מחקר 'יפעת' על פרסום בווידאו: יש עתיד מובילה בהוצאה - 40% מהתקציב לוואלה
מי מסתפק ביוטיוב, מי שם את רוב התקציב לווידאו ב-MAKO ומה טווח הגילאים הנחשף ביותר? מחקר יפעת בקרב 1000 פאנליסטים עם התשובות
מחקר מיוחד שערכה יפעת בקרת פרסום עבור אייס על ההוצאה לפרסום בווידאו באינטרנט של המפלגות לבחירות לכנסת ה-20, מגלה כי בעוד שהמפלגות מתחרות ביניהם באופן נמרץ על כל קול, בתחום הפרירולים המאבק כבר הוכרע ומפלגת יש עתיד של שר האוצר לשעבר, יאיר לפיד, היא המנצחת הגדולה בהוצאה לפרסום עם השקעה של כ-349,000 שקלים בפרסום פרירולים ומידרולים. המרוויח העיקרי מההשקעה של יש עתיד בווידאו הוא אתר וואלה שאליו הופנו 40% מהתקציב של המפלגה בתחום.
המחקר נערך בין התאריכים 1/2 - 26/2 ובוצע באמצעות הטכנולוגיה החדישה של יפעת בקרת פרסום המתבססת על ניטור פרסומות באמצעות תוכנה מיוחדת המותקנת אצל כ-1000 פאנליסטים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסיה.
נתי יעקובי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "המעבר לניטור פרסומות באמצעות פאנל, הוא כניסה מתבקשת של יפעת לתחום הקהלים ואפקטיביות פרסום, ומאפשר לנו לראשונה לנטר את הפרסום דרך עיני הנחשפים".
ההשקעה של יש עתיד בוואלה הביאה לחשיפה בפני 575,000 צופים בפברואר
יש עתיד מציגה את קמפיין "נלחמים על המדינה" המציג את השינויים שביצעה יש עתיד במהלך ישיבתה בממשלה, בין היתר, חוק השוויון בנטל, וסיוע לניצולי שואה ועוד. מנתוני יפעת בקרת פרסום, ניתן לראות, כי ההשקעה בוואלה, הביאה לחשיפה של כ-575,000 צופים במהלך חודש פברואר, כאשר הגולשים שצפו בפרסומות באתר נחלקים ל-51% גברים ו-49% נשים.
באופן כללי, ניתן לראות כי בקמפיינים של יש עתיד בווידאו באינטרנט, צפו כ- 1,205,000 אנשים במהלך חודש פברואר, עם מספר צופים גברי ונשי שווים, כאשר קבוצות הגילאים שצפו באופן בולט בקמפיינים של יש עתיד היו אנשים בטווח גילאים של 25 עד 34 ומעל גיל 55 עם 24% חשיפה לכל קבוצת גיל. מבחינת אזור מגורים, ניתן לומר כי תושבי גוש דן, והדרום, וחיפה והצפון היו הנחשפים ביותר לקמפיינים של יש עתיד עם 25%,37% ו-22% בהתאמה.
המחנה הציוני - 75% מהכסף הופנה ל-MAKO
במקום השני ברשימת המפלגות המפרסמות בווידאו באינטרנט, והרחק מהמקום הראשון, נמצא "המחנה הציוני", עם השקעה של כ-97,000 שקלים. המחנה הציוני, השקיע כ-75% מהפרסום בווידאו באתר MAKO, עם השקעה של כ-72,000 שקלים.
העמודים באתר MAKO בהם צפו הכי הרבה גולשים בקמפיינים של "המחנה הציוני " היו החדשות, וערוץ ה-VOD של ארץ נהדרת.
נתי יעקבי. מנכ"ל יפעת בקרת פרסום
לקמפיינים של "המחנה הציוני" נחשפו כ-525,000 איש במהלך חודש פברואר, עם רוב גברי של כ-57% מהצופים, כאשר קבוצת הגיל הדומיננטית שצפתה בקמפיינים של "המחנה הציוני" הייתה בטווח הגילאים 25 ל-34. כ-35% מהצופים בקמפיין "המחנה הציוני" הם תושבי גוש דן.
ביבי מסתפק ביוטיוב
מפלגת הליכוד, השקיעה בסך הכל כ-77,000 שקלים בפרסום בווידאו, כולו באתר YouTube. בקמפיינים של הליכוד צפו במהלך חודש פברואר כ-295,000 צופים. כ-22% מהצופים שנחשפו לקמפיינים של הליכוד הם בין גילאי 45 ל-54, כאשר כ-22% נמצאים בקבוצת הגיל שבין 25 ל-34.
ש"ס, עם קמפיין "האנשים השקופים", הגיעה לכ-285,000 צופים עם השקעה של כ-70,000 שקלים בפרסום בווידאו, ובדומה לליכוד גם הם מפרסמים ב-YouTube בלבד. כ-33% מהצופים נמצאים בקבוצת הגיל שבין 25 ל-34, כש-30% נמצאים בקבוצת הגילאים שבין 18 ל-24.
בכלל, ניתן לראות כי דור האינטרנט שבין גילאי 18 ל-34 הם קהל היעד שנחשף הכי הרבה לקמפיינים של המפלגות. יעקובי מוסיף: "לצד הקמפיינים של המפלגות הפוליטיות, ניתן לראות כי ארגונים חוץ פרלמנטרים כמו "הרוב החדש" וארגון "V15" שמטרתם לעודד את החלפת השלטון בבחירות הקרובות, השקיעו בקמפיינים של וידאו באינטרנט יותר מחלק גדול מהמפלגות עצמן".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.מאפה הכסף יאיר???? (ל"ת)ששש 01/03/2015 17:39הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.מה עם נתונים על פייסבוק? לא נראה הגיוני (ל"ת)גיא 01/03/2015 15:15הגב לתגובה זו0 0סגור