משרדי הפרסום הגדולים בירידה; 'ענבר מרחב' ו'אברהם' בזינוק, JWT נחתך

משרדי ה-TOP5 רושמים ירידה למעט באומן. הירידה הגדולה ב-JWT שנחתך ב-20% וצונח. מקאן עדיין בפסגה, ראובני פרידן, LEAD ושטרית ממשיכים במומנטום החיובי, ו-y&r ופובליסיס קמים לתחייה. דירוג יפעת - כל המספרים
 | 
telegram
(9)

מבט קל על הביצועים של 5 המשרדים המובילים בישראל בדירוג יפעת המסכם את שנת 2014 מספר את הסיפור של 2014. רק משרד אחד מתוך החמישייה הפותחת סגר את 2014 בגידול בהיקפי הפעילות בהשוואה לשנה הקודמת וזה בהשוואה לדירוג שסיכם את שנת 2013 אז כל 5 המשרדים המובילים רשמו גידול שעמד בממוצע על 13.6%.

בהתחשב בנסיבות ובהתאם לעוגת הפרסום של 2014 עליה דיווחו יפעת ואיגוד השיווק הישראלי לפני כשבוע - ענף הפרסום עוד יצא יחסית בזול, מכה קלה בענף. מבצע צוק איתן ששיתק את המשק בחודשיים שאמורים להיות אחד משיאי השנה היה אמור, על הנייר, לייצר לענף הפרסום קיטון משמעותי יותר, אך הרבעון האחרון של השנה הצליח לכסות על הנסיגה ולהחזיר לקופת המשרדים חלק מהמזומנים.

על פי דירוג יפעת, המשרד, שעדיין מוביל את תעשיית הפרסום בישראל בהיקפי הפעילות שלו הוא מקאן תל אביב עם 403.7 מיליון שקלים. מקאן רשם ירידה מזערית של 2% בהיקף העבודה לעומת 413.6 מיליון שקלים בסיכום 2013. אחריו בדירוג אדלר חומסקי שממשיך לזנב במקאן עם 356.7 מיליון שקלים בסיכום 2014. עם זאת, אדלר רושם את הירידה הגדולה ביותר מבין 5 המשרדים המובילים ומאבד 10% מהיקפיו לעומת השנה הקודמת.

לדירוג השנה הקודמת - לחצו כאן
לסיכום עוגת הפרסום ב-2014 - לחצו כאן
לסיכום שנת 2013 - לחצו כאן

אחרי אדלר מגיע באומן בר ריבנאי אבל לא במקום ה-3. הירידה של אדלר והעלייה הקלה של באומן ב-2%, מממקמת את שני המשרדים במקום ה-2 עם היקף פעילות זהה שעומד על 356.7 מיליון שקלים - לראשונה אי פעם. סגירת הפער בין באומן לאלדר היא לא עניין של מה בכך - שכן המרחק ביניהם לפי הדירוג של השנה שעברה עמד על כ-50 מיליון שקלים.

החמישייה המובילה של ענף הפרסום
החמישייה המובילה של ענף הפרסום


במקום ה-4 בענף יהושע TBWA עם ירידה של 7% והיקף פעילות של 227.6 מיליון שקלים ואחריו, סוגר את החמידייה הראשונה משרד הפרסום גליקמן נטלר סמסונוב עם ירידה של 9% והיקף פעילות של 205.3 מיליון שקלים. הפערים העצומים בין משרדי הפרסום שמרכיבים את רשימת ה-20 המובילים של יפעת בקרת פרסום באים לידי ביטוי כבר בחמישייה הפותחת. הפער בין באומן במקום ה-3 ליהושע במקום ה-4 עומד על מספר חסר תקדים של 129 מיליון שקלים. המרחק מגליקמן הוא כבר עניין של 151 מיליון שקלים.

המצב בחמישייה השנייה של העשירייה הראשונה מעודד יותר. 3 מתוך המשרדים רשמו עלייה, אחד נותר ללא שינוי ואחד רשם ירידה. במקום ה-6 ראובני פרידן ממשיך לנוע בכיוון החיובי ולאחר זינוק של 25% בשנה שעברה רושם עוד גידול של 4% עד להיקף פעילות של 190.7 מיליון שקלים. אחרי ראובני פרידן ניצב גיתם BBDO עם היקף פעילות זהה של 190.7 מיליון שקלים גם כן במקום ה-6. לאחר ש-2013 נחתמה בירידה של 14%, כניסתם של עידו הרטוב ועמית לבני לכסאות המנכ"לים הצליחה לייצב את הספינה מראול ולנברג. המשרד אמנם לא רשם גידל בהיקפיו אך מנגד הצליח לבלום את הירידה במספרים שאפיינה אותו בשנתיים האחרונות.

החמשייה השנייה של ענף הפרסום
החמשייה השנייה של ענף הפרסום


לפמ - לשכת הפרסום הממשלתית במקום ה-8 עם היקף פעילות של 118.1 מיליון שקלים ועלייה של 7%. לאו ברנט ששנה שעברה נהנה מתואר המשרד הצומח ביותר סגר את 2014 עם ירידה טבעית של 8% ל-111.6 מיליון שקלים במקום ה-9. את העשירייה הראשונה סוגר ברוקנר-יער-לוי כפי שעשה גם בדירוג של השנה שעברה. עם זאת להבדיל מהירידה של 14% בשנה שעברה ברוקנר-יער-לוי שהשנה צירף אליו את יורם לוי במקום יגיל נטע הפורש רשם עלייה של 5% להיקפי פעילות של 93.4 מיליון שקלים.

בסיכום שנת 2014, 5 המשרדים המובילים בישראל ריכזו בידיהם היקף פעילות של 1,550 מיליוני שקלים. לעומת זאת, בסיכום 2013, 5 המשרדים המובילים בישראל החזיקו בידיהם היקף פעילות שעמד על 1,631 מיליון שקלים. החמישייה השנייה של הענף ריכזה בידיה בסיכום 2014 היקף פעילות של 704.4 מיליוני שקלים כמעט שווה ערך לכל העשירייה השנייה של הענף כולה.

דירוג יפעת. עשרת המשרדים המובילים בישראל
דירוג יפעת. עשרת המשרדים המובילים בישראל


הפער העצום בין העשירייה הראשונה של הענף לעומת העשירייה השנייה בא לידי ביטוי באופן מובהק בסיכום הנתח של כל קבוצה. העשירייה הראשונה של הענף מרכזת בידיה 2254.4 מיליוני שקלים לעומת 735.2 מיליוני שקלים בלבד שבידי העשירייה השנייה.

דירוג יפעת. העשירייה השנייה בדירוג משרדי הפרסום
דירוג יפעת. העשירייה השנייה בדירוג משרדי הפרסום


לדברי נתי יעקבי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום מסכם: "משרדי הפרסום ללא ספק מאותגרים דיגיטלית בעיקר בשל ההתעצמות של גוגל על כלל נגזרותיו ופייסבוק. העשיריה הראשונה נותרה כמעט ללא שינוי והשינויים הבולטים בעשיריה השניה הם התאוששות של YOUNG&RUBICAM וזרמון גולדמן, ומיזוג בין דרורי שלומי ל-GPS שיוצר בגודלו משרד של עשיריה ראשונה".

נתי יעקבי. יפעת בקרת פרסום
נתי יעקבי. יפעת בקרת פרסום


על סף העשירייה הראשונה, במקום ה-11 בדירוג נמצא משרד הפרסום LEAD בבעלותו של רמי יהודיחה. LEAD לא מרפה מדוושת הגז ולאחר עלייה של 34% בסיכום שנת 2013, יהודיחה סוגר את 2014 עם עלייה נוספת של 15% להיקף פעילות של 85.9 מיליון שקלים.

החמישייה השלישית של ענף הפרסום
החמישייה השלישית של ענף הפרסום


משרד נוסף שממשיך את המומנטום החיובי שנה שנייה ברציפות הוא ענבר מרחב G בבעלותם של חן ענבר, ירון מרחב וקבוצת G. המשרד שעבר בשנים האחרונות תהפוכות פרסונאליות רבות מוכיח שהוא מוכוון מטרה עם עמידות והמשכיות. לאחר שרשם בסיכום השנה שעברה עלייה של 3%, המשרד מזנק קדימה עם צמיחה של 23% - העלייה השניהה בגודלה בענף. המשרד מתקדם מקום אחד בדירוג כשהוא מרכז בידיו היקף פעילות של 80.3 מיליון שקלים. המשרד בלט עם תקציב רקיט בנקיזר שהיה הלקוח הגדול ביותר שלו והציג גידול דרמטי בהוצאה לפרסום השנה, ועם פרוייקטים רבים של משה ויגאל גינדי. במהלך שנת 2014 פרסם המשרד את מבצעי המועדון לחברי מועדון H&O, קמפיין ״להיות בריא ולהישאר בריא״ של קופת חולים מאוחדת בכיכובו של צביקה הדר ומגוון של ימי מכירות לדגמי ניסאן.

במקום ה-13 בענף, משרד הפרסום שטרית מדיה גרופ עולה 3 מקומות למעלה מהמקום ה-16 וסוגר עוד שנה מעולה מבחינתו עם זינוק של 19%. המשרד שצירף לשורותיו את גיא וינברגר כמנכ"ל ושותף ממשיך שנה שנייה ברציפות של גידול לאחר שסגר את 2013 עם עלייה של 12%. שטרית מדיה גרופ מרכז בידיו פעילות של 74.2 מיליון שקלים.

החמישייה הרביעית של ענף הפרסום
החמישייה הרביעית של ענף הפרסום


שני משרדים שמשחררים אנחת רווחה גדולה ויכולים להיות מרוצים מהשנה החולפת הם פובליסיס ו- y&r שמצליחים לעשות שינוי של 180 מעלות ולצאת, סופית, לדרך חדשה כשהאופק משדר אופטימיות. פובליסיס שרשם בסיכות 2013 ירידה של 37% רשם עלייה של 14% להיקף פעילות של 74.2 מיליון שקלים ומקום 13 בדירוג. y&r שהחזיק בסיכום 2013 את התואר המאוד לא מחמיא של הירידה הגדולה בענף עם קיטון של 46% הופך את הקערה על פיה עם גידול של 8% כשהוא מדורג במקום ה-16 עם היקף פעילות של 60.1 מיליון שקלים.

את העלייה הגדולה ביותר בענף ב-2014 רושמים יריב אברהם, דודיק כץ ונסים מויאל - השותפים שמחזיקים בבעלותם את משרד הפרסום AVRAHAM. המשרד שרשם בסיכום 2013 עלייה של 6% סגר את 2014 עם עלייה דרמטית של 55%. המשרד מטפס מהמקום ה-18 אל המקום ה-15 בדירוג ומרכז בידיו היקף פעילות של 66 מיליון שקלים.

פרסום אברהם. העלייה הגדולה בסיכום 2014
פרסום אברהם. העלייה הגדולה בסיכום 2014


העליה בהיקף הפרסום של המשרד נבעה מתחילת עבודה עם תקציב אתר WOBI להשוואת ביטוח, ומגידול בתקציבי הפרסום של רנואר, אפריקה ישראל תיירות והולנדיה. עוד קמפיינים בולטים של המשרד היו ״אירוע המכירות השנתי חוזר בגדול״ של צ׳מפיון מוטורס, והקמפיינים ״got your type" ו- ״me and my sweaters" של רנואר.

