קרלסברג, בלי קארל
צילום: יח"צ

מטה קרלסברג הבינ"ל מתלהב מהמודעה של באומן: יפרסם אותה במדינות נוספות

מודעת Don't drink and drive של באומן לתחרות הקריאייטיב דג הזהב זכתה לחשיפה בינ"ל רחבה והגיעה גם למטה העולמי שבחר לאמץ אותה גלובלית
משה בנימין | (17)

ללא ספק, תחרות הקריאייטיב דג הזהב של קבוצת שוקן, הוציאה השנה ממשרדי הפרסום כמה עבודות פרינט מעולות. אחת מהן היא של משרד הפרסום באומן בר ריבנאי שעיצב מודעה עבור מותג הבירה קרלסברג במסגרת המסר של Don't drink and drive.

המודעה זכתה לחשיפה בינלאומית והוצגה במספר בלוגים ואתרי פרסום מסביב לעולם, וכמו כן נבחרה למודעת השבוע באתר bestadsontv. היא מציגה את שמו של המותג הדני, אך חצוי בחלקו. במקום המילה המלאה Carlsberg מופיעה המילה lsberg בהשמטה של המילה Car - אוטו באנגלית, באופן שמעביר לנהגים ולקהל הרחב את המסר שאם שותים ונוהגים, יש סיכוי שתפספסו/לא תראו מכוניות אחרות בכביש.

במטה קרלסברג הבינלאומי לא נשארו אדישים בפני מודעת הקריאייטיב המקורית ובהתאם להצלחתה בעולם ביקשו מבאומן בר ריבנאי לאמץ אותה ברמה הגלובלית ולפרסם אותה במדינות נוספות. כמו כן שוקלים במטה קרלבסברג לפתח אותה לפלטרפורמה דיגיטלית רחבה יותר.

לדברי ערן ניר, מנהל הקריאייטיב: "מעבר לפן הקריאטיבי של המודעה והמסר החינוכי, יש בה דרך חדשה ומעניינת לפרסום תדמיתי, בעידן חוק האלכוהול שקיים ומעניין מדינות רבות ברחבי העולם - כיצד ניתן לפרסם מותג בירה מבלי להראות את בקבוק הבירה, זהו עידן שכמעט ולא ניתן בו להניע לפעולה, לפרסם מסרים תדמיתיים הנוגעים למוצר אלכוהלי. המודעה הזו עושה זאת במסלול עקיף, ומנכסת למותג ערכים חיוביים שהצרכן יכול להעריך ולהוקיר".

בבאומן מזכירים שזו לא הפעם הראשונה בה הצליח המשרד לכבוש את ליבו של המטה הבינלאומי של קרלסברג. בשנה החולפת התעניינו נציגי קרלסברג בעבודה נוספת של הצוות בישראל - האסטרטגיה שפותחה בבאומן במשך כחצי שנה, שהתמקדה באיכות הבירה, וסיפרה את סיפורו של מייסד המבשלה ג'יי סי יעקובסון "שלא התפשר מעולם על איכות הבירה". פרסומת זו נבחרה ב-2013 למהלך השנה של קרלסברג בעולם, ואומצה לעבודה בעוד מדינות בעולם.

קרדיטים: מנהל קריאיטיב ראשי: נדב פרסמן, מ.קריאיטיב: ערניר, ארטדיירקטור: ניב הרצברג, קופירייטר: טל הירשברג, ס.לקוחות: מאיה סלומון, סופרוויזרית: נטלי זיו, תקציבאי: תום דביר, סמנכ"ל אסטרטגיה: שי ניסנבוים, דיוויד קוזמין, פלנר: עמרי רבין.

תגובות לכתבה(17):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 12.
    ג.עמיחי 24/01/2015 00:56
    הגב לתגובה זו
    ההתלהבות של קרלסברג העולמית, ושל הבלוגים ברחבי הרשת מוכיחים את זה. בחו"ל מעריכים את המינימליזם הזה שלא יודעים לעשות בארץ. לא רע באומן
  • 11.
    בחיאת, זו הברקה ?! הקריאטיב אכן במצב קשה (ל"ת)
    קופי שופי 23/01/2015 08:58
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    וואוו !!!! עעענקקקק! דבר כזה עוד לא היה!!!!! (ל"ת)
    עדר של פירורים. 23/01/2015 06:55
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    מודעה מבריקה בעיניי (ל"ת)
    טוסטנקניק 22/01/2015 23:05
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    לוי 22/01/2015 21:05
    הגב לתגובה זו
    בשקט בשקט צומח לו העשב השוטה
  • 7.
    עוגיות חנק 22/01/2015 19:17
    הגב לתגובה זו
    תראה את אריאלי
  • 6.
    אחלה עבודה! כל הכבוד (ל"ת)
    בלי קשר לערן ניר 22/01/2015 19:16
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    מעדיף חשיבה עמוקה 22/01/2015 19:13
    הגב לתגובה זו
    אין פה תובנה מעניינת או קונספט משכיל. חבל ובהצלחה
  • 4.
    יוסי 22/01/2015 17:02
    הגב לתגובה זו
    לא סגרנו שאתה מפסיק עם הראיונות חאייס וההסברי קופי בבצפר שנה שנייה על כל נאד שהצוותים שלך תוקעים?
  • 3.
    צ׳יזס האמיתי 22/01/2015 15:33
    הגב לתגובה זו
    זה אחד הדברים הכי מטופשים ששמעתי בחיי, באמת. זה מסוג הדברים שאם לא עשו אותם קודם זה רק בגלל שמי שחשב על זה הבין שזה נמוך ועלוב, לא מבין את העניין סביב. לא ייאמן, תעשיית הפרסום הולכת לעזאזל...
  • מה זה משנה 22/01/2015 16:19
    הגב לתגובה זו
    כי קודם היא הייתה חומר למוזיאונים...
  • נופית 22/01/2015 16:06
    הגב לתגובה זו
    תכתוב ש ב ע י נ י ך זה לא מספיק טוב, לא מספיק מתוחכם, בסיסי, ראשוני, מה שבא לך. למה השפה הזאת? תרגע אחי הכל בסדר כולה פרסום במגזין אקדמי. מוכרחה להגיד לך שדווקא שמעתי מנהלים בכירים מפרגנים. אל תהיה כעוס כל כך, מריר כל כך ובטח לא תוקפני כל כך. זה בטוח לא קשור לפרסום. תרגע גבר בוא ניתן לך חיבוק, תשתחרר.
  • ג'יזס האמיתי 22/01/2015 15:49
    הגב לתגובה זו
    רק ג'יזס יביא שלום!
  • אל תאמינו לצ'יזס האמיתי! (ל"ת)
    צ'יזס האורגינל 22/01/2015 16:14
  • 2.
    יורם 22/01/2015 14:57
    הגב לתגובה זו
    תפסיק לנסות למנף כל פוקי. זה מוציא אותך קטן.
  • פוקי 22/01/2015 15:34
    הגב לתגובה זו
    לפעמים לא צריך קייס מפוצץ לאיזו פעילות GHOST בשביל לצאת גדולים. יש פה רעיון יפה וחכם שבלט לטובה כבר בגליון הדג, קיבל גושפנקא מבלוגים מובילים ויפה שגם בקרלסברג הבינ"ל שמו לב למודעת פרינט כל כך פשוטה. ככה שבמקרה הזה לפוקי של ערן ניר יש ריח נפלא.
  • 1.
    נדב פרסמן תותח. כל הכבוד (ל"ת)
    noy 22/01/2015 14:31
    הגב לתגובה זו