נפרדים ממוטי קירשנבאום: 4,000 אזכורים ברשתות – הרוב בטוויטר ומצד הברנז'ה
פיטרתו ביום שישי של העיתונאי וחתן פרס ישראל מוטי קירשנבאום, שהובא הבוקר למנוחת עולמים, הובילה את השיח בסוף השבוע ברשתות החברתיות, אולם הפעם נרשם גם שינוי מעניין. מבדיקת חברת הניטור Vigo עבור אייס, עולה כי קירשנבאום אוזכר כ-4,000 פעם במדיה החברתית.
ואולם, בשונה מאירועים ציבוריים אחרים בהם השיח מתנהל ברובו בפייסבוק, זכה קירשנבאום להתייחסויות בעיקר מהברנז'ה התקשורתית, ובעיקר בטוויטר: 1,200 צייצנים חלקו לו כבוד אחרון, שהם יותר משליש ממשתמשי טוויטר שהיו פעילים בסוף השבוע.
מכלל השיח ברשת על קירשנבאום, 57% היה בטוויטר, 31% בפייסבוק, ו-10% טוקבקים לכתבות הרבות שפורסמו אודות פטירתו. מחצית מהפוסטים אודות קירשנבאום כללו תמונות ולינקים לקטעים בהשתתפותו, עדות נוספת למידת האהדה לקירשנבאום ברשת.
חברו ושותפו לתכנית היומית בערוץ 10, ירון לונדון אוזכר ברבע מהפוסטים, בעיקר בדאגה לשלומו ובתהייה מה יעשה אