
מספרי 'הארץ' נחשפים: שנתיים לאחר המעבר לתשלום - 20 אלף מנויים לאתר
היום (יום ג') מציינת קבוצת הארץ שנתיים למהלך הנועז שלה - אז הכריזה על מעבר למודל גלישה בתשלום באתר הארץ. תוצאות המהלך שרבים ניבאו לו כשלון מהדהד לא נחשפו ונשמרו בחשאי במערכת העיתון. היום (יום ג') החליט הארץ לפרסם את הנתונים במסגרת טור של מו"ל הארץ עמוס שוקן לגולשי האתר וקוראי העיתון.
בטור שעלה לפני כשעה באתר כותב שוקן: "לפני שנתיים ביקשנו מן הגולשים באתר "הארץ" להשתתף בעלויות הפקת התוכן, זאת כדי לאפשר לכם לגשת לכל התכנים מכל מכשיר ומנגד לאפשר לנו להמשיך ולהשקיע בפיתוח האתר והתוכן. התוצאה הפתיעה גם אותנו. לאתר "הארץ" יש היום 20,209 מנויים דיגיטליים משלמים, והמספר הזה גדל בעקביות. מאז המעבר לתשלום, השימוש באתר "הארץ" ובאפליקציות לסמארטפונים נמצא בעלייה מתמדת והגיע לשיא של כל הזמנים".
לכם, המנויים, "הארץ" נותן תוכן מעולה ומגוון. השנה הרחבנו מאוד את הסיקור החדשותי, את מדורי התרבות והפנאי, את מערך הבלוגים, את תכני המגזין ואת האזורים האינטראקטיביים. האתר עבר לפני מספר חודשים לפורמט חדש, ריספונסיבי, המתאים עצמו לגודל המסך שבו קוראים בו. בין היתר שילבנו באתר החדש כפתור של "קריאת זן", שמאפשר לנקות את המסך מפרסומות והפרעות (הכפתור ממוקם בטור הימני בכל דף כתבה). שיפרנו גם את האפליקציות לאייפון ולאנדרואיד, ובקרוב יעלו מוצרים נוספים שיתנו עוד ערך למינוי הדיגיטלי שלכם".
כאשר עברנו למודל בתשלום, רבים אמרו שישראלים לא ישלמו דמי מנוי באינטרנט. הוכח שההיפך הוא הנכון, והתשלום מסייע לנו להמשיך לעשות עיתונות איכותית גם בזמן שהמודל העסקי של העיתונות בעולם ובישראל מתערער. בהזדמנות זאת אני מציע למי שטרם רכש מינוי ל"הארץ" לעשות זאת עכשיו ולקבל גישה מלאה לכל התכנים, עם פחות פרסומות וללא חסימות".
קברניטי המהלך בקבוצת הארץ מציינים בפני אייס כי היעדים המקוריים דיברו על מספרים נמוכים לעומת התוצאות בפועל. היעד לשנה הראשונה עמד על 5,000 מנויים משלמים ובשנה השנייה להגיע ל-8,000 גולשים משלמים. כאמור לעומת זאת, הביצועים עקפו את התחזיות בכ-150%. ליאור קודנר, סמנכ"ל הדיגיטל של קבוצת הארץ אמר לאייס: "המעבר לתשלום בדיגיטל חיזק משמעותית את מותג הארץ. עם מיליוני גולשים כל חודש, מאות אלפים רשומים ו-20 אלף מנויים משלמים אנחנו יכולים להמשיך ולהשקיע בפיתוח התוכן הייחודי ופלטפורמות דיגיטליות מתקדמות".
על פי הארץ קצב ההצטרפות הגבוה ביותר נרשם בזמן מבצע צוק איתן עם כ-3,000 איש בכל חדש. בשבועות האחרונים, בחודשים שבשגרה, קצב ההצטרפות עומד על כמאות אנשים בכל חודש, נטו, לאחר החישוב של אחוזי הנטישה. באתר מציינים כי הטראפיק נמצא בשיא כל הזמנים ומסבירים כי אחת הסיבות היא שהמעבר לתשלום יצר נחשקות לאתר בקרב הגולשים, כמו כן העובדה שהאתר שיפר את הסיקור החדשותי והמגזיני שלו ונעזר לשם כך בפעילות ערה בגזרת הפייסבוק והמובייל.
יצוין כי אחד הבונוסים המוענקים למנוי משלם היא היכולת לגלוש באתר עם מינימום הפרעה של פרסומות. באתר מציינים גם כי בקשה זו עולה בכל הסקרים המבוצעים בקרב הגולשים שמבקשים להימנע מפופ אנדרים, מעברונים וכו'. לצד הטרפאיק שעומד על שיא כל הזמנים, באתר מציינים כי היקף ההכנסות מפרסום נמצא אף הוא באחד מנקודות השיא של האתר כאשר תקופת הבחירות היא אחד המנועים לכך. עם זאת, הם מציינים כי עד לנקודת זמן זו, מספרי המנויים הדיגיטליים לא נחשפו גם בפני משרדי הפרסום הרוכשים מהם מדיה.
- "ארץ נהדרת" הובילה עם 20.4% רייטינג - חדשות 12 עם פער ענק
- הרייטינג לא משקר: חדשות 12 שומרת על הפסגה, ערוץ 14 לא מצליח להתרומם
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
- 2.העיקר שנפתרנו מדולינגר... (ל"ת)מואיז הקטן 04/03/2015 10:54הגב לתגובה זו
- 1.בן 03/03/2015 16:23הגב לתגובה זוהן בעיצוב החדש והנקי של האתר וכן בהגדלת התוכן.שאפו