שינוים במערך הפרסום של 'אסם': מותגי הקפה לפובליסיס; במבה במכרז סגור
קבוצת אסם פותחת את שנת 2015 עם הכרזה דרמטית בכל הנוגע למערך הפרסום שלה. הקבוצה שנחשבת לאחד מהמפרסמים הגדולים בישראל ועובדת כיום עם מקאן תל אביב, פובליסיס וגיתם BBDO הודיעה על שינוי שבמסגתו יועמד תקציב הפרסום של חטיפי אסם למכרז סגור בקרב משרדי הפרסום של הקבוצה.
בשלב הראשון מותג במבה שמטופל מזה שנים רבות בפובליסיס, יועמד למכרז בין מקאן תל אביב וגיתם BBDO. שאר המותגים ממשיכים לעת עתה להיות באחריות פובליסיס. במקביל, יעבור הטיפול במותגי הקפה למשרד פובליסיס, המטפל במותגי הקפה של נסטלה בעולם.
באסם מסבירים כי "ההיערכות החדשה מגיעה לאחר שנים רבות בהן מטופלים בהצלחה מותגי הקפה על ידי מקאן-אריקסון ומותגי החטיפים על ידי פובליסיס, וזאת במטרה לרענן את השורות ולקדם גישות ורעיונות חדשים".
תקציב הפרסום של אסם התחלק בשנים האחרונות באופן די שווה בין 3 המשרדים: גיתם BBDO, מקאן תל אביב ופובליסיס ישראל כאשר כל משרד החזיק בערך בשליש מנתח הפרסום. העברת מותגי הקפה: 'טייסטרס צ'ויס', 'נסקפה' ו'רד מאג', ממקאן לפובליסיס טרפה את הקלפים ולמען שמירת האיזון הפנימי בין המשרדים החליטה אסם לשים את מותגי החטיפים על השולחן. נכון לעכשיו מותג החטיפים ביסלי יישאר בידיו של פובליסיס כאשר המותג במבה הוא זה שיחליף לבטח ידיים ויועבר לגיתם או מקאן - תלוי בתוצאות המכרז הפנימי. מותג נוסף שייצא מפובליסיס הוא 'שטוחים' שההשקעה בו במדיה ירדה בשנה האחרונה באופן דרסטי.
על פניו נראה כי למקאן יש יותר להפסיד מהשינויי הפנימי של אסם. גיתם הוא זה שלא מאבד כלום מהנתח שלו ועשוי להוסיף לפורטפוליו שלו את במבה. מותגי הקפה שיועברו ממקאן לפובליסיס הם שווי ערך בהוצאה הכספית למותגי החטיפים, כאשר ביסלי עדיין נשאר בגזרת פובליסיס.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.היה כתוב על הקירמקאן-האימפריה נופלת 18/01/2015 16:26הגב לתגובה זו0 1תדיראן, AIG, נסטלה. יס בדרך החוצה ולאומי לא בדיוק מרוצים...סגור