מנגד, מי שהשנה נאלץ לקבל על עצמו את התואר המתסכל של הירידה הגדולה ביותר בהיקפי הפעילות הוא JWT ישראל. המשרד בבעלותו של יורם דמבינסקי גייס לאחרונה את יהב דרייזין שמונה לתפקיד המשנה למנכ"ל במשרד וכמו שזה נראה מחכה לו עבודה רבה. המשרד רשם קיטון של 20% בהיקפי הפעילות ל-60.1 מיליון שקלים וצניחה מהמקום ה-11 למקום ה-16.

יורם דמבינסקי. JWT ישראל עם הירידה הגדולה
יורם דמבינסקי. JWT ישראל עם הירידה הגדולה


לאחר שנת העדרות מ-20 הגדולים חוזר ZARMON DDB ומוכיח שהוא לא הולך לשום מקום. אילון זרמון והצוות שלו מחזירים את המשרד לדירוג 20 הגדולים במקום ה-19 עם היקף פעילות של 41.5 מיליון שקלים ועלייה של 17%. בין הקמפיינים הבולטים של המשרד ניתן למצוא את קמפיין ״משהו חדש קורה״ של אופנת קרייזי ליין, ״תעשה מה שבחדר שלך״ של רהיטי דורון, ומגוון קמפיינים של לובינסקי טרייד.

מי שנותר מחוץ לדירוג הוא משרד הפרסום שמעוני פינקלשטיין ברקי בבעלותם של דודי שמעוני, קובי ברקי ומירה פינקלשטיין שבדירוג הקודם בסיכום שנת 2013 התייצב במקום ה-19 עם היקף פעילות של 41.6 מיליון שקלים.

תגובות לכתבה(9):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    היכונה למהפכה- העמלה נעלמה (ל"ת)
    רפאל 20/06/2015 15:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    ראובני ?!!!!
    תום 21/01/2015 10:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ההוכחה שבין יצירתיות והצלחה אין שום קשר...
    סגור
  • לעזאזל היצירתיות, הם עושים מלא כסף!! (ל"ת)
    סטנלי 21/01/2015 14:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    האמת תמיד תצוף
    פרסומאי 21/01/2015 10:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כשמסתכלים על הקצוות הכל ברור, מצד אחד יריב אברהם שבנה משרד שבנוי על הרחבת הכלים והיכולות (הביא את ניסים ודודיק וכנראה שזה לא הסוף), אדם חיובי וטוב שעובד קשה. מצד שני דמבינסקי שהוא הבלוף הכי גדול של הענף, עבד כי ימלוך שבטוח שהשמש זורחת לו מה**** קיבל משרד מדהים לידיים וריסק אותו. מתחילת דרכו בשלמור דרך טמיר ועד היום חי על גבם של אחרים וגונב להם את הקרדיט. איש מקצוע בינוני במקרה הטוב. הטבלה לא משקרת!
    סגור
  • להיות ה"בייבי" של מקאן זה זמני
    דני 21/01/2015 13:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להיות ה"בייבי" של מקאן זה זמני שהרוח תזרום לכיוון אחר "מישהו" יקבל את כל הלקוחות ואז הוא יהיה הכוכב החדש עסקים עם "השטן" זה על זמן שאול
    סגור
  • טען עוד
  • לקחת לי את המילים מהמקלדת
    מר קריאייטיב 21/01/2015 11:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמי שגידל את יריב בתחילת דרכו, אני מאוד שמח וגאה על הצלחתו... מגיע לגבר. כמי שנחשף פה ושם את לעליבות האישית והמקצועית של דמבו, אני בהחלט מחזיק אצבעות להתרסקותו... מגיע לחרא.
    סגור
  • 3.
    מה קרה לפונט של הטבלה???
    ארט 20/01/2015 17:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נראה נורא, זה יותר גרוע מהנתונים...
    סגור
  • 2.
    המירוץ לעליבות של דמבו (ל"ת)
    לאיד שמחה 20/01/2015 17:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    JWT גמר את הסוס
    שמיל 20/01/2015 16:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בחציון הבא הוא ייפלט מהעשיריה השניה ובכך יקיץ הקץ על הדיקטטורה של דמבו. יהב דרייזין יכול לסגור את האור
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות