אשלי מדיסון
צילום: צילום מסך

עוה"ד שהקימו אתר שמזהה "מוקשים" שימנעו את שידור הפרסומת שלכם בטלוויזיה

השקעתם כסף זמן אבל בסוף אתם נאלצים לגנוז את הפרסומת. עו"ד אמיר ונג עמל על אתר שמרכז את כל הכללים הנוגעים לפרסום בטלוויזיה וברדיו, כולל זכויות יוצרים ולשון הרע
אלכסנדר כץ |
נושאים בכתבה אמיר ונג פרסומות

מפרסמים ואנשי שיווק חייבים להיות מודעים גם לצד הפחות זוהר של עולם הפרסום - הצד המשפטי. שוב ושוב חברות מוצאות את עצמן נדרשות לתת את הדין לרגולטורים, מתחרים ותובעים ייצוגיים, על כך שפרסומת לא עומדת בדרישות החוק. אנשי שיווק ופרסום מצדם נאלצים לא פעם לגנוז קמפיין שעליו עמלו כאשר עורכי הדין של המפרסם או אנשי הרגולציה לא מאשרים את הקמפיין שמגיע מאוחר מידי לבדיקתם. אשלי מדיסון, מזכיר לכם משהו?   משרד עורכי הדין רון גזית, רוטנברג ושות' השיק השבוע אתר אינטרנט חדש בשם דיני פרסום ושיווק - המדריך המעשי שסוקר בשפה פשוטה ומובנת את דיני הפרסום במדינת ישראל. מדובר באתר פרקטי לשימושם של אנשי שיווק ופרסום שמרכז את שלל הדינים והחוקים שכל איש פרסום ושיווק חייב להכיר. כך למעשה האתר מספק כלים לזיהוי ונטרול "מוקשים" משפטיים בפרסומות.   בין היתר ניתן למצוא סקירה מקיפה של הכללים המיוחדים בנוגע לפרסומות בטלוויזיה וברדיו, פרסומות השוואתיות, לשון הרע, הטעית צרכנים, זכויות יוצרים, עוולות מסחריות, חסויות, מבצעים והגרלות ועוד. האתר כולל גם בלוג עם מאמרים וניוזלטר של עדכוני משפט בישראל ובעולם.   האתר החדש נכתב על ידי מחלקת רגולציה והגבלים עסקיים במשרד עורכי הדין רון גזית, רוטנברג ושות'. המחלקה, בראשותו של עו"ד אמיר ונג, עוסקת מזה שנים בדיני תקשורת ו-ונג עמל על האתר בשנה וחצי האחרונות. "מניסיוני, כמו שכל נהג חייב לעבור תיאוריה, גם כל איש פרסום חייב לעבור 'תיאוריה' כדי להימנע מטעויות", אומר עו"ד ונג. "לאתר שכתבנו יש מטרה אחת פשוטה - הכנה לתיאוריה. הנושא אינו פשוט, כי יש לא מעט חוקים וכללים שנוגעים לכל פרסומת. אנשי פרסום יוכלו ללמוד ולהתעדכן באתר בחקיקה וברגולציה הקיימת על פרסומות בישראל ולקבל מידע מעמיק בשפה בהירה ופשוטה. קיבלנו תגובות נלהבות ביותר מאנשי פרסום שעיינו באתר עוד לפני ההשקה".  

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה