המספרים של החברה החזקה בשוק הפרסום המקומי: רבעון שני חלש לפובליסיס העולמית
קבוצת פובליסיס הבינ"ל פרסמה את תוצאותיה לרבעון השני של 2015. הרשת - שמחזיקה כעת בישראל 4 משרדי פרסום אחרי עסקת גליקמן - רשמה גידול של 39% במחזור לעומת הרבעון המקביל אשתקד, אך הכותרת המדויקת יותר והמשמחת פחות היא העובדה שהרבעון השני השנה הסתכם בגידול אורגני של 1% בלבד.
בניטרול חילופי שערי המטבע - יורו מול דולר וסטרלינג שמיטיבים עימה, והרכישות שביצעה החברה, בדגש על ענקית הדיגיטל סאפיינט, פובליסיס כאמור חותמת רבעון פושר למדי. המחזור כולו הסתכם ב-2.7 מיליארד דולר כשהצמיחה האורגני הנמוכה משאירה אותה מאחורי מתחרותיה: אינטרפאבליק עם גידול של 7% ואומניקום עם 5%.
אחת הסיבות שהובילו את פובליסיס לצמיחה האורגנית הנמוכה, היא דווקא החברה שעליה החליטה פובליסיס לשים את המניות - סאפיינט. ענקית הדיגיטל שנרכשה בתחילת השנה בסכום חסרת תקדים של 3.7 מיליארד דולר, במזומן, המשקף מחיר שגבוה ב-44% ממחיר המניה של סאפיינט באותה העת, רשמה לראשונה מזה 5 שנים צמיחה אורגנית שלילית.
בתוך כך, מוריס לוי, היו"ר הכל יכול של פובליסיס, הצליח להגשים את חזון הדיגיטל שלו. על פי המספרים של פובליסיס, נתח הדיגיטל של החברה מההכנסות עומד על 51%. הדיגיטל, לעומת שאר המדיות אף אחראי על 5% של צמיחה אורגנית שעזרה לרשת העולמית לאזן במעט את הצמיחה החלשה. עם זאת, בהודעה שפרסם לוי הוא משדר אופטימיות למשקיעים כאשר לדבריו "החברה תרשם גידול אורגני מואץ במחצית השנייה של 2015".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה