למה גיתם לא חתום? מאחורי הקלעים של פרסומות שופרסל שצוחקות על חטיפי אסם

גיתם, משרד הפרסום של אסם עומד מאחורי פרסומות שופרסל שפותחות חזית מול מותגי אסם: אפרופו, ביסלי ובמבה. בפובליסיס ויתרו על הקמפיין בגלל ניגוד אינטרסים אך בגיתם הביאו פתרון יצירתי: "מתוך הבנת הרגישות זה הועבר לצוות קריאטיב והפקה חיצוני"
 | 

התחום האפור בענף הפרסום הוא לרוב הצבעוני והמעניין ביותר - וטומן בתוכו תמרוני אינטרסים שמובילים להתנגשויות מעניינות. 3 פרסומות חדשות שעלו בשבוע החולף לאוויר למותג החטיפים SNAX מבית המותג הפרטי של שופרסל, ויצאו חזיתית נגד מותגי החטיפים של אסם, הופיעו ללא קרדיט של משרד הפרסום.

אז מה הסיבה לכך? לאייס נודע כי על הקמפיין חתום משרד הפרסום גיתם BBDO, שלדברי גורמים במשרד, העביר את הטיפול בבריף לצוות קריאייטיב חיצוני. גיתם BBDO הוא משרד הפרסום של אסם ומנגד - הוא גם משרד הפרסום של שופרסל, למרות שרוב העבודה על המותג הפרטי נעשית באמצעות פובליסיס - משרד נוסף שמטפל במקביל באסם והחליט לוותר על הקמפיין.

בשורה התחתונה מדובר בסיטואציה לא נעימה עבור משרד הפרסום גיתם BBDO מול אחד מלקוחות הדגל שלו - אסם. למרות שבאסם לא יאמרו זאת בפומבי, בחברה היו מעדיפים שאף אחד ממשרדי הפרסום שנמצא במערך הפרסום שלהם ועובד לצידם כפרטנר שחשוף למידע, לא ייקח על עצמו את המשימה שיוצאת כנגדם באופן ישיר. יש לציין כי גיתם BBDO אינו מטפל בחטיבת החטיפים של אסם, שנכון לעכשיו מחולקת בין מקאן שמטפל בבמבה ופובליסיס שעדיין מטפל בביסלי עד לסוף השנה הזאת, לפני שיעבור אף הוא למקאן.  

כותרת ראשית

- כל הכותרות

הפרסומות של שופרסל לחטיפי המותג הפרטי תחת השם SNAX פותחות חזית ברורה מול חטיפי אסם: אפרופו, ביסלי גריל ובמבה. כאמור, פובליסיס שטיפל בהשקת מותג החלב הפרטי של שופרסל וכן השקת מותג החיתולים הפרטי לא לקח על עצמו את המשימה מכיוון שהוא עדיין מטפל במותג ביסלי וזו הוצעה לגיתם BBDO. בגיתם החליטו לקחת את ההזדמנות ב-2 ידיים עם ההתאמות הנדרשות. אלו כללו פיקוח של של ההנהלה הבכירה על הנעשה והעברת הבריף וביצועו לידיין חיצוניות. במשרד מסבירים גם כי זו הסיבה שהקמפיין עלה לאוויר ללא חתימה או קרדיט.


יתכן בהחלט שהביצוע של הקמפיין הועבר לטיפול צוות חיצוני, אולם בכירי גיתם היו מעורבים גם מעורבים בניהול הקמפיין, לרבות המנכ"לים וכן סמנכ"ל הקריאייטיב דני יעקובוביץ'.

על פניו מדובר בפתרון יצירתי במקרה של ניגוד עניינים, אך מנגד הפתרון של גיתם נראה כשר אך מסריח. משרד פרסום שפועל על טיקט של משרת אמון, משמש  כשותפו של לקוח. ככזה יש באופן טבעי טעם לפגם כאשר משרד מוציא תחת ידיו ומוביל (חיצוני או לא) מהלך ש"הולך על הראש" של מותגי הדגל של אחד מלקוחותיו.  
      
יצוין גם כי ברוב המקרים, למעט אירועים חריגים, פעילות של עובדי פלירנס, אם בנפרד ואם כחיזוק לצוות קריאייטיב של משרד נרשמת תחת המשרד. כך לדוגמא במקרה הזה, הפעילות היתה אמורה להיחתם תחת שמו של גיתם BBDO. 

באסם סירבו להגיב לידיעה. מגיתם BBDO נמסר לאייס: "גיתם BBDO מטפלת באופן שוטף במגוון רחב של פעילויותיה הפרסומיות של שופרסל, בין היתר פעילויות הקשורות למותג הפרטי. בנושא קמפיין החטיפים של שופרסל ומתוך הבנת הרגישות כלפי חברת אסם בחרה גיתם BBDO להעביר את המשימה שהתקבלה משופרסל, כפי שהיא, לצוות קריאטיב והפקה חיצוני על מנת שזה יקדם אותו ללא מעורבות גורמי המשרד. אשר על כן עלה הקמפיין לאוויר ללא קרדיט משרד פרסום כמקובל. גיתם BBDO תמשיך לפעול בשירות כלל לקוחותיה תוך הפגנת מלוא הרגישות הנדרשת".. 

תגובות לכתבה(17):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 14.
    עיצוב גראפי
    BB 21/07/2015 11:42
    הגב לתגובה זו
    3 0
    עיצוב השפה של אריזת המוצר כל כך גאונית!! עיצוב מדויק חדשני צעיר מדליק.. העיצוב אינו משויך כלל וכלל לשפה המשעממת הזקנה והרגילה של המותג הפרטי.. סוף סוף.. מישהו שם בשופר סל השכיל הבין והגדיל לעשות ולצאת מהקיבעון והשעמום שהיה מזוהה עד היום עם העיצוב והשפה של המותג הפרטי.. שאפו למעצב !! על משב רוח רענן שהצליח להכניס במותג הפרטי..
    סגור
  • 13.
    הבעיה הגדולה היא לא ניגוד האינטרסים
    אני 19/07/2015 23:41
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הבעיה היא שלא ברור למי הפרסומת הזאת פונה. הדבר האחרון שמעניין ילדים הוא שהחטיף עולה פחות כסף ואם הכוונה היתה לפנות להורים, אז אותי פספסתם עם שפה מטופשת שפונה לבני הנוער "בשפתם". עד מתי נמשיך אנחנו, אנשי הפרסום, לשתף פעולה עם תכנים רדודים בתירוץ של: ככה מדברים בני נוער וזה עולם של חטיפים. הגיע הזמן שנתבגר קצת גם אנחנו.
    סגור
  • 12.
    מיתמם מי שחושב שזה בסדר. זה נורא
    קולינרי לשעבר 19/07/2015 21:00
    הגב לתגובה זו
    1 2
    על זה בדיוק מדברים כשאומרים שפרסומאים הם אנשים ללא ערכים. כבוד לפובליסיס שסירבו לפגוע בלקוח
    סגור
  • 11.
    ביקשו אישור מראש של אסם? (ל"ת)
    יצירתיים פח 19/07/2015 18:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    זה לא ממש ניגוד עניינים מהזן הרגיל
    במחשבה שנייה 19/07/2015 17:44
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה אמנם מוצרים מתחרים אבל היי אסם לא יכולה לעשות הרבה כי קיומה הרי תלוי בשופרסל הם עובדים יחד היא הספק שלהם וצריכה להתנהג יפה זה לא שגיתם פרסמו עכשיו במבה שוש של עלית
    סגור
  • טען עוד
  • 9.
    בואו נגיד שהם לא היחידים שנגועים
    Meשהו 19/07/2015 17:34
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ניגוד עניינים? מוזמנים לבדוק בכל הציציות של כל המשרדים שמפרסמים מותגים פרטיים של רשתות קמעונאות... ודי לחכימא וזה
    סגור
  • 8.
    אלוהים איזו בושה בשביל אסם שזה המשרד שלהם (ל"ת)
    שביט 19/07/2015 17:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    אם זה צהוב ומסריח זה השתן של גיתם על הראש שלנו (ל"ת)
    ר. מאסם 19/07/2015 17:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    הפרסומת עוברת
    סמי הקטן 19/07/2015 17:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הסגיר והעיצוב בדיחה.
    סגור
  • הקריאיטיב מבריק
    מסי הגדול 19/07/2015 18:48
    הגב לתגובה זו
    5 0
    הפיתרון מדויק ומותאם למותג צ'אלנג'ר שרוצה לקרוא תיגר על הענק בקטגוריה. כל הכבוד לשופרסל שעשו את המהלך. אוסם יכולים להירגע יש להם משרד טוב שעושה להם עבודה טובה, ועם כל הכבוד לצעקת ניגוד העניינים זה לא שצוות שופרסל ישב עם אוסם לקח מהם בריף ואז השתמש בבריף הזה בשביל לנגח.
    סגור
  • 5.
    רוצים להנות מכל העולמות
    אח 19/07/2015 16:44
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זו פשוט חוצפה ! מה זה צוות חיצוני ? נו באמת ?!?!?!
    סגור
  • 4.
    אם אני אסם אני מפטר אותם היום (ל"ת)
    אסף 19/07/2015 16:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אבל אתה לא.... (ל"ת)
    פסא 19/07/2015 18:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    אין מצב שאיציק צאיג עובר בשתיקה
    מכיר מבפנים 19/07/2015 16:38
    הגב לתגובה זו
    2 2
    חוצפה כזאת לא נראתה אפילו פה כבר הרבה זמן. חוסר אתיקה כלפי שותף מקצועי שהם שותפים או לפחות אמורים להיות שותפים להצלחתו?!? במקום אסם הייתי מראה גם לגיתם וגם לשוק המסחרי כולו שיש גבול לחמדנות ולחוסר הבושה
    סגור
  • נרדם באייטיז ועוד לא התעורר (ל"ת)
    למה מי זה איציק? 19/07/2015 19:42
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 2.
    "הביאו פתרון יצירתי"? יש לך את זה ביותר עילג? (ל"ת)
    ניר 19/07/2015 16:32
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 1.
    הכי לא מקצועי שבעולם!
    עמיר 19/07/2015 16:06
    הגב לתגובה זו
    4 2
    בלי קשר לכשר ומסריח, לא עושים כזה דבר. ניגוד אינטרסים אסטרטגי. אסם לקוח שלהם כל כך הרבה שנים בזכות הידידות רבת השנים בין דן פרופר ומושיק תאומים. איך יכול להיות שגיתם לא חוטא כאן ללקוח הותיק? הרי הקמפיין זאת מתקפה ישירה על החטיפים של אסם, וזה בכלל לא משנה שגיתם לא מטפל בחטיפים. גם התפקיד של אסם ושופרסל שונה מניגוד אינטרסים "רגיל". אבל כשיש קשרים אישיים, מה זה כבר משנה.. רפובליקת בננות.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות