סרטון רנואר כ"כ מהוקצע – אבל למה לא הולכים שם עד הסוף ומפוצצים את אסדת הגז?
בקליפ עשוי בקולנוענות state of the art ועל רקע שיר ואווירה שלוקחים את עצמם בשיא הרצינות, אנחנו עדים לקלישאה קולנועית שלקוחה כביכול ממצרף סרטי אקשן לדורותיהם. השלישייה – יהודה לוי ועוד יפה (ניבר מדר) ויפה (גפן ברקאי) חדרו לאסדה (גז, נפט?) וברור שהם בשיא המזימה. אבל מהרגע הזה לא ברור מהי המזימה. האם הם רוצים לפוצץ את האסדה כי היא שייך לרעים או שהם רוצים להציל אותה מהפיצוץ של הרעים, כי היא שייכת לטובים. יש רמזים לכאן ולכאן, ומרוב שצפיתי בקליפ אני מבינה אותו ואת העלילה שלו פחות.
יש הצתה של מצית, יש הורדה של שאלטר, יש מחוג שדווקא משתולל על "יש" ולא על "אין" ויש להבה שלא ברור אם היא תקינה ושגרתית או תחילתו של פיצוץ אפוקליפטי. מה שבטוח - זה היה יכול להיות יותר ברור ומישהו הקפיד יותר מדי על הצילום והתזמון עם המוזיקה והעריכה ובעיקר - האווירה שמדמה את הדארק ג'ינס לבגדי עבודה הארד קור של פועלי גז או כורי פחם או בלשי קומנדו. ופחות על הסיפור עצמו.
בשורה התחתונה רנואר עושה עבודת ארט מהשורה הראשונה מזה זמן רב, החל במסיבות האינדור והאאוטדור שלה, וכלה בקליפ הצנרת - גז הנוכחי. אבל לדאבוני אין למותג נרטיב משלו. המותג רנואר היה יכול להיות יותר ברור באמירה שלו ולא להסתפק בסיסמת סיום כמו claim what's yours שמסמלת משהו הרבה יותר נחרץ.
בדומה לחלקים של פאזל שיש רק צורה אחת נכונה להרכיב אותם, גם הקליפ הזה נראה כמו קולאז' של הדבר הנכון, אבל מפוזר, סרטון שמשווע לעלילה. באתם להרוס הכל? תגידו. לשרוף את העולם או רק את הרעים שבו? תגידו. באתם לכבוש? להפקיע? לברוח מהפיח או אליו? פשוט תגידו.
כרגע הקליפ יפה אך לא מחייב וזה לא מספיק טוב אפילו שכולכם יפים ומסוגננים למות. קחו את דיזל לדוגמא עם קמפיין ה-Be Stupid שלו. הוא הראה יפים ויפות ואפילו מיקם אותם בלוקיישנים לא שגרתיים, אבל לפחות ל-Be Stupid יש מאניפסט. אידיאולוגיה. Claim what's yours שולח אותי לעולם ההפקעה, של דברים שלקחו לי ואני מחליט בשלב מסוים לא לוותר עליהם, שזה נרטיב לא רע לג'ינס של קשוחים. אז איפה זה בדיוק בסרטון ולמה אני לא חווה את הקטרזיס שה-tagline מציע?
לסיום, הקליפ האלמותי cool guys don't look at explosions שמתבקש, ואולי כן שווה היה לפוצץ את אסדת הגז על סוגיית מתווה הגז ולהביע את הדעה המתבקשת בלי לשבת על הגדר?
ועוד משהו:
באמת שהסרטון של אנטי קאלק של סנו קורע. באמת. טום באום מצחיק ותיאטרלי והחדשות הממש טובות הן שסופסוף סנו יוצאים מהמשבצת הנוקשה והפוחדת של לזוז מילימטר משהו של רצינות תהומית סביב לכלוך וניקיון. גם פה הלכלוך והניקיון הם הגיבור אבל יש הומור עצמי ורשות לרדת קצת מהרצינות.
