הרגע הקשה ביותר בתולדות פוגל: נקלע לחובות ענק של יותר מ-15 מיליון שקלים
משרד הפרסום פוגל אוגילבי, שידע ימים יפים יותר מאלו, נקלע למצב פיננסי קשה כשהוא גורר חובות במיליוני שקלים למשרדי הפרסום אדלר חומסקי ושמעוני פינקלשטיין ברקי - כך נודע לאייס. החוב לאדלר חומסקי שרכש עבור פוגל מדיה באמצעות מדיה קום נאמד ביותר מ-10 מיליון שקלים ובמקביל החוב לשמעוני פינקלשטיין ברקי שאף הוא רכש מדיה עבור לקוחות פוגל לבקשתו - נאמד בכ-5 מיליון שקלים.
על פי מידע שהגיע לידי אייס, משרד הפרסום אדלר חומסקי שדרכו רכש פוגל מדיה עבור לקוחותיו באמצעות חברת מדיה קום הפסיק את ההתקשרות עימו לפני כשנה וחצי לאחר שזה גרר חוב שלא שולם. חוב המדיה של פוגל למדיה קום/אדלר חומסקי עומד על יותר מ-10 מיליון שקלים ובין הצדדים מתקיימים שיחות ומגעים, בשלב זה ללא הליך משפטי כדי להגיע להסדר תשלום שינקה את החוב.
לעומת מדיה קום של אדלר חומסקי, משרד הפרסום שמעוני פינקלשטיין ברקי שרוכש מדיה באופן עצמאי לעצמו ולמשרדים נוספים, רכש אף הוא מדיה עבור פוגל בשנה החולפת עד שחובות פוגל אליו הצטברו לכדי 5 מיליון שקלים לערך. בשמעוני - משרד פרסום בסדר גודל שקטן משמעותית מאדלר חומסקי - הבינו שחוב כזה הוא לא משהו שניתן לגרור והודיעו לפוגל לאחרונה כי אף הם משהים את ההתקשרות בין הצדדים ויפסיקו לרכוש עבורו מדיה.
בענף הפרסום יודעים לספר כי כבר לפני כשנה, לאחר שאדלר חלומסקי הודיעו לפוגל כי קו האשראי נגמר והם לא מוכנים לרכוש עבורו עוד מדיה, יצאו בעלי המשרד האב דוד פוגל והבן יריב פוגל לסדרת פגישות עם כל חברות המדיה בניסיון לאתר חלופה אחרת. בשוק המדיה שכבר היה מעורה בפרטי החוב לאדלר חומסקי ובמצבו הפיננסי של המשרד סירבו לרכוש מדיה עבור פוגל, מה גם שהמשרד ביקש תנאים מסחריים שלא היו מקובלים על חלק מחברות המדיה. שמעוני פינקלשטיין ברקי היה המשרד שבסופו של דבר השתכנע והסכים לרכוש מדיה עבור לקוחות פוגל בתמורה לערבויות אישיות של בעלי המשרד.
לקוחות המדיה המובילים של פוגל שעבורם נדרש המשרד לחזר אחר חברות מדיה הם אלדן, האוניברסיטה הפתוחה וחלק מקבוצת UMI. על פי יפעת בקרת פרסום, מחזור ההכנסות של פוגל אוגילבי עמד ב-2014 על כ-24.5 מיליון שקלים, ב-2013 עמד המחזור על כ-38 מיליון שקלים וב-2012 על כ-43 מיליון שקלים.
אדלר חומסקי, שמעוני פינקלשטיין ברקי ופוגל אוגילבי סירבו להגיב לידיעה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
10.מישהו מוכן להסביר לי איך זה עובד???ערן 08/07/2015 13:05הגב לתגובה זו1 0אני מניח שפוגל לא פרסם בזמן המדיה שהוא רכש תמונות של הנכדים שלו.הוא פרסם קמפיינים של הלקוחות שלו. אם היתה מדיה אז היו קמפיינים. אם היו קמפיינים אז היו מאחוריהם לקוחות. אם היו לקוחות אז הם היו אמורים לשלם לפוגל עבור המדיה ואם הלקוחות שילמו לפוגל עבור המדיה אז פוגל אמור היה לשלם לחברות המדיה. לאיפה נעלם הכסף? האם הלקוחות לא שילמו כסף? האם הלקוחות שילמו ופוגל שמר את הכסף לעצמו? אני לא מבין... אני יכול להבין פער של כמה מאות אלפים לכאן או לכאן אבל 15 מיליון? מוזרסגור
-
שמע סיפורבורג 09/07/2015 14:48הגב לתגובה זו1 0פעם היה פרסומאי אחד שרצה לצאת לפנסיה, היה לו משרד נחמד אבל לא ממש רווחי. אחרי שלא הצליח למכור הוא עלה על רעיון ישן נושן. למה שלא נאלץ חברה אחרת לקנות אותנו? הוא שאל את עצמו ואיך נעשה את זה? הם יהיו ספקים שלנו במדיה- ושם במדיה אפשר לייצר חובות מאוד מהר- ופשוט לא נשלם .ואז.. אציע להם לקנות אותנו תמורת מחיקת החוב. עכשיו.. וזה החלק היפה חברת המדיה עם קשריה וגודלה תוכל להפחיט את החוב אצל העיתונות הטלויזה וכו' כי יש לה כוח ממש חזק אצליהם כך שהם יוכלו להקטין משמעותית את החוב שלהן בעבור זה. בוא נגיד.. תוריד את החוב בחצי, ואז.. מה יוצא מכל הסיפור? הפרסומאי כבר קיבל את הכסף שלו מהמפרסמים בוא נגיד ...12.5 מיליון חברת המדיה יכולה לקנות את החברה או את חלקה תמורת החוב ומי שהפסיד קצת זה המדיות שתכלס הפסידו קצת זמן אוויר, והם יפוצו בהמשך מול חברת המדיה על חשבון לקוחות אחרים של אותה חברה. אתה הבנת את זה ערן?סגור
-
9.משרד יחיד ומיוחדעבדתי שם בעבר 08/07/2015 10:45הגב לתגובה זו2 2המקום הכי חם ומקסים שעבדתי בו.....כואב לי הלב עליהם. מקווה שיצאו מזה ומהר ויחזרו לפרוח. בהצלחה פוגלים יקריםסגור
-
מה חם ומקסים בלעשוק עובדים במשך שנים?מיקי 08/07/2015 12:20הגב לתגובה זו4 0דוביד וצביקי עשו מיליונים על הגב של הלקוחות והעובדים. שיחזירו מההון הפרטי שלהם.סגור
-
8.צדק לכל!!!זה אני :))))) 08/07/2015 10:38הגב לתגובה זו5 5הידד!!! סוטה מין וגנבת פתחו משרד, הונו עובדים וכעת פושטים רגל. יש!!!סגור
- טען עוד
-
7.משרדי פרסום יקריםקוקי 08/07/2015 10:33הגב לתגובה זו2 2תמשיכו ליייצר זבל כמו הפרסומות עם שון והמזגן (WTF) או אבי הטחול והוט או סובארו עדיף 4 על 2 או כל הקמפיינים האלה עם דביר בנדק וכל השוק שלכם ירד לטמיון לפחות פעם הייתם יצירתיים ...סגור
-
6.זה נס שהמשרד המיותר הזה עדיין קייםתן לו פרח 08/07/2015 09:21הגב לתגובה זו3 1דוד פוגל, זה שמבחינתו זה בסדר לתת מדי פעם פליק לאשה ולהעיר לה על החזה, היה מזמן צריך להבין שהוא כבר לא מספק את הסחורה. מנכ"לים שלא מבינים כלום מהחיים שלהם מאז שיסעור ברחה משם וקריאייטיב בשקל. רבים וטובים מהם כבר התמזגו ונעלמוסגור
-
5.כל "תעשיית" הפרסום בישראל נמחקת. תוך 3 שנים כולם OFF (ל"ת)גוגל פייסבוק 08/07/2015 00:19הגב לתגובה זו1 0סגור
-
4.וואלה באסהנעמי 07/07/2015 23:53הגב לתגובה זו1 0בעיה...סגור
-
3.פחות לקוחות מוציאים פחות כסף בפחות עמלות (ל"ת)ענף גוסס. 07/07/2015 23:52הגב לתגובה זו0 0סגור
-
2.הייתי שם פעם בראיון עבודהשני 07/07/2015 21:24הגב לתגובה זו5 8בקשו שאתאר את הקו"ח התחלתי כמובן בניסיון התעסוקתי שלי ואז תקנו אותי "לא... תתחילי מהרגע שנולדת..." קמתי והלכתיסגור
-
הפסד שלךעבדתי שם בעבר 08/07/2015 10:47הגב לתגובה זו1 0זה כח הקטע! זה מקסים איך שהיא מעבירה ראיונות! היא רוצה להגיע לנשמה שלך ולא סתם עוד ראיון לשמוע איפה עבדת! היא מחפשת אנשים עם נשמה וזה מאפיין את כל עובדי המקום. הפסד שלך ואני מניחה שלא הייתה בינכן כימיה .סגור
-
זה הקסם של המקום (ל"ת)חבל בשבילך 08/07/2015 08:05הגב לתגובה זו1 0סגור
-
בולשיט, בטח סיפרת הכל, כי מאוד רצית לעבוד שם.אחד שגם היה שם 08/07/2015 07:33הגב לתגובה זו2 0פשוט צביקי לא אהבה את הסיפור שלך. היא מגייסת בצורה מאוד אמוציונליתסגור
-
צודק - גמני עבדתי שםעבדתי שם בעבר 08/07/2015 10:49הגב לתגובה זו0 0כל מילה בסלעסגור
-
לא הייתשני השנונה 08/07/2015 01:33הגב לתגובה זו2 1עם טוקבק כזה אידיוטי טוב שלא התקבלת.סגור
-
1.ככה זה כשאיש קריאטיב ממנכ״לדיוויד אוגילבי 07/07/2015 18:10הגב לתגובה זו2 8ומילא אם לפחות היה שם קריאטיב...סגור