
מנכ"ל לפ"מ עונה לחנה רדו: "לקוחות שלכם לא יודעים כמה עמלות לקחתם"
גדי מרגלית, מנכ"ל לפמ לא עובר בשתיקה על המייל ששלחה חנה רדו , המשנה למנכ"ל מקאן לחבריה באיגוד הפרסום. בתגובה למייל של רדו בו ביקרה את ההיקף הגדול של תקציב לפ"מ העומד של 118 מיליון שקל, ללא מכרזים אומר מרגלית לאייס: "חנה רדו מייצגת את האינטרס המסחרי של מקאן, ועל מה היא מלינה? על כך שהעמלות של הכסף שנמצא בלפמ לא מתגלגלות למשרדי הפרסום הפרטיים?".
כאמור, אתמול
הלקוחות בשוק הפרטי לא יודעים כמה המשרדים משלמים לטאלנטים שלהם
"על מה מלינה חנה רדו?" שואל ועונה מרגלית, "על כך שהעמלות של הכסף שנמצא בלפמ לא מתגלגלות למשרדי הפרסום הפרטיים? כי הנה הוכחתי שהכסף עצמו מגיע לשוק הפרטי". לטענתו "במשרדים פרטיים לא קיימת שקיפות כפי שהיא קיימת בלפמ - הלקוחות שם לא יודעים כמה המשרדים משלמים לטאלנטים שלהם ולא יודעים כמה עמלות ועמלות סופר הם לוקחים לעצמם, אז מה היא רוצה - היא רוצה שגם זה לא יהיה שקוף?".
"אני מאחל להם בהצלחה, ובמקרה שלה" אומר מרגלית, "של הארגון שהיא מייצגת, אמר כבר הממונה על ההגבלים העסקיים את דברו, כשעסק בנושא הריכוזיות בתחום המדיה, ולכן יש כאן מצב של הפוסל במומו פוסל".
לדברי מרגלית, בלפ"מ מועסקים 66 עובדים. הפונקציות המרכזיות של עובדי לפ"מ הן בתחום ניהול הלקוח. בנוסף פועלות בלפ"מ מחלקות הפקה, מחקר ואסטרטגיה, אך חלק מהפרויקטים מנווטים החוצה לספקים חיצוניים. מרגלית מתייחס לנתון זה ואומר: "הנתח של עלות השכר של עובדי לפ"מ בדו"ח הרווח וההפסד הוא 7 אחוזים מהמחזור. צריך לשאול את רדו שהיא אשת כספים מה היא חושבת על היעילות שלנו ומה עלות שכר העובדים בדוח הרווח וההפסד של משרדי הפרסום - מעל 12 אחוזים".
היא מאשימה אותי על זה שאני יותר צדיק מהאפיפיור
"רדו גם טענה שלפ"מ משלמת דמי סקיצות, וכן, לפמ מנסה להיות דוגמה ומופת לכך שאם מישהו טרח עבורך מגיע לו לקבל את שכרו עבור דמי סקיצות, מה שבשוק הפרטי לא משלמים ואותם עובדים לא מקבלים. אז על זה היא מאשימה אותי? על זה שאני צדיק יותר מהאפיפיור? אני חושב שהיא התבלבלה לחלוטין". כך לדברי מרגלית.
המייל שהעבירה רדו לחברי איגוד הפרסום נענה בחיוב, והוא עשוי להוביל למהלך שמטרתו שחרור כספי לפ"מ והוצאות הפרסום של משרדי הממשלה למכרזים בשוק הפרטי. על מהלך שכזה אומר מרגלית: "אם זה יקרה אנחנו נלך לבית המשפט, לבג"צ ולאן שצריך ללכת. ישנן הוכחות שהכסף של לפ"מ שלטענת חנה רדו נמנע מהשוק הפרטי אכן זורם אליו. אם הממשלה רוצה לשלם עוד 30 אחוז עמלה למשרדי הפרסום אז זו בעיה אחרת".
- חדשות 12 בפער עצום; "הפטריוטים" ממשיכים לבלוט
- קשת שומרת על ההובלה, רשת חוגגת שיא - אבל עם כוכבית
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
רדו Vs מרגלית - סיבוב שני
לאחר פרסום הדברים באייס, ביקשה רדו להגיב עליהם. לדבריה, "אני מייצגת את כל משרדי הפרסום הפרטיים ולא רק את מקאן בטענתי זו. משרדים שמתחרים על כל תקציב פרסום ומעולם לא נהנו מתקציבים מובטחים לאורך השנה. אני מייצגת אזרחים רבים שדורשים שקיפות מכל גוף שניזון מכסף ממשלתי, ולגבי הגוף שלכם לא מצאתי שום נתון. לא שכר, לא מודל כלכלי, שום כלום. וכן אתה צודק - גיליתי את האופי של לפמ 'בזכות' מקאן וואלי, משרד פרסום שהוקם במצפה רמון, בנגב, כשמטרתו היחידה היא לחולל תעסוקה ודרך זה לשנות מציאות בנגב. בתמימותי לפני כשנתיים, כשהקמנו את המשרד, הייתי בטוחה שחלק מתקציבי הפרסום הממשלתיים יגיעו למצפה רמון, ואז גיליתי את הפטנט הזה שנקרא לפמ, שבין אם רוצים לעבוד איתו, בין אם לא, חייבים! כן כן. ואז גיליתי שלפמ שניזון מכסף ממשלתי מקפיד להעסיק אך ורק אנשים מתל-אביב, כן! כן! ולבסוף הבנתי,יש כאן דיקטטורה ששמה לפמ. ורק שנשים את העובדות כאן ועכשיו, עד היום 23 חדשים של עבודה בניו-מדיה ו-35 פרסומאים שעובדים וגרים בנגב של מדינת ישראל, לא קיבלנו אף תקציב פרסום ממשלתי, גם לא של משרדים וארועים שקשורים לנגב".
רדו ממשיכה לתקוף: "כל הידע, הנסיון והיצירתיות עומדים לרשות הלקוח הציבורי בכל עת. לפמ דואגת בראש ובראשונה לאינטרסים של הלקוח שלה. למי אתם דואגים? לכמה פקידי ממשלה בכירים שהכי נח להם לעבוד איתכם כי זה מסלול ללא דין וחשבון? לידיעתך מר גדי מרגלית, אותנו, את כל משרדי הפרסום הלקוחות מודדים. הלקוחות בודקים כל מהלך וכל סכום שמוציאים, מהסיבה הפשוטה שהקמפיינים ממונים ממש מכספם ולא מכספי אזרחי המדינה (לידע כללי - יש מספר חברות בקרה אובייקטיביות שעובדות בשירות הלקוחות כדי לוודא בדיקה מקצועית)".
"יש לי מספר שאלות לנוכח תגובתך", ממשיכה רדו בתגובתה. "מי זה אתם? למה אין באתר שלכם שום רשימה או תמונה של בעלי התפקידים. איפה ניתן למצוא מחירון שלכם כדי שנלמד מכם כיצד עובדים באופן הוגן? נשמח לדעת כמה אתם משלמים למי. ויותר מאשמח לראות את המאזן שלכם".
"ולסיום הדאגה שלכם לפרילנסרים לא משהו, הרבה מהם שמחים לחזור למשרדי הפרסום, בתקופת המלחמה לא ממש דאגתם להם, הם היו מחוסרי עבודה, ולתנאים הסוציאליים הם צריכים לדאוג בעצמם", כתבה, "וגם הגאווה הגדולה שרק 7% הולך לשכר..., לא ברור לי אחוז ממה, אבל אחרי שאראה את המאזן אבין, לאן הולכים 83% מהכספים? דווקא הייתי שמחה שיותר כסף ילך לשכר של יותר אנשים, לפחות שתפרנסו את אזרחי ישראל בכסף של האזרחים, נראה לי הוגן".