טום באום דופק סטנד-אפ "אוחצ'י", מפלרטט עם ברז האמבטיה, משרבב את המילה "קאלק" בהקשר של "קל" כמה וכמה פעמים ובעיקר מזדעזע מהלכלוך כאילו שהוא אויב הציבור. המושיע מגיע בדמות אפי שהוא הטייפקאסטינג ההפוך המוחלט של באום: גברי, מאצ'ו ונעדר גינונים לחלוטין. המפגש בין השניים בלתי אפשרי ולכן מצחיק. מטבע הלשון "אל תהיה שלילי תהיה אנטי" נכפה בכוח כי אולי מישהו בסנו חושב שזה "נכס", והסוף הטוב מגיע בדמות קאלק שמצחצח את כל הבית.
כבוד גדול לסנו ולמשרד שהצליח לקחת את סנו לקיפ הזה, אבל אי אפשר להתעלם מהדמיון הבולט לקליפ טרווליסט עם הדייל "יקי טסה" שגם הוא עצמו סבל, כזכור, מדמיון כואב לדנית זמרת החתונות. רובם ככולם (דנית, יקי וטום) לובשים ורוד ושותפים לאותו מבנה אישיות שמזגזג בדרמטיות בין נונשלנטיות להיסטריה לא מרוסנת.
ואולי יש פה ז'אנר חדש שמחליף את הדוגמנית היפה ונראה אותו עוד ועוד בפרסומות הבאות?
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
6.תגידו זה לא מביך שיועצת אסטרטגית של מותגים מבקרת מותגיםקליפי 20/08/2015 09:31הגב לתגובה זו1 0על האסטרטגיה שלהם? עטרה ביאלר גמרה את הסוס מזמן.סגור
-
5.למה לא עוצרים את רצף השטויות שלה?כג 19/08/2015 18:35הגב לתגובה זו0 0כמה דיבורים על כלום.סגור
-
4.ניסים זה בלוףתתעורר 19/08/2015 16:29הגב לתגובה זו1 0וכל מי שעבד איתו יודע את זהסגור
-
3.רנואר זה פדיחה ואברהם זה בושה. איפה ניסים?יוחאי 19/08/2015 12:23הגב לתגובה זו1 1כמו כל הפרסומות שלהם, מי בכלל מבין מה הסיפור של רנואר? מי בכלל היה מבין שזאת אסדת גז אם זה לא היה כתוב ביח"צ? רואים אותם הולכים והולכים והולכים ונגמר הסרט. זאת פרסומת? פחחח. יאללה. זאת דוגמה למשרד שמה שמעניין אותו זה המדיה והוא אומר לעצמו, שים את זה במדיה הרבה, אז אנשים יאהבו, מה זה חשוב הרעיון בכלל, העיקר עמלות המדיה. בכלל הפרסום אברהם הזה, לא פוגע. איפה ניסים מויאל שפעם היה ראש אסטרטגי מבריק? עושה רושם שבפרסום אברהם יש את יריב אברהם וכל השאר עושי דברו. תכלס אף פעם לא היה שם קריאייטיב. סתם אחד גדול.סגור
-
אחלה פרסומתברור אחי 19/08/2015 14:35הגב לתגובה זו1 01. פעם ראשונה מזה הרבה זמן שמותג אופנה עושה משהו מעבר מלהראות טוסיקים... 2. לא, כי שאר המשרדים עסוקים בלהפוך את העולם למקום טוב יותרסגור
- טען עוד
-
2.זה מעניין מאוד ללמוד ולקרוא אתהניתוח של הקמפייןהיי 19/08/2015 10:57הגב לתגובה זו0 0תוכלי בבקשה להסביר את קמפיין רדיו 88 ואת קמפיין ישרכרט הסרטון של באומן האחרון הוא מגניב ולא הבנתי את המטרהסגור
-
1.פתרון למתווהשלמה 18/08/2015 16:09הגב לתגובה זו0 0הרעיון בתת כותרת יפתור את נושא מתווה הגז (-:סגור