בניתם אסטרטגיית תוכן? קארן מקרגיין תסביר לכם איפה אתם טועים כנראה

רגע לפני שהיא מגיעה לכנס UXILive 2015 בסוף החודש, מסבירה כוהנת ה-UX קארן מקרגיין בראיון לאייס, האם יש מתכון מנצח ביצירת תוכן, ואיך נשארים עדכניים
 | 
telegram
(2)

הרבה דברים השתנו ואז פרץ האינטרנט, אומרת קארן מקרגיין, אחת מכוהנות ה-UX ואסטרטגיות המובילות בעולם. "היום כל אחד יכול להתחבר לרשת מהמחשב מהשעון שלו ואפילו מהמקרר. השאלה היא איך להנגיש למשתמש את המידע".

לקראת סדנה אותה תעביר קארן בכנס UXILive 2015 שיערך החודש, החלטנו באייס לברר איתה האם יש דבר כזה "מתכון מצנח" ביצירת תוכן, ואיך נשארים עדכניים בעולם שמשתנה ללא הפסקה. "בסדנה אני אסביר ואדבר על אסטרטגיות תוכן. למשל, המון חברות מפעילות היום אתרים לסלולר, אבל צורת החשיבה שלהן לגבי התוכן נשארה במחשב הבייתי. בסדנה אני אלמד כלים מעשיים להטמעת אסטרטגיית תוכן, נדבר על תהליך אפיון ועיצוב של אתרים ואולי הכי חשוב, איך מחברים בין 2 אלה".

מקגריין היא אשת UX ואסטרטגיית תוכן מהמובילות בעולם. היא אחראית לאסטרטגיה הדיגיטלית של חברות ענק כמו דיסני, סיטיבנק, ניו יורק טיימס ואחרות. היא כתבה ספר מצליח בנושא - "Content Strategy for Mobile" ומרצה בתואר השני לניהול עיצוב ב-School of Visual Arts בניו יורק.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

לארץ היא תגיע במסגרת כנס UXILive 2015 שיערך בין 25 ל-28 לחודש, ותעביר בו סדנה, בה היא תלמד כלים מעשיים להטמעת אסטרטגיית תוכן בתהליך האפיון והעיצוב של אתרים. אגב, ההרשמה לכנס נסגרת ממש עוד רגע, ב-21 במאי, אז כדאי למהר, וסידרנו לכם הנחה מיוחדת של 20% על כל הכנס - קוד ההנחה הוא iceishere והוא תקף עד ה-20 לחודש.

-מה הטעויות הנפוצות שאת רואה היום באתרים של גופים וחברות?
"אם אני מתייחסת לעבודה שלי עם חברות גדולות, אחת התפיסות השגויות והנפוצות ביותר שאני רואה, היא שמפרסמים ואנשי שיווק מתייחסים לכל אפיק מדיה כערוץ תקשורת נפרד לחלוטין ללא שום קשר ביניהם. אני רואה למשל חברה שיש לה אתר למחשב הביתי, אתר סלולרי ובמקביל היא מפרסמת במדיה מודפסת, אבל ההסתכלות שלה על כל אחד ואחד מהערוצים היא עצמאית לגמרי. היום חייבת להיות סינרגיה בין כל הערוצים וזה לא מתבטא רק בהצגה או והנגשה של תוכן. חייבים לחשוב איזה תוכן מתאים לאיזה אפיק.

"כשאני מייעצת לארגונים, לא פעם הם מבינים שהם חייבים לחזור אחורה, ולבדוק מה קרה למחלקת המדיה הכתובה למשל, שננטשה עם הזמן. חברות כל כך מתרכזות בערוצי התקשורת החדשים ודיגיטליים, ולא מבינות שאסור להשאיר אף ערוץ מאחור - אם פועלים במספר ערוצים במקביל, חייבים לחשוב מראש על האופן שבו מנהלים וכותבים את התוכן לכולם".