- 10.שי 26/01/2015 15:39הגב לתגובה זוחנה ראדו יכולה עד מחר להיתמם שהיא כאן בגלל ציונות. מי שמכיר את אילן שילוח יודע בדיוק מה הדבר הכי חשוב. זה לא נאמר אגב לגנותו - ככה זה בעסקים. אבל להיתמם ולספר סיפורים לא נכונים - זה כבר לא אתי. לפ"ם עובדת עם בכירי הפרילנסרים שמאסו בספינות העבדים המודרניות של משרדי הפרסום ומקאן בראשם. חנה, למה צרה עינך בפרנסתם של הפרילנסרים העצמאים, שגם ככה המדינה דופקת אותם מכל הכיוונים. מקאן הפסידו תדמיתית במלחמה הזאת. מהמשרד הבועט של תחילת שנות האלפיים, שהיה אחראי על פריצות דרך שיווקיות אמיתיות, הפך לדבר אפור, מסורבל, ביורוקרטי, נטול השראה וחזון. מציע חנה, לשנס מותניים ולעבוד קשה יותר כדי להיות מקום עבודה נהדר לעובדיו ואז גם תראו תוצרת טובה הרבה יותר. בהצלחה.
- 9.דני 25/01/2015 23:41הגב לתגובה זומי חשב שיגיע היום שבו נחזה במקאן הופך מגוף חזק, גאה ואגרסיבי לחבורה של בכיינים. חנה, כל פוסט שני שלך הוא פוסט צדקני ומתבכיין. אולי לשם שינוי תסתכלי פנימה על החברה שאת מנהלת. 15 שנה אתם מובילים את עולם הפרסום וכל הרע שבענף הזה הוא קודם כל ולפני הכל באשמתכם. ביי ביי
- 8.הזוי-מעזה להתלונן שפרסומאים יוצאים לפרילנס כי (ל"ת)נמאס להם מהמשרדים! 25/01/2015 19:45הגב לתגובה זו
- 7.א 23/01/2015 10:44הגב לתגובה זונניח התקציבי הפרסום הממשלתיים, שנמצאים בשליטה של משרדים ממשלתיים, שעומדים בראשם אנשים מהממשלה. נניח שהתקציבים האלו יצאו למכרז. איזה משרדי פרסום יזכו במכרזים האלו? חנה רדו בטוחה שרוב התקציבים הממשלתיים יגיעו למקאן. היא פשוט לא מבינה שאין לה סיכוי נגד משרדים כמו "דה בריף", "שטרית מדיה גרופ" ואפילו "הביילינים". אם יסגרו את לפ"מ יצוצו עוד כמה משרדים כמו "יאיר ואבנר תקשורת", "פאינה & סטאס", ו"נפתלי סלומיאנסקי שקד".
- 6.דיי חנה דיי 22/01/2015 18:01הגב לתגובה זולפ"מ הוא המקום אליו הולכים אנשי קריאייטיב למות ודווקא לא במובן הרע של המילה. אנשי קריאייטיב שעבדו מאות שעות בכל חודש, שקיבלו הרבה פחות ממה שהגיע להם, שנוצלו ע"י חנה ורשת הרשע של בעלי המשרדים. די לרעבתנות ולחמדנות. תנו לנשום במדינה הזאת!
- 5.משרדי פרסום - האמת ש 22/01/2015 16:36הגב לתגובה זולמה שיילך לטייקונים שהם בעלי המשרדים? עדיף לעצמאיים הקטנים וכך יותר נהנים לחלוק בעוגה. למה לשלם 30% +++ עמלות? למה לעבוד ללא שקיפות? למה?
- 4.הטאלנט 22/01/2015 14:11הגב לתגובה זוגדי מרגלית הוא צדיק בסדום. האיש אומר אמת לכל האורך. מהמאמר בו השווה את משרדי הפרסום לספינות עבדים, דרך האמת שלא הסכים לאפשר לבתו לעבוד במשרד פרסום עקב התנאים הלא אנושיים, דרך התשלומים אותם הוא מקפיד לתת לעובדיו. הוא מנהל את לפ"מ כמו משרד פרסום של העתיד. משרד פרסום חולמי שבו לכל משימה יש צוות ייעודי. כמובן שזה לקוח מקורותיו כקצין בסיירת מטכ"ל (לכל מי שלא מכיר) אבל גדי לקח מהסיירת את האנושיות ולא את חוסר האנושיות... כמו כן, הוא היחיד של א הוצנח לשום מקום מאף מקום אלא זכה בתפקידו ביושר מוחלט. לחלוטין (גם את זה ניתן לבדוק). גדי מרגלית הוא האסטרטג הטוב ביותר במזרח התיכון, איש בעל נשמה ענקית, מקצוען אמיתי והמלחמה שהכריזו עליו בעלי המשרדים תוביל לצער גדול שלהם. כל הטאמת תצוף כל עמלות היתר, ההתעמרות בעובדים, העלמת ההכנסות מהלקוחות, הרווחים השערורתיים, עמלות הנלקחות מספקים ללא ידיעת הלקוחות. הכל יצוף מעלה רק בגלל שחנה רדו ועוד כל מיני לא חשבו לעומק על מה הם עושים.
- צודק בכל מילה ומילה! (ל"ת)לב 22/01/2015 17:26הגב לתגובה זו
- 3.אחד שיודע 22/01/2015 13:18הגב לתגובה זומקאן חזירים וגנבים
- 2.חנה רדו אל תגעי לנו בלפ"מ!!! (ל"ת)ספקי אומנות 22/01/2015 12:47הגב לתגובה זו
- 1.שירלי 22/01/2015 12:43הגב לתגובה זואם לפ״מ מוציאה את הפרוייקטים שלה לפרילנסרים, דוע היא מחזיקה מנגנון כל כך גדול של קריאטיב, אסטרטגיה וניהול על חשובן משלם המיסים? מה הם עושים שם בדיוק? אם לפ״מ היא גוף מקצועי, כיצד ניתן להסביר את תשלומי העתק ששילמו משרדי הממשלה לפרזנטורים, תשלומם שלא עומדים בשום קנה מידה הגיוני במשרד ממשלתי שהכסף שלו מגיע ממשלמי המיסים? היכן הייעוץ של לפ״מ והאם יש להניח כי לפ״מ מזלזלת בכספי משלם המיסים בהניחה לבזבוז חסר תועלת כזה להתנהל? לגבי גדי מרגלית, נשמח לדעת כיצד התקדם לעמדתו, ממנהל שיווק של רשת כושלת אבל עם קשרים טובים כמו משפחת מוזס בורוביץ׳, חיבוק של אדלר חומסקי שהיו משרד הפרסום של הרשת בה עבד, ותהיה על העובדה שמתוך הרשת הוא צנח לכיסא ניהולי באדלר חומסקי, האם היה לכך משמעות בקשר הקודם שלהם בו הם היו ספקים של הרשת ועבדו מולו ובהחלטתו? הכס,ף של משכורות לפ״מ הוא הכסף הקטן בעניין, הכסף הגדול הוא הסכומים המושקעים בקמפיינים וכאן צריך לבדוק מהו תהליך החשיבה והבחירה בו משלמים סכומי עתק לפרזנטורים, איך בוחרים פרילנסרים ופרזנטורים ומה הקשר שלהם בסביבת העבודה שלהם בלפ״מ ומחליטי ההחלטות שבה כולל מרגלית..
- שירלי את הזויה! (ל"ת)בני 22/01/2015 17:27הגב לתגובה זו
- דודו 22/01/2015 16:08הגב לתגובה זואת לא מכירה את גדי. איש ישר הגון ומקצוען. כל היתר זריקת בוץ ...