גודל טקסט
זום
ניגודיות
צביקה הדר בקמפיין מאוחדת
צילום: יח"צ. יוטיוב
פרסום ראשון

מכרז הפרסום של מאוחדת: מקאן, אדלר, באומן, גיתם והרבה אחרים עומדים בתור

כמעט וכל משרדי הפרסום הגדולים בישראל יתמודדו על התקציב של מאוחדת, בנוסף למשרדים נוספים שלוטשים עיניים. ב-2014 עמד התקציב על כ-12 מיליון שקל בפועל
משה בנימין | (5)

מבחינת קברניטי קופת חולים מאוחדת, המכרז על תקציב הפרסום של הקופה, עליו פורסם לראשונה באייס, יצא בעיתוי מצוין עבורם. משרדי הפרסום מחפשים במה לנעוץ שיניים, ובשוק לא מסתובבים יותר מדי תקציבי פרסום מתנדנדים או כאלו שיוצאים למכרז ומחייבים ברירה בין אלטרנטיבות. ולכן, התוצאה המתקבלת היא תחרות ערה על התקציב שמטופל כיום בענבר מרחב G ויצטרך להזיע כדי להשאיר אותו אצלו. לאייס נודע כי התקציב של מאוחדת מרכז סביבו את כל השחקנים הגדולים של הענף שינסו להעביר אותו לידיהם, חלקם עושים זאת לאחר שכשלו לעשות זאת לפני שנה במכרזים על תקציבי הפרסום של כללית ולאומית. המשרדים שצפוים להשתתף במכרז הם: מקאן אריקסון, אדלר חומסקי, באומן בר ריבנאי, גיתם BBDO, לאו ברנט, JWT ישראל, y&r ישראל, LEAD וענבר מרחב G שכאמור יתמודד במכרז כדי להשאיר את התקציב אצלו. בין המתנדנדים שעוד שוקלים התמודדות נמנים דרורי ארועטי ברמן ושטרית מדיה גרופ. משרדי הפרסום שוויתרו מראש על ההתמודדות הם גליקמן נטלר סמסונוב ששנים רבות החזיק בתקציב הפרסום של לאומית, אברהם וברוקנר יער לוי.  הפעם האחרונה שמשרדי הפרסום הגדולים מצאו עצמם בהתמודדות ישירה על תקציב קופת חולים לא הייתה לפני הרבה זמן. קופת חולים כללית היתה זו שהעמידה את כולם בשורה, לפני פחות משנה, וכולם היו שם. אל הגמר העפילו 3 משרדים: גליקמן נטלר סמסונוב שסיכן (ולבסוף גם הפסיד) את תקציב לאומית שבו טיפל בזמנו, ראובני פרידן ופובליסיס. בהחלטה מפתיעה היה זה פובליסיס שגרף את כל הקופה וזכה בתקציב השמן של כללית. מאוחר יותר זכה ראובני פרידן (שכמו גליקמן התמודד במקביל על לאומית) בתקציב הפרסום של קופ"ח לאומית.  על פי יפעת בקרת פרסום, התקציב של קופת חולים מאוחדת ב-3 השנים האחרונות נע בין 7 ל-12 מיליון שקל בפועל, בממוצע. ב-2012 עמד התקציב על 23.8 מיליון שקלים במחירי מחירון המהווים בפועל כ-10 מיליון שקלים, ב-2013 עמד התקציב על כ-18 מיליון שקל במחירי מחירון המהווים בפועל כ-7.5 מיליון שקלים וב-2014 עמד התקציב על כ-28.8 מיליון שקל במחירי מחירון המהווים בפועל כ-12 מיליון שקלים. ב-2014 הקופה הגדילה את נתח הטלוויזיה בתמהיל המדיה שהגיע כמעט למחצית מתקציב הפרסום.  בין תנאי הסף שהציבה מאוחדת להתמודדות על המכרז היו: ניסיון מוכח של 5 שנים לפחות בניהול משרד בתחום הפרסום, או בעלי מניות עיקריים המשמשים כמנהלים ומחזיקים בניסיון מוכח של 10 שנים לפחות בתחום הפרסום. בנוסף, ניסיון מוכח בשנתיים האחרונות במתן שירותי פרסום לגוף בעל פריסה ארצית בכל התחומים הנדרשים במכרז זה. עם זאת, הסעיף החשוב ביותר וזה שיהוה מכשול עבור כל המשרדים שאינם נמנים על 20 הגדולים בישראל (לפי יפעת) הוא טיפול בתקציבי פרסום בסך כולל של 50 מיליון שקל בשנה, בכל אחת מהשנים 2013 ו-2014 , על-פי נתוני יפעת בקרת פרסום במחירי מחירון.

עוד דורשת הקופה מהמתמודדים רקורד של טיפול בשני גופים עם תקציב פרסום שנתי בכל אחת מהשנים 2013 ו-2014 של 25 מיליון שקל לפחות כל אחד, לפי מחירי יפעת. במאוחדת הציבו דרישה של ערבות בנקאית אוטונומית ובלתי מותנית של בנק ישראלי בסך 100 אלף שקלים.  

בתקופה שבה טופל התקציב בענבר מרחב G גייס המשרד את צביקה הדר כפרזנטור לאחר שאיש התקשורת המפורסם בחיבתו לסיגרים, אוכל ואלכוהול עבר אירוע לב. הקופה שבה מטופל הדר הכריזה על מהפכת הבריאות תחת הכותרת של ניהול אורח חיים בריא, באמצעות מינוף המקרה של הדר שסוקר רבות בכלי התקשורת.  

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    הבריף: בואו תראו לנו איך מפסידים הכי הרבה כסף (ל"ת)
    ותחייכו יפה. 18/05/2015 19:39
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    בהצלחה לכולם (ל"ת)
    טל 18/05/2015 18:12
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    זיכרונות מתוקים... 18/05/2015 15:32
    הגב לתגובה זו
    הצרבת של המנה המלזית... יופיו הגנוז של רחוב הברזל בשעות הזריחה... דמעות מלוחות של תקציבאית, נהי של פלנר... למזלי, הצלחתי לצאת ממעגל הפגיעה העצמית, העבדות והעוני של הפרסום והיום אני סתם זונת רחוב. אם קשה ובודד לכם שם, בין פנימית לגנרלית, וחשקה נפשכם בהרפייה - חפשו אותי: #אריותבתחתשלכםשלמוכמובניאדם
  • wini 20/05/2015 17:36
    הגב לתגובה זו
    i think so
  • 1.
    מכרז 18/05/2015 15:15
    הגב לתגובה זו
    2 לקוחות עם 25 מיליון לשנה לפחות? Lead, jwt, y&r ??? לא נראה לי...