עינת ינאי
צילום: יח"צ

UP: ראש אגף השיווק באל-על - עינת ינאי נבחרה לאשת השיווק של פברואר

ינאי נבחרה בזכות השקת מותג אל על UP להובלת קטגוריית טיסות ה- low cost בישראל. "המהלך הוביל לחינוך שוק והטמעת המודל לצרכן הישראלי"
כתבי אייס | (10)

עינת ינאי, ראש אגף השיווק באל-על, היא אשת השיווק של פברואר 2015 על פי בחירת איגוד השיווק הישראלי.

ועדת השיווק של האיגוד בחרה בינאי בזכות השקת מותג אל-על UP להובלת קטגוריית טיסות ה- low cost בישראל. ועדת השיווק מציינת בנימוקיה לבחירת ינאי כי "האיגוד מכיר במהלך שיווקי הקשור לכניסה לקטגוריה חדשה בזמן קצר ועם מתחרים רבים. המהלך של עינת עם אגף השיווק של אל-על הביא בשורה צרכנית חדשה ורלוונטית, חינוך שוק והטמעת מודל ה- Low cost לצרכן הישראלי באמצעות מותג חדש מבית מוכר ומוערך".   מותג UP, מבית אל-על הצליח, בתוך כשנה, להפוך את איום טיסות ה- Low cost בשוק לתחרות מחירים חסרת תקדים, להזדמנות שיווקית להובלת הקטגוריה ולייצר ערך מבדל ואטרקטיבי לצרכן. טיסות Low cost הן המגמה החמה בשוק התעופה. לחברות הטיסות המוזלות יש השפעה דרמטית על השוק בעולם כולו. 2014 הוכתרה בתקשורת המקומית כשנת ה-Low cost של ישראל. האתגר של אל-על היה לייצר רלוונטיות בעולם צרכני משתנה ולהשיק מודל תעופתי חדש המותאם לסגמנטים צרכניים נוספים.

הטיפול השיווקי במהלך החל עם מיצוב מחדש ל"טיסות זולות מבית טוב". עוגן שמגדיר את השייכות של UP לקטגוריית ה-Low cost,  ומדגיש את השייכות לחברת התעופה המוכרת. התמקדות בערכי המותג: פשטות, Casual, גמישות, בהירות, ביטחון. הגדרת אסטרטגיה מיתוגית חדשה הכוללת בחירת שם חדש - מותג UP, שמדגיש את אישיותו העצמאית והנפרדת של המותג החדש ממותג העל, אך גם מתקשר אליו במידה מסוימת, יצירת שפה חדשה שמבוססת על אלמנט העננים, המתחברים לשם ומזוהים עם עולם התעופה, בניית אתר סחר אינטרנטי הפועל תחת מודל מסחרי תעופתי שונה, ומיתוג של למעלה מ-1,600 פריטים שונים כולל המטוסים עצמם.   כשנה לאחר ההשקה ו- 9 חודשים לאחר שהמריאה הטיסה הראשונה, UP הגדיל את השוק כולו ואת מספר הנוסעים, ואת נתח השוק של אל על ביעדים אליהם היא טסה. המהלך הביא לגידול של למעלה מ-80% במכירות כרטיסים ליעדים הרלוונטיים, זאת על אף שמספר החברות המתחרות על קווים אלה גדל בשנת 2014 ב-25%.   ינאי, בעלת ותק של 4 שנים בתפקיד ובחברת אל על, היא בעלת תואר ראשון בלוגיסטיקה וכלכלה ו-MBA במנהל עסקים עם התמחות בשיווק מאוניברסיטת בר אילן. היא שימשה בעבר כמנהלת מחלקת שיווק לקוחות בחברת yes.     

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    חסיה 02/12/2015 04:15
    הגב לתגובה זו
    עינת היא אישה שדואגת לפתח ולמצות שינויים לטובה המשך דרך צלחה באלעל
  • 7.
    תותחית על! לא מפתיע (ל"ת)
    אורי 26/02/2015 20:00
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    גילה 26/02/2015 18:55
    הגב לתגובה זו
    באמת אין צורך להיסחף. המותג שקיים כבר בחברות אחרות וטובות לא פחות כמי שמתמצא בעניין אין לעינת ינאי תרומה גדולה בנושא. היות ואל על ״ משתתפת״ בהוצאות האיגוד הוחלט לבחור בעינת ינאי לאשת שיווק פברואר והמבין מבין ...... קצת בדיחה...
  • קשה להפסיד אה?.... (ל"ת)
    דב 26/02/2015 20:09
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    שמעון הצדיק 26/02/2015 15:57
    הגב לתגובה זו
    אלא נגררה אחרי איזיגט ושאר חברות הלאוקוסט האירופיות. מותג סבבה אבל לא להיסחף.. ועצה לעינת ינאי: קצת יותר צניעות לא תזיק לך
  • 4.
    לא איש שיווק 25/02/2015 20:26
    הגב לתגובה זו
    לאנשי השיווק שלהן את "איש השיווק של החודש". אין הרבה מקוריות או יצירתיות בבחירות הללו. נדמה ש"איש החודש" נועד לפרסם בעיקר את איגוד השיווק. מדוע כל חודש? מדוע לא בפעם בשנה? לדעתי כל איש שיווק של אל על זכה בפרס הזה, ללא כל קשר לכלום.
  • 3.
    כמה יפה ככה חכמה (ל"ת)
    יעקב 25/02/2015 19:45
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    רון 25/02/2015 16:44
    הגב לתגובה זו
    שמחתי לקרוא שהאנשים שמבינים בתעשייה מבינים את המהפכה שנעשתה בשוק התעופה ובאל על בפרט! להקים בתוך זמן קצר מותג תעופה חדש במודל מיתוגי כל כך מדויק - שאפו!
  • 1.
    עזית 25/02/2015 13:14
    הגב לתגובה זו
    שלל חברות הלואוקוסט עשו לאל על בית ספר. אל על נכנסו מאוחר מאוד למשחק כאשר הבינו שהם מדממים לקוחות. היה להם כבר מותג לואוקוסט, סאנדור, שכשל. בסופו של דבר UP אינם הכי זולים ומדובר בקניבליזם של מעבר מאל על (היקרה!) לUP.
  • סטיב 25/02/2015 16:54
    הגב לתגובה זו
    פשוט חבל שאין לך מושג על מה את מדברת... סאנדור לא כשלה אלא מצליחה מאוד...וזה לא לואו קוסט, סאנדור היא חברת שכר... לגבי קניבליזציה - איך אפשר לעשות קניבליזציה ליעדים שאל על אינה טסה אליהם בדיוק? בקיצור - חבל על הקנאה וחוסר הפרגון לקוחת ישראייר...