בחירות 2015

לאחר ליאו ברנט, לעומק והביילינים: ברוקנר יער לוי במגעים עם העבודה

בגוף המאוחד של העבודה-תנועה מתקשים להחליט על זהות משרד הפרסום שיוביל את הקמפיין ומכניסים לתוך הקלחת שם נוסף שעשוי לטרוף את הקלפים
משה בנימין | (4)

אל בורסת השמות של המתמודדים על איוש משבצת משרד הפרסום שילווה את האיחוד של מפלגת העבודה-תנועה מצטרף משרד הפרסום ברוקנר יער לוי.

כפי שפורסם באייס, השיחות והמגעים כללו עד לנקודת זמן זו את משרדי הפרסום ליאו ברנט, הביילינים ולעומק התודעה. זאת בנוסף לנסיונות הגיוס של ראובן אדלר. 'ליאו ברנט' נמצא בתמונה על רקע הקשר הפוליטי של המנכ"ל גיא קלנר למפלגת העבודה ובוז'י הרצוג. סיכויו של 'לעומק התודעה' להיות המשרד הנבחר נמוכים ומבוססים בעיקר על העובדה שבשנה האחרונה המשרד מלווה את ציפי לבני. 'הביילינים' שמחזיקים ברזומה מקצועי פוליטי משלהם ממערכות בחירות קודמות, הם גם "הבנים של" (השר לשעבר יוסי ביילין) ובאופן טבעי מקושרים לגורמים בכירים במפלגת העבודה.

כאמור, לתוך הקלחת הפוליטית הלא החלטית של קברניטי מפלגת העבודה ולבני נכנס משרד הפרסום 'ברוקנר יער לוי' בבעלותם של טל ברוקנר, עפר יער ויורם לוי, השותף שהצטרף למשרד לפני כשנה, לאחר פרישתו מתפקיד המשנה למנכ"ל ומנהל הקריאייטיב הראשי בבאומן בר ריבנאי. לוי תפס את מקומו של יגיל נטע הפורש.

ההתנסות הפוליטית האחרונה של לוי היתה מוצלחת במיוחד. בעת ששימש כמנהל הקריאייטיב הראשי של באומן בר ריבנאי ליוו המשרד והעומד בראשו יורם באומן את מפלגת יש עתיד בבחירות הקודמות. לוי היה חלק מהצוות שגייס באומן (המשמש כיועץ וחבר קרוב של לפיד) מתוך משרד הפרסום לטובת קמפיין הבחירות של המפלגה שהשיג בסופו של יום 19 מנדטים.

לצד העובדה שזכרונות הקמפיין של 'יש עתיד' עוד טריים במוחו של לוי, שותפו למשרד ומייסדו טל ברוקנר החל את דרכו המקצועית כיועץ אסטרטגי למפלגות ופוליטיקאים, עוד בטרם הקים את משרד הפרסום. למעשה, משרד הפרסום קם כפועל יוצא של עיסוק זה ובמהלך הדרך גייס אליו תקציבי פרסום מסחריים.

גורמים בשוק אומרים היום לאייס כי האיחוד בין מפלגות העבודה והתנועה מייצר קושי לקבל החלטה סופית לגבי זהות משרד הפרסום. ב-2 המפלגות יש לא מעט בכירים שמושכים בחוטים לכיוונים מנוגדים. על בעלי התפקידים שמעורבים בהחלטה נמנים יועצי התקשורת ממי פאר ואיתן לוין ממשרד יחסי הציבור פאר&לוין, כמו גם מנכ"ל מפלגת העבודה שמעון בטאט. בצד של "הכלה", ציפי לבני, הגורם הדומיננטי הוא בעלה, איש הפרסום נפתלי שפיצר שמגיע לשולחן הדיונים בנושא כשהוא נחשב לאוטוריטה בתחום. משיחות של אייס עימו עולה כי ההחלטה הסופית בנושא עוד רחוקה מלהתקבל למרות שבמפלגות אחרות כבר הוציאו את הקמפיין לדרך. שפיצר אמר לאייס: "אנחנו מדברים עם כולם".

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    קמפיין צריך מנהל....אחד ! (ל"ת)
    ככה מפסידים קמפיין 04/01/2015 09:47
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    שי 04/01/2015 09:03
    הגב לתגובה זו
    תקחו את ברוקנר, תקחו את הביילינים, תקחו את מי שבא לכם בשביל לעשות לכם קריאטיב מגניב אבל מערכת בחירות זה קודם כל אסטרטגיה ובשביל זה צריך מבוגר אחראי. יש עתיד הבינו את זה בפעם הקודמת והביאו את באומן לנהל את ההצגה וכמובן ראובן אדלר והליכוד/קדימה. מי ייתן את העצה הגאונית בזמן משבר באחת לפנות בוקר חודש לפני הבחירות? עופר יער? יורם לוי? נו באמת... אפילו כחלון רציני יותר כשהביא את אודי פרידן
  • 2.
    יוני 02/01/2015 01:36
    הגב לתגובה זו
    ולקחת את המשרד הכי טוב, ואין בכלל ספק שהמשרד הכי טוב זה של ראובן אדלר, לא סתם הליכוד רוצה אותו ברוקנר יער לוי נו באמת, בכוח מחפשים את המשרד פרסום הכי קטן ועם הכי פחות נסיון?
  • 1.
    מקווה שיביאו מישהו מבחוץ. (ל"ת)
    אבוי לנו 01/01/2015 23:03
    הגב לתגובה זו