פובליסיס משתלטת על השוק הישראלי: רוכשת 51% מגליקמן נטלר סמסונוב
קבוצת פובליסיס העולמית מבצעת מהלך רכישה אגרסיבי נוסף בשוק הפרסום העולמי. מספר שנים לאחר שרכשה את באומן בר ריבנאי רוכשת הקבוצה הצרפתית הבינלאומית 51% ממשרד הפרסום גליקמן נטלר סמסונוב. בימים הקרובים צפויה העסקה לעבור לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים שיקבע האם לאשר את המתווה שיחזק את הקבוצה הצרפתית עוד יותר. בימים אלו מחזיקה פובליסיס בישראל את באומן בר ריבנאי בניהולו של יוסי לובטון, לאו ברנט בניהולו של גיא קלנר ופובליסיס בניהולו של ארי מלמוד. נציגה הבכיר של קבוצת פובליסיס ישראל הוא יורם באומן.
על פי העסקה פובליסיס העולמית תרכוש את אחזקותיו של דני נטלר במשרד, המחזיק ב-30% ממניות גליקמן נטלר סמסונוב. עם צאתו של נטלר מהתמונה - המשרד נמצא בבעלותם של 5 שותפים: חנן גליקמן, גיל סמסונוב, רונן גולדשמידט שמנהל מחצית מלקוחות המשרד, יגאל שמיר, מנהל הקריאייטיב הראשי ורועי גפן, מנהל הדיגיטל שהיה האחרון להצטרף לפני מספר שנים. יתרת המניות שתביא את פובליסיס להחזקה של 51% תרכש באופן יחסי ושווה משאר השותפים.
על פי גורמים המקורבים לעסקה, המשא ומתן שהחל בין הצדדים לפניו יותר משנה התעכב בגלל תנאי שהיה מהותי בעיני השותפים בגליקמן נטלר סמסונוב. לפיו, השותפים ביקשו עצמאות מלאה בניהול המשרד ב-5 השנים הקרובות מיום השלמת העסקה ואישורה. מרחב הפעולה שדרשו השותפים מחייב את פובליסיס העולמית שלא להתערב בהחלטות ניהוליות בתקופה זו לרבות הנחיות ו/או הוראות בכל נושא שהוא.
מטבע הדברים, במשרד הפרסום חוששים מסצנריו שדומה למקרה שלמור אבנון עמיחי - משרד מפואר שהתפרק כמעט בין לילה לאחר שהושלמה עסקת הרכישה שלו על ידי קבוצת WPP. בגליקמן משדרים ללקוחות שהם כאן כדי להישאר ודבר לא צפוי להשתנות בעתיד הקרוב ולפחות ב-5 השנים הבאות. עוד מוסרים מכיוון המשרד כי נטלר עצמו צפוי להישאר במשרד לאחר מכירת מניותיו על תקן שכיר.
הערכת אייס: עסקה בגובה של כ-15 מיליון שקלים
מתווה העסקה בין הצדדים כולל גם נקודת יציאה מהחוזה לאחר 5 שנים במידה ואחד הצדיים מעוניין בכך, בהסכמה הדדית. במשרד מוסיפים ואומרים עוד כי אותו התנאי שדרש עצמאות ניהולית מלאה היה זה שהכשיל עסקאות עבר של המשרד עם גופים כגון WPP, DDB, HAVAS ו-EURO הבינלאומיות.
המשמעות המיידית עבור מפת הפרסום הישראלית היא שמעתה והלאה גליקמן שמיר סמסונוב מצטרף לרכש המדיה של קבוצת פובליסיס ישראל תחת כנפי זניט ובכך מטה את כובד המשקל ומייצר חזית מול יוניברסל. מבחינת יוניברסל - שחקן המדיה החזק בישראל מדובר בהפסד כפול - גליקמן נטלר סמסונוב שסיים את שנת 2014 עם היקף הוצאה לפרסום של 203 מיליון שקלים נהג לרכוש את המדיה ללקוחותיו באמצעות יוניברסל מקבוצת מקאן וכעת יעתיק את המחזור מיוניברסל ויעבור לזניט. עבור זניט מדובר בתוספת שתביא אותה לעמדת כח ופוזיציה חדשה מול גופי המדיה, במה שצפוי לשפר את יכולת המיקוח שלו, ההצעה המסחרית ללקוחותיו וכן את העמלות שישמור לעצמו.
על פי המקובל בענף הפרסום, עסקאות מסוג זה נעשות על פי מפתח של מכפיל רווח שנע בין 7 ל-10 שנים. בהנחה שמחזור הפרסום השנתי של גליקמן נטלר סמסונוב (על פי יפעת) עמד על 2013 מיליון שקל ב-2014 והרווח הנקי שלו בשורה התחתונה עמד על כ-3 מיליון שקל מדובר בעסקה שנעה בין 21 מיליון שקלים ל-30 מיליון שקלים - שווי משרד. עם זאת פובליסיס רוכשת נתח של כ-51% מהמשרד ולכן ההערכה היא כי השותפים קיבלו כ-15 מיליון שקל תמורת המניות.
בשנים האחרונות נחשב גליקמן נטלר סמסונוב למטאור של ענף הפרסום. לאחר מספר רבעונים מצולחים בהם רשם עליות בשיעורים דו ספרתיים הוא נחלש מעט בסיכום שנת 2014 (לפי יפעת בקרת פרסום) ורשם ירידה של 9% בהיקפי ההוצאה לפרסום. עם זאת הוא סיים את 2014 עם דירוג שיא מבחינתו - במקום ה-5. ההיחלשות נמשכה בסיכום החציון הראשון של 2015 בו רשם ירידה משמעותית של 19% לעומת החציון המקביל אשתקד והתברג במקום ה-7 עם הוצאה לפרסום שעמדה על 90.5 מיליון שקלים.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
4.כל כך הרבה רעש על 30 מיליון ש"ח???גיא 21/07/2015 12:19הגב לתגובה זו1 0כמה רעש עושים משרדי הפרסום והנה מתברר שאחד המשרדים הגדולים בישראל לא שווה יותר מ-8-9 מיליון דולר. מתחילת השנה נמכרו 60 סטארטאפים ישראלים ב-6 מיליארד דולר! כל השישים ביחד לא עשו רעש וצלצולים כמו משרד פרסום אחד. כמה פתטי...סגור
-
3.הימור שלי: המשרד הבא שנרכש הוא לימוני-ברנעירון 20/07/2015 15:59הגב לתגובה זו1 0שומע עליו רק דברים טובים מכל הלקוחות שלהםסגור
-
2.ואכן בשקל וחצי (ל"ת)מכפיל 7 מקסימום 20/07/2015 14:41הגב לתגובה זו1 1סגור
-
1.קנו משרד בצניחה (ל"ת)שיהיה בהצלחה 20/07/2015 08:40הגב לתגובה זו0 2סגור
-
בשקל וחצי... (ל"ת)אחד שמכיר היטב 20/07/2015 12:55הגב לתגובה זו0 1סגור