הפרסומת הישראלית שהרגיזה את דומינוס העולמית: "טיפשית ולא מצחיקה"
מי שחיפש עוד ראיה לפוריטניות ולשמרנות של הקהל בארה"ב, יכול למצוא אותה במקרה הבא. מודעת פרסום הומוריסטית של מקאן תל אביב עבור דומינוס פיצה שנעשתה במסגרת תחרות דג הזהב והופצה ברחבי הרשת, הצליחה להרתיח את הקהל האמריקאי עד לנקודה שבה נדרש דובר החברה להגיב לעניין באופן שלא משתמע לשתי פנים.
המודעה ברוח הסאדו-מאזו, מקדמת את הפיצה החדשה של המותג המשווקת בישראל, בטעם סרירצ'ה - רוטב ויטנאמי חריף. בפרסומת מוצגת לשון גדולה הקשורה בשלשלאות במרתף עינוים, כשלגופה רצועות עור ותחתוני עור. ללשון, שעליה גם סימני הצלפה, יש פה, שאליו קשורה רצועת עור עם מה שנראה כמו כדור סנוקר אדום, או יותר מדויק מה שמוגדר בעגה המקצועית "גג-בול" (למניעת צרחות, או יה..) במה שמזכיר את הסצנה המפורסמת מהסרט ספרות זולה. להמחשת אווירת הסאדו-מאזו מופיעים במודעה גם אלה מעוטרת בדוקרנים, כובע עור ושוט הצלפה.
בתחתית המודעה נכתב לצד הלוגו של הרשת: "אתה הולך לסבול וליהנות מכל רגע. דומינוס סרירצ'ה, פיצה חריפה וטעימה אש..."
כאמור, המודעה של מקאן לדומינוס כמו רבות מהמודעות האחרות של משרדי הפרסום שנעשו עבור לקוחותיהם במסגרת דג הזהב זכו לתהודה בינ"ל בשלל אתרי פרסום ובלוגים שעוסקים בקריאייטיב.
עם הפצת המודעה, החלו להיערם התגובות הלא אוהדות אליה ומספר כתבות בנושא באתרים כגון Salon ו- E-online עד שנציגי דומינוס בארה"ב נדרשו להגיב לעניין כדי לבלום את הכדור המתגלגל.
דובר הרשת בארה"ב טים מקינטייר הסביר לאתר E-online כי "מדובר בפרסומת שנעשתה בישראל עבור הזכיין המקומי ולמעשה לא אמורה להיות מפורסמת". לדבריו, "אל תצפו לראות את המודעה מפורסמת במקום כלשהו. היא לא הופיעה באופן רשמי באף מקום מכיוון שמדובר בפרסומת שנעשתה ללא מחשבה, היא אינה מצחיקה, לא תואמת את רוח המותג ובמילה אחת - היא מטופשת".
הדובר הוסיף עוד כי "כשראיתי את המודעה לראשונה הייתי בטוח שמדובר בפארודיה על רקע השקת הסרט 50 גוונים של אפור - ואני עדיין לא מאמין".
במשרד הפרסום הגיבו לעניין ואמרו לאייס: "מקאן תל אביב עובדת בצמוד לדומינו'ס ישראל. המודעה הוכנה לתחרות 'דג הזהב', שהינה תחרות קריאטיבית והיא לא יועדה לפרסום מעבר לתחרות. המודעה אכן לא פורסמה בישראל באף מסגרת אחרת, ובמידה ומישהו נפגע מהקריאטיביות של המודעה כמובן שאנו מתנצלים".
על המודעה הסוררת חתומים סמנכ"ל הקריאייטיב של מקאן דיגיטל עמי אלוש, המעצב חזי יוסף, על הארט הופקד מורן קל והקופירייטר הוא עידו מיימון.
תגובת דומינוס פיצה לא התקבלה עד למועד פרסום הידיעה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
19.איך עושים אינסוף לייקים ברצףיונתן 01/02/2015 12:48הגב לתגובה זו0 0פשוט נכנסים לטייס דרך פייסבוקסגור
-
18.רדוד ומבזה במיוחד את הילדים שהם אוכלים פיצהא.א 01/02/2015 12:01הגב לתגובה זו0 0מכוער מגעיל דוחה משפיל וראש זמלא באשפה!!! איכס...ילדים הם הצרכנים הגדולים של הפיצה וזה מה שמכניסים להם לראש בושה!!!!!סגור
-
17.הבעיה היא פספוס מוחלט של קהל היעדג'ון 01/02/2015 11:21הגב לתגובה זו0 0דומינוס זה מותג משפחתי. מקום שבו הורים לוקחים את הילדים שלהם. בחלק מהסניפים אפילו יש ג'ימבורי והפעלות לילדים. אז ברור שדומינוס כועסים. המודעה טובה, אבל היא סוג של קיצור דרך כי היא התעלמה מהטון וסטייל של המותג.סגור
-
16.בסופו של יום - חזי יוסף!שושנה 31/01/2015 10:41הגב לתגובה זו0 0הוא הטאלנט בכל הסיפור, ובכלל הטאלנט של מקאן!סגור
-
15.אמריקאים פסיכייםאבי 31/01/2015 09:49הגב לתגובה זו0 0בישראל זה לא היה מעורר תהודה.... לשון קשורה... ואוו... קריאטיב בינוניסגור
- טען עוד
-
14.עבודה מגניבהנייקד 31/01/2015 04:37הגב לתגובה זו0 0אני לא מבין למה לא אוהבים, זה ענק!סגור
-
13.מקאן חוזרים לגדולתם! מבריק (ל"ת)סאנדי 29/01/2015 20:54הגב לתגובה זו0 0סגור
-
12.מעולהאני 29/01/2015 19:26הגב לתגובה זו0 0מה יש לכם? אחלה רעיוו. אחלה אחלה עבודת ארט. לא להתרגש מכל התחסדות פוריטנית. וכל המגיבים תרגעו ותיהנוסגור
-
11.ועדייומור 29/01/2015 17:52הגב לתגובה זו0 0אחת המודעות הטובות בדג לטעמי. ואין לי כל קשר למקאןסגור
-
10.רמה מקצועית ירודהבושה!!! 29/01/2015 17:46הגב לתגובה זו0 0פשוט מדהים כמה ירודה העבודה. יסלחו לי המעורבים אבל יש פה הבנה בסיסת אפס של פרינט ובכלל של סטורי טלינג.סגור
-
9.עבודת ארט מכוערתאנא פרנק 29/01/2015 16:25הגב לתגובה זו0 0אבל זה לא מפתיע, זו הרמה במקאן ולא רקסגור
-
8.מישהו נעלב מהקראייטיביות?רועי 29/01/2015 16:25הגב לתגובה זו0 0חחח משרד פרסום עילאי ומתנשאסגור
-
7.זה בעיקר דוחהיורם 29/01/2015 16:12הגב לתגובה זו0 0ותכלס מתאים לשנה ב עיצוב גרפי מכון אבני. מה מעולה בקופי אעלק מתוחכם, מתאים בתור בדיחה בישיבת קריאייטיב ופסילה על הסף מה נסגר איתכם.סגור
-
6.זה כבר נעשההמודיע 29/01/2015 15:54הגב לתגובה זו0 0http://www.joelapompe.net/2011/09/14/spicy-coincidence-betes-de-sexe/סגור
-
5.דג זהב... דג זהב... יש לי רק משאלה אחת!ג. 29/01/2015 15:29הגב לתגובה זו0 0שענף הפרסום יתבגר ויפסיק כבר עם התחרות המטופשת הזאת. הגיע הזמן שכולנו נבין שפרסום טוב זה פרסום קראטיבי ומגניב שגם מייצר תוצאות אמיתיות ללקוחות שלנו.סגור
-
4.סחטייןסחא 29/01/2015 14:55הגב לתגובה זו0 0קופי מעולהסגור
-
3.לא הבנתי מה יש להיעלב?א 29/01/2015 14:54הגב לתגובה זו0 0פרסומת גאוניתסגור
-
2.נו, מסתבר שלא רק הלקוחות שלנו מטומטמים (ל"ת)אנונימי 29/01/2015 14:41הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.אם כבר קרדיטיםאני 29/01/2015 14:24הגב לתגובה זו0 0מה עם חזי יוסף????????סגור
-
boomcinema4d 29/01/2015 14:40הגב לתגובה זו0 0חזוס!סגור