמים ומצליח לחצות מדיום מהדיגיטל לגופי תקשורת מסורתית כאן טמונה ההצלחה שלו. הסקירה שהסרטון קיבל היתה גבוהה וכאן לב ליבה של ההצלחה של הסרטון".

תגובות לכתבה(5):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    לא רק ממומן אלא גם שחוק וגרוע
    אנונימי 23/12/2014 12:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אוי איזה שטויות. 90% מהצפיות זה לא ויראלי אלא ממומן. והביצוע מושלם? ראינו סרטים כאלו מחו"ל. הסרט הזה כל כך כל כך לא מושלם. אם הם ניסו ליצור תחושה של אותנטיות אז הם נכשלו בגדול.
    סגור
  • 4.
    מה גם שזו פשוט העתקה מקמפיין קאן 2014 (ל"ת)
    אנונימי 23/12/2014 11:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    כתב לא מקצועי
    מאוכזב תעשייה 23/12/2014 10:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל כך ברור שזה שטויות ושהכל ממומן. איך כתב רציני לא מעמיד אותם מול שאלות קשות ופשוט מפרסם את הזבל והשטויות שיוצאות להם מהפה. רמה נמוכה של המשרד ושל הכתב
    סגור
  • 2.
    מה זה השטויות האלה? מאכילים את הלקוחות בשקרים
    אני 22/12/2014 22:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    894K צפיות ביוטיוב ורק 136 לייקים - זה אומר שהכל היה ממומן (אם היה ויראלי היה צריך להיות באזור ה 10K ליקיים) תנו לי סרט של חיים יחזקאל מבית האבות "יד ישמעל", שותה קפה של בוקר ותקציב כזה ואני עובר אותם בקלות. חאלאס לחרטט את התעשייה. הסרט בעל קריאטיב מיושן וממש לא ויראלי במהות שלו. אפילו רחוק מזה. אני אפילו מעריך את קובי, אבל בדיוק בגלל כתבות כאלה הלקוחות מבולבלים כל כך. תעשו דברים טובים בבקשה, כולם יפרגנו.
    סגור
  • 1.
    חברים, לקנות צפיות במודל פרסום של יוטיוב
    ג׳יזס 22/12/2014 20:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה לא נחשב הצלחה ויראלית, והמדד הכי פשוט זה להסתכל על מספר הלייקים והדיסלייקים. כשזה צפיות אמיתיות יש בממוצע 1000-2000 לייקים למיליון צפיות..
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות