המלחמות בש"ס, קרבות יתד-הפלס: באיחור של חודש - TGI החרדי מתפרסם
כמעט שבוע לאחר גל המעצרים של פעילים המקורבים לעיתון הפלס, מתפרסם באיחור של יותר מחודש סקר TGI החרדי, שעשוי להבעיר עוד טיפה את השטח. על פי נתוני הסקר, רוב רובם של העיתונים ו-2 תחנות הרדיו האזוריות החרדיות יכולים בכלל להיות מרוצים מסקר החשיפה הנוכחי, שמתייחס לחודשים ינואר עד דצמבר 2014, ומושווה ליולי 2013 עד יוני 2014. כזכור, בשל קוטנו של סקר TGI חרדי מול הסקר כללי, מאות בודדות מול אלפים, לא מדובר בתקופות מקבילות, אלא בתקופות מדידה שחלקן אף חופפות.
<במוקד העניינים גם הפעם, יתד נאמן והפלס. על פי הנתונים, עולה כי המאבק בין יתד נאמן להפלס, וכמובן המלחמה הקבועה על מאזיני הרדיו בין קול ברמה לקול חי, שהלכה והתעצמה במהלך מערכת הבחירות.
מאגר המידע TGI חרדי מהווה יוזמה של אגוד חברות הפרסום ביחד עם משרדי הפרסום של המגזר, לקידום ענף השיווק והפרסום המגזרי במטרה לספק כלי עבודה מקצועיים ומתקדמים גם לפלח זה. המאגר מבוסס על חתך מיוחד של סקר TGI הבוגרים הכללי בתוספת התאמות ומידע ייעודי הרלוונטי לצורך אפיון וניתוח פרופיל והתנהגות המגזר.
מאגר המידע השיווקי TGI מבוצע על ידי מדיה מחקרי TGI בע"מ ותחת פיקוח ובקרה מקצועית של ועדת המחקר של איגוד חברות הפרסום. מאגר TGI מבוסס על מדגם מייצג של מרואיינים במגזר היהודי בגילאי 18 , המשקפים אוכלוסייה בשיעור של כ-4 מיליון נפש. סקר TGI בישראל נערך משנת 1998, והנתונים החדשים מהווים את הגל ה-30 מאז השקתו. התוצאות מתפרסמות פעמיים בשנה.
נעצרים ומתחזקים
'יתד' המזוהה עם הזרם הליטאי, הצליח לבלום את הירידה שרשם בסקרים האחרונים, והחשיפה אליו עמדה בסקר הנוכחי על 20.4%. בסקר הקודם עמד העיתון על שפל של 19.3%, אליו התדרדר מ-26.6% בסקר לפני שנה, 36.8% לפני שנה וחצי, 41% לפני שנתיים, ו-43% בסקר לפני 5 חציונים.
ההתחזקות הקלה הזאת לא באה על חשבון המתחרים המרים, הפלס, המזוהה עם הרב שמואל אוירבך. בצל פרשת המעצרים של 22 פעיליו בשל ההטרדות הטלפוניות של בכירים בשוק הפרסום והמשק הישראלי - ושחרורם בהקדם במה שכינו בסביבת העיתון כ"ההר הוליד עכבר", המשיך העיתון להתחזק והחשיפה אליו עמדה על 11.9% מול 11% לפני חצי שנה, ו-9.9% בפעם הראשונה שנדגם - לפני שנה.
משרדי 'הפלס' בירושלים (צילום: אלכסנדר כץ)
גם המודיע התחזק. העיתון המזוהה עם קהילת גור, עומד על 16.6% מול 15.6% בסקר האחרון. הזינוק המרשים ביותר היה של המבשר, עיתון כללי המשויך לזרם החסידי, שהפצתו החלה לפני 6 שנים. בקיץ הוא התדרדר לחשיפה של 8.3%, אבל הפעם זינק ב-35%, ל-10.7%, ועדיין רחוק מהנתונים שהציג לפני שנה וחצי ושנתיים, עם 12-13% חשיפה.
גזרה מעניינת נוספת היא עיתוני החינם שמפיצים יתד נאמן (יום שלישי) והפלס (יום שישי), וגם כאן התחזקו העיתונים: יתד התחזקה מ-56.9% ל-57.9%, והפלס עם עליה מזערית ל-16.7% מ-16.5%.
לוהט בקרב המקומונים
בקרב השבועונים שומר המשפחה על הבכורה, אבל נחלש קלות, בתחום הדגימה הסטטיסטית - 19.5% מול 19.6% בסקר הקודם, אז הצליח לבלום את ההיחלשות שרשם. שני לו נמצא השבועון של יתד נאמן עם התחזקות קלה מ-16.9%, ובמקום השלישי - המודיע, שרם עליה נאה מ-14.5% לפני חצי שנה ל-15.8% הפעם.
אחרי כמה סקרים לא קלים, זה החציון השני שעיתון בקהילה - שאינו מזוהה עם אף זרם, רושם התחזקות, גם אם קלה. החשיפה אליו עמדה הסקר הנוכחי על 8.3% מול 8.1% בפעם הקודמת. לפני שנתיים עמדה החשיפה לשבועון על 12.2%. שעה טובה ממשיך בהתחזקות מ-2.2% ל-2.4%, יום ליום המזוהה עם ש"ס, צנח מ-6.4% ל-4.7% בסקר הנוכחי.
בקרב רשתות המקומונים המאבק הופך לצמוד. אחרי פער של יותר מ-5% לפני חצי שנה, מרכז העניינים לציבור הדתי זינק מ-20.2% ל-25.3%, וצמצם את הפער לנקודה אחת, מול 26.6% לקו עיתונות דתית, שבעצמה התחזקה מ-25.3%.
ש"ס, יחד, קול ברמה וקול חי
ועכשיו הגענו לזירה המרתקת השנייה במגזר החרדי, אחרי מלחמת יתד-הפלס. מדובר כמובן בתחנות הרדיו האזוריות, שעמדו במוקד מערכת הבחירות הנוכחית לכנסת, לאחר הפיצול של אלי ישי מש"ס, והקמת מפלגתו יחד.
מערכת 'קול חי' בבני ברק (צילום: אלכסנדר כץ)
קול ברמה שהפכה בשנים האחרונות לתחנה המואזנת במגזר החרדי - לאחר שנים של שליטה בלעדית של קול חי הוותיקה - הזדהתה בצורה לא רשמית עם ישי, ואתמול אף פורסם במהדורת החדשות של ערוץ 2 כי מפרסמים שעבדו עם התחנה, אוימו על ידי פעילי ש"ס כדי שיחדלו לעשות זאת.
גם בסקר TGI הנוכחי מובילה קול ברמה, אולם הפער בינה לבין קול חי הצטמצם במקצת. החשיפה לתחנה עלתה מ-26.4% ל-27.1%, מול התחזקות משמעותית יותר של קול חי - מ-22.9% ל-24.8%.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.לא משקף את המציאות! (ל"ת)מאמיו. 31/03/2015 23:43הגב לתגובה זו1 0סגור