-וזו תופעה נפוצה? את רואה הרבה חברות שריכוז המאמץ שלהם שגוי?
"או... כן. למשל, היום יש הרבה ארגונים שמתרכזים באתר אינטרנט למחשב הנייח ולטלפון הסלולרי, והם חושבים ש-2 האתרים האלה צריכים להיות זהים, שהאתר הסלולרי צריך לשקף את האתר מהמחשב הבייתי. זה לא חכם. ארגון יעיל הוא כזה שמפעיל מקסימום ערוצי מידע, כשבכל ערוץ הוא נותן ללקוח שלו את התוכן הרלוונטי. הרי ברור שהשימוש של הלקוח באתר הסלולרי לא יהיה זהה לזה שבמחשב הבייתי, וכך גם צריך להיות היחס אליו".

-אז היית אומרת שהיום אתר סלולרי חייב להיות שימושי, הוא לא יכול רק לספק מידע?
"אני חושב שזה מאוד שונה מחברה לחברה, הרי לכל גוף יש את הצרכים שלו. הרבה לקוחות שלי רוצים שאייעץ להם איך ליצור אתר סלולרי באותה השפה של האתר הנייח, אבל כשאני בודקת אותו, בחלק גדול מהמקרים אני מגלה שקודם כל אנחנו צריכים לטפל בו, ורק אחר כך לגשת לסלולר ולראות איזה תוכן מתאים לו. ובהקשר לשאלה, אתר סלולרי לא חייב להיות שימושי, האופן שבו אני רואה אתרים ניידים הוא תפירה לפי הצורך של המשתמש - ולא רק להעביר את האתר הנייח לסלולרי כמו שהוא, רק עם ממשק מותאם. החוויה צריכה להיות תפורה ונכונה לכל אחד מערוצי תקשורת, תוך שהם משלימים זה את זה".

-בעבר זה נקרא ממשק משתמש (UI), היום זה נקרא חווית משתמש (UX), מה הם ההבדלים המשמעותיים בתפיסה בין השניים?
"בעיני חווית משתמש (UX) היא הסתכלות רחבה יותר על כל המשתנים שיכולים להשפיע על עיצוב ערוץ התקשורת והתועלות הסופיות שהמשתמש יפיק ממנו. מנגד, ממשק משתמש (UI), הוא העיסוק ברמת הממשק, כלומר איפה נכון לשים את הכפתור, ומה נכון שיהיה בתוך החלון באתר.

"ב-UX יש גם הסתכלות רחבה על המודל העסקי, על אופן העבודה של ארגון עם תוכן וכדומה. מי שמטפל בחוויית משתמש חייב להסתכל על התמונה הגדולה ובהתאם לכך להנחות את הפיתוח".

-ויש טיפים או טריקים בסיסיים שתמיד יעבדו?
"מאוחר יותר השנה אני מוציאה ספר חדש שבו אני מדברת על הנושא הזה, ואחד הדברים שאני מתרכזת בהם בספר זה שהיום לא נכון להפריד בין אתר הסלולר והאתר הנייח. היום יש צורך, ואני אומרת את זה הרבה, אבל זה באמת חשוב - בסינרגיה. צריך אתר שעובד על כל פלטפורמה אפשרית, תוך שהוא נותן מענה לצרכים של המשתמש בכל אחת מהן.

"הדבר השני שאני יכולה לומר הוא שחשוב מאד להבין מה הלקוח שלך צריך, כשהוא ניגש לאתר שלך דרך פלטפורמה מסויימת. הצורך שלו באתר נייח שונה מהצורך שלו באתר סלולרי, ובטח ובטח שהוא שונה מעמוד פייסבוק למשל.

"זה נכון שהסביבה משתנה כל הזמן, אבל הרבה מהעקרונות הבסיסיים של חוויות משתמש לא השתנו וכנראה שהם גם לא ישתנו בעתיד. הצורך הכי בסיסי הוא שהתוכן שלך יהיה קל לקריאה וקל להבנה".  

ושוב, ההנחה המיוחדת (20% על כל הכנס) תקפה עד ה-20 לחודש - קוד הנחה - iceishere.

תגובות לכתבה(2):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אז האפליקציה צריכה להיות זהה לאתר או לא? (ל"ת)
    נשר 18/05/2015 10:00
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • ממ. .. לא זהה, צריך להיות בה תוכן שרלוונטי למשתמשי הסלולר
    אייל 19/05/2015 09:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל כן חשוב שתהיה סנרגיה לאתר הנייח
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות