מנכ"ל רדיו חיפה: "הרגולציה של הרשות ה-2 יהירה ומהלכת אימים על הזכיינים"
מנכ"ל תחנת רדיו אזורית מסחרית, תקף היום (יום ג') קשות את הרגולטור שלו וכינה אותה בכינויים קשים. את הדברים אמר דני נישליס, מנכ"ל רדיו חיפה השותף גם ברדיו תל אביב, והם הופנו נגד הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו.
"אני רואה את הרגולציה של הרשות השנייה בישראל באופן הבא: יהירה, מיושנת, תוקפנית, מהלכת אימים על הזכיינים ומזלזלת בהם. הרשות השנייה, במיוחד בתקופתו של שי באב"ד, הפכה ליהירה, שלפנית, מזלזלת בקודמיה - מנכ"לים ויו"רים, מתנהגת כממציאת הגלגל מחדש, ללא בסיס, ונוהגת בזכיינים בצורה שלא תתואר".
נגד תכניות הרדיו האזוריות נטען לא אחת כי שידוריהן מלאים בתוכן שיווקי, אם בחסויות ואם באמצעות שידור תכניות תמורת תשלום. נישליס אמר כי "תוכן שיווקי זו בדיחה בכל העולם. המפרסמים עברו לצורה אחרת של פרסום כי עבר זמנו של התשדיר. הציבור לא מטומטם. לפני 7 שנים אמרתי 'בוא נעשה רגולציה לתוכן שיווקי כדי שהשוק לא יהיה פרוץ'. דידי הררי עשה כבר לפני 20 שנה תכניות עם תוכן שיווקי, מישהו אמר על זה משהו? חוק התוכן השיווקי נחקק לפני 25 שנה, מישהו שינה אותו מאז? אנחנו עושים רדיו מודרני דיגיטלי עם חוקים מלפני 25 שנה? צריך להבין שהעולם השתנה".
את הדברים אמר נישליס בכנס הרדיו "FM - קולטים את העתיד" שמתקיים היום בבית ספר סמי עופר לתקשורת במרכז הבינתחומי הרצליה. בפאנל השתתפה גם ד"ר תהילה אלטשולר מהמכון הישראלי לדמוקרטיה, שאמרה כי "צריך לאמץ גישה שהיא חוצת פלטפורמות. אין סיבה להבחנה המצחיקה בכללים בין הטלוויזיה לבין מה שמתרחש ברדיו. הרשות השנייה חדלה או לא טיפלה נכונה בתוכן השיווקי. אפשר לראות שהם טמנו ראש בחול".
מאיה להט, מנהלת תכניות גל"צ, אמרה כי: "אנחנו בגל"צ ננסה ליצור רדיו גבוה מבחינה מוסרית. ננסה להוריד את גיל המאזינים וליצור סטנדרט של רדיו איכותי. אני מדברת עם סטודנטים שלא יודעים בכלל מה זה גל"צ".
ואילו מנהל קול ישראל, שמעון אלקבץ, אמר כי "גם היום, ישנם פוליטיקאים המתקשרים למנהל הרדיו וזועמים עליו. גם אל תחנות הרדיו האזוריות פוליטיקאים מתקשרים. נשאלת השאלה, מה אתה עושה עם הטלפונים האלה? האם בתור מנהל קול ישראל אתה שליח או מתווך שמעביר מידע לאנשים מאחורי המיקרופון, או שאתה בולם את זה אצלך ומאפשר לאנשים שלך לעשות עבודה עיתונאית? אף אחד מהטלפונים שקיבלתי, לא עבר לאנשים שלי שיושבים בשידור, זאת כדי לאפשר להם לעשות את עבודתם. מה שהקפדתי עליו הוא שצריך לדאוג להגינות עיתונאית, לאיזון ולכך שתחנת הרדיו תביא כמה שיותר חשיפות, אני שמח שזה גם מה שלבסוף קרה".
בפאנל אחר אמר פרופ' אבי דגני, נשיא קבוצת גיאוקרטוגרפיה, כי "מקור המידע העיקרי לאירועים אקטואליים משתנה בין קבוצות. בישראל, בניגוד לאירופה, הרדיו מדורג במקום השני אחרי הטלוויזיה במדד האמינות. העיתונים נלחמו לאחרונה בצורה מאוד מכוערת ועלינו להתבייש שבשל הבחירות אנחנו לא סומכים על העיתונות, זה יעלה להם מבחינה כלכלית בהמשך".
את תגובתו של שי באב"ד לא ניתן היה להשיג.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
3.נישליס מתמםרדיו רמאללה 26/03/2015 01:42הגב לתגובה זו1 0אם הפרסומות במתכונתן הנוכחית אינן רלוונטיות עוד, לפי דבריו, מדוע כבודו ממשיך להחזיק מחלקת שיווק בתחנת הרדיו שלו? ואם הרשות השנייה הייתה מאשרת למר נישליס לשדר תוכן שיווקי, בתמורה לויתור מוחלט על מקבצי הפרסומות המסורתיים, האם הוא היה נאות לכך? אני בספק רב... אי אפשר לרקוד על שתי חתונות במקביל ולזעוק "גוועאלד"!סגור
-
2.רגע, אז היא גם ״מיושנת״ וגםחיפאי 25/03/2015 21:12הגב לתגובה זו1 0״ממציאה את הגלגל מחדש״? אוי נישליס נישליס, כרגיל פוליטיקאי קטן וקשקשןסגור
-
1.צודק מר דני נישליס!!!!!! (ל"ת)רדיו ירושלים 25/03/2015 13:45הגב לתגובה זו0 1סגור