חידוש קטן - גדול: הפרסומת של ספרינג יוצאת מהבנאליה ועוברת מאווירה לנרטיב ברור
אי אפשר להתכחש לעובדה שבמשך שנים רבות אולצנו להשלים את המשפט "אל תפריע לי באמצע ה..." במילה "ספרינג".
המטבע הזה, זכיר ונפוץ ככל שיהיה, שייך לעולם הישן של פרסומות שאונסות אותנו לזכור את המותג בזכות חרוז או סלוגן. לזכותו של ספרינג ייאמר שהססמא הזו התחילה בתקופה שכן היה רלוונטי לייצר כאלו ססמאות. מאידך, היא מיצתה את עצמה במיוחד לאור העובדה שקיימים משקאות דומים בין אם מדובר בנקטר או משק"ל או תה קר - בסביבה. רובם ככולם צוננים ומתוקים וכאמור, טבולים במים מכל עבר להמחשת הקרירות והרעננות.
ספרינג מביא חידוש קטן אך גדול בפרסומת החדשה שלו. הוא מוציא את ספרינג מהבנאליה השטוחה והמובנת מאליה של 'רעננות אקזוטית'. עד כה, שלוק של ספרינג היה מטיס אותנו הלוך חזור לחוף אקזוטי בלי לפסוח על פוזה נדושה של חופשה. גם הפעם יש לגימה שבזכותה אנו מגיחים לחופי תאילנד אבל בתאילנד מחכה לנו עולם ומלואו, לרבות שברון לב ועוד הרפתקאות שתופסות אותנו לא מוכנים. המעבר הוא מאווירה לנרטיב וכשיש נרטיב בידי המותג – הוא ברור יותר לצרכן והצרכן מבין מדוע עליו לבחור בו.
בסרטון האחרון ספרינג לא רק לוקח אותנו למזרח. ספרינג אחראי גם על כל מה שקורה לנו שם, ומה שקורה לנו בתאילנד זה להיות במוקד ההתרחשויות של מי שממש קורים לו הדברים האמיתיים של החיים, לא כולם צפויים והוא אינו צופה בהם מהצד. במלים אחרות - לגימה של ספרינג היא לא רק טעימה ומתוקה אלא יותר מזה. ספרינג מסמל התמסרות טוטאלית לחוויה עד כדי אבדן רגעי של מושכות הרסן בהן רובנו אוחזים בשליטה נואשת.
הגיבורה, לוגמת הספרינג, מוברגת חזק בסביבה אורבאנית עסקית, חנוטה בבגדי עבודה ותסרוקת מוקפדת. חם לה אבל היא צריכה לחזור לעבודה והיא כל אחד מאיתנו. הלגימה לא סתם מטיסה אותה "לרגע" לחופי תאילנד. בתאילנד היא משתתפת במסיבת חוף עם נרות מתעופפים, פוגשת בה בחור בו היא מתאהבת ומפתחת איתו קשר, נפרדת ממנו בערב גשום על אותה שפת ים בבכי מר, מתאוששת ומוצאת עבודה בפריקת או אריזת ארגזי אננס, הופכת להיות חלק מהמקום על פי תסרוקת הראסטות, מתאוששת מהמשבר עם חבורת בנות ברחצה לילית, מתמזגת עם המקומיים ומתחבבת על הפעוטות שחיים בכפר.
הלגימה השניה (ספרינג כמובן) מחזירה אותה לרחוב לאותו רגע אורבאני שמאותת לה שצריך לחזור לעבודה. ספרינג לא רק הירווה אותה או נתן לה חיוניות ורעננות. הוא אותת לה שאפשר לגמרי אחרת, ושהאלטרנטיבה הזו ממתינה לה תמיד מעבר לפינה ובכך, אולי, עשה לה את היום או רק את הרגע.
הפנטזיה של ספרינג נוגעת לא רק בחופש, נופש, ביקיני, אווירה וחיצוניות כמו, אולי, סרטוני ספרינג הישנים. האסקפיזם נוגע במשאלה קולקטיבית להישלף מתוך החיים המפוייחים לא סתם לחוף אסייאתי נידח אלא לחיים אחרים או אולי פרק אחר ושונה בחיים שלנו. השאיפה הלא מרפה להיות במקום אחר איננה גיאוגרפית. היא נפשית והיא מפציעה אל מול גירוי קטן שיכול להיות צבע או טעם או ריח ובלבד שהם חודרים לחיינו באופן פתאומי כשאנחנו בהיפך הגמור - בפקק תנועה, בחדר ישיבות, מול מסך מחשב באישון לילה, חרדים להצלחה ויראים את הרגע הבא.
קחו לכם רגע של ספרינג זו פילוסופיה שהולבשה על משקה עם הצדקה נאותה הנעוצה בעושר הפירות האקזוטיים שמרכיבים את טעמיו. המסע שאנחנו צריכים בלאו הכי לצאת אליו בין אם הוא אמיתי או מדומיין הוא מסע שאפשר להשיג במציאות באמצעות כרטיס טיסה, באמצעות צפייה בסרט או, וזו הגדולה של המותג ספרינג, דרך לגימה קטנה של משקה שיודע איפה אתה נמצא, מנטאלית, ומפרגן לך לזוז משם להשתלשלות אחרת גם אם בדרך ישבר לך הלב.
המותג ספרינג מדבר על שאיפה מתמדת לאלטרנטיבה לחיינו המתוחים, אותה יכול ספרינג לפתח עוד ועוד לא רק כי יש הרבה חופים, אלא כי יש הרבה צורות לספר את אותו סיפור.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
20.כלוםאנונימי 14/08/2015 18:01הגב לתגובה זו0 0כלוםסגור
-
19.פרסומת משנות ה-90.הסבר משנות ה-70. (ל"ת)פסולת 13/08/2015 20:56הגב לתגובה זו0 0סגור
-
18.שאפו על הרהיטות אבליעקב משה דוד 13/08/2015 16:58הגב לתגובה זו4 3זה בסך הכל עוד משקה ולא שונה מהרבה אחרים. שלוק ממנו לא מטיס אף אחד לאף מקום, לכל היותר מרווה צימאון רגעי. שאפו על הרהיטות והמסביב אבל אותי זה לא שכנע.סגור
-
17.איכסגל 2015/08/13 15:18 13/08/2015 15:23הגב לתגובה זו10 1שטויות במיץ הייתה פרסומת כזו בעבר ראי בקיץ שעברסגור
-
16.מיותר ולא נכון מה שכתבת שקר את זה עשו כברגל 2015/08/13 15:18 13/08/2015 15:19הגב לתגובה זו3 1שטויות במיץ הייתה פרסומת כזו בעבר ראי בקיץ שעברסגור
- טען עוד
-
15.מיותר ולא נכון מה שכתבת שקר את זה עשו כברגל 2015/08/13 15:18 13/08/2015 15:18הגב לתגובה זו0 2שטויות במיץ הייתה פרסומת כזו בעבר ראי בקיץ שעברסגור
-
14.מיותר ולא נכון מה שכתבת שקר את זה עשו כברגידי | 15:05 13/08/2 13/08/2015 15:09הגב לתגובה זו0 5שטויות במיץ הייתה פרסומת כזו בעבר ראי בקיץ שעברסגור
-
13.מיותר ולא נכון מה שכתבת שקר את זה עשו כברגידי | 15:05 13/08/2 13/08/2015 15:09הגב לתגובה זו1 2שטויות במיץ הייתה פרסומת כזו בעבר ראי בקיץ שעברסגור
-
12.מה היא בדיוק רצתה להגיד בכתבה הזו?יהודה 13/08/2015 11:38הגב לתגובה זו7 1הפרסום ממש לא עושה לי את זה, הכל מלאכותי בסיפור המתקתק, השקעה כל כך גדולה ובזבוז כסף, לא מאמין שהמכירות יעלו.סגור
-
11.המותג ספרינג מזוהה עם מה??לא מבין 12/08/2015 13:25הגב לתגובה זו8 1המותג ספרינג מזוהה עם מיץ תעשייתי נחות, מלא צבעי מאכל, חומרי טעם ריח וכימיכלים שונים וממש לא עם כל הסיפור הזה שסיפרת. הזוי בעיני שאת חושבת שהצופה כ"כ דביל, שבגלל הפרסומת, הוא ישייך למותג ספרינג למסע כלשהו לחיים הלא ממומשים שלו. בדיחהסגור
-
10.שמעמום שאפשר להקיא! זה אמור לעניין אותי בכלל?! נדוש ונורא. ציפיתי ליותר עטרה......אנונימי 12/08/2015 10:21הגב לתגובה זו5 5שמעמום שאפשר להקיא! זה אמור לעניין אותי בכלל?! נדוש ונורא. ציפיתי ליותר עטרה......סגור
-
9.את מי זה מעניין?!?!?מישהיו 11/08/2015 18:41הגב לתגובה זו4 3הבחנה יפה וכתבה איכותיים הנושא עלוב+סגור
-
8.למי הכתבה הזאת מיועדתפרצומי. 10/08/2015 16:56הגב לתגובה זו5 2ומה הוחלף בין האתר הזה לבין הגברת שמייצגת את כל האיכס הזהסגור
-
7.זה על אמת?!אלון 10/08/2015 16:01הגב לתגובה זו14 3ככ הרבה בולשיט של שלשלול וורבלי על פאקינג מיי סוכר עם צבעי מאכל... "בשלוק הראשון ספריכס לוקח אותי למקום בו השמש אינה זורחת, בשלוק השני הוא משפריץ אותי אל אגם דלוח שמימיו מסתובבים נגד כיוון השעון..״סגור
-
נכון ואוסיף שעשו בקיץ שעבר (ל"ת)אפי 13/08/2015 15:21הגב לתגובה זו1 2סגור
-
6.בנאלי, משעמם, נדושדני 10/08/2015 14:23הגב לתגובה זו16 3ובעיקר מטומטם. כמו הכתבה הזאת.סגור
-
5.קשקשת מיושנתבאתי לפרגן 29/07/2015 17:39הגב לתגובה זו12 4אין פה כלום חדש. אותו הגברת בזקנתסגור
-
4.את מיושנת כמו הפרסומת (ל"ת)מיה 28/07/2015 19:18הגב לתגובה זו10 5סגור
-
3.נארטיב?נו באמת עטרה. 28/07/2015 15:24הגב לתגובה זו14 6זה אותו פרסום ניינטיז של פעם אז הוסיפו עוד 3 סצינות בתאילנד שיצרו "עלילה". אוקי. לא נראה לי שהצופה בבית אומר... "מממ... וואלה... יש פה עלילה!" בסוף הוא נשאר אדיש.סגור
-
2.הפרסומת לספרינג היא אחת הבנאליות ביותר שנראו על מסכנומד מן 28/07/2015 14:55הגב לתגובה זו27 6על מה את מדברת,יותר בנאלי ויותר מיושן מהפרסומת של ספרינג לא יכול להיות , פרסומות הטראנזקציה האלו היו מיושנות כבר בשנות ה 90 , נו באמת...סגור
-
1.לא נסחפתשי 28/07/2015 12:55הגב לתגובה זו25 3עשית דוקטורט מפרסומתסגור