עבודה בעיניים: קמפיין מבריק מציג סרט אחד שמאפשר 2 חוויות צפייה שונות במקביל

איך משנים תפיסה מוטעית של הקהל האמריקאי לגבי מותג הרכב פולקסווגן? באמצעות שינוי תפיסה מוטעית של הקהל כלפי כרישים, במהלך אינטראקטיבי עוצמתי שמאפשר 2 חוויות צפייה שונות ומנוגדות באמצעות העיניים בלבד ועטיפה מוסיקלית חדשה. צפו ונסו
 | 
telegram
(2)

לפני כחצי שנה אסף דניאל ברק, אקס מקאן דיגיטל, את מטלטיליו ועבר לארה"ב שם הצטרף למשרד הפרסום Deutch LA, לאחר שאותר על ידי ציידי הראשים המובילים בענף הפרסום העולמי. כעת, ובהתאם לתהליכי העבודה הארוכים שנהוגים בשוק הפרסום העולמי, בשונה מישראל, מתחילות להשתחרר החוצה חלק מהפרויקטים שעליהם עבד.

בין לקוחותיו של הטאלנט הצעיר המשמש כמנהל קריאייטיב דיגיטל במשרד, נמנה מותג הרכב פולקסוואגן, שניסה לשבור את התדמית הארכאית שדבקה בו בקרב קהל הצרכנים האמריקאי. במהלך שחברו לו ערוץ דיסקברי ופולקסוואגן אמריקה נבחר שבוע ה-Shark Week - תופעה טלוויזיונית אמריקנית ייחודית שמאחוריה עומד ערוץ דיסקברי מאז 1988 - לעוגן שיוביל את הקונספט.

הרעיון המרכזי מבוסס על התובנה שכרישים נתפסים בקרב הציבור באמריקה ובכלל כחיה ימית מפחידה, אכזרית ובעלת יחסי ציבור גרועים בלשון המעטה. סיבות לכך לא חסר: פרסום רב למפגשים קטלניים בין כרישים למתרחצים וכמובן סדרת סרטי 'מלתעות' של שפילברג אך בעיקר, ומעל הכל, פס הקול שהוצמד לסרטי כרישים מאז ומתמיד - מוסיקה רוחשת רעות, מאיימת ומלחיצה.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

על רקע זה החליטו במשרד הפרסום לשאול האם זה חייב להיות כך? או שמא הגיע הזמן להוכיח שאפשר אחרת - שמיתוג מחדש של החיה "המפחידה" יכול לשנות את דעת הציבור עליה, ושכל מה שחשבנו על כרישים הוא פועל יוצא של תקשורת מגמתית. כל זאת כמובן בחסות מותג הרכב פולקסוואגן שעומד מאחורי המהלך  ומטרתו זהה - לשנות את דעת הקהל עליו, בהנחה שהמהלך ישליך עליו. 



לשם כך יצאה לדרך אחת ההפקות המעניינות בשנה האחרונה, בסדרי גודל שענף הפרסום הישראלי לא מכיר ומן הסתם גם לא יפגוש בעתיד הקרוב. במשרד הפרסום הוחלט לייצר לכרישים פס קול חדש שיגרום לקהל שצמוד למסך ב-Shark Week להגיב אחרת. לטובת העניין גויסה האורכסטרה של לונדון בהובלת הכנר זוכה הגראמי ג'וש בל, לצד המלחין הנודע ואחד הטאלנטים המוכרים - J.Ralph. התזמורת הקליטה באולפני Abbey Road מוסיקה חדשה, נעימה, אוהדת ומחבקת בשם Thodora שהוצמדה לסרטי הכרישים - אך זו רק חלק מהתמונה.
 

עבודה בעיניים


מעבר לנסיון לייצר טרנספורמציה פסיכולוגית, המהלך מגיע לקליימאקס בפאנץ' אינטראקטיבי עוצמתי. במה שמזכיר את הפרויקט זוכה הפרסים של הונדה - עלה לאוויר אתר שבו הגולשים חווים בעצמם בהשתתפות פעילה את הבדלי הפרספקטיבות כלפי הכרישים. בעזרת Eye Tracking Technology גולשים שצופים יכולים לראות את אותו הסרט על כרישים ב-2 מצבים שונים שמבוססים על העין שמביטה במסך. כשהצופה עוצם את עין ימין וצופה עם עין שמאל הוא רואה את הסרט עם המוסיקה המוכרת - המפחידה והמאיימת וכשהוא צופה בה באמצעות עין ימין המוסיקה משתנה ואז הצופים נחשפים לדרך הנוספת בה ניתן להביט על כרישים - כחיה אצילית ומרשימה.

תגובות לכתבה(2):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    נו באמת
    יוני 13/07/2015 20:20
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מבוא לפסיכולוגיה שיעור ראשון - התניה קלאסית
    סגור
  • 1.
    תלמדו לעבוד
    משרד פרסום 13/07/2015 17:42
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כל משרד פרסום פה, מינימום צ'מפיון.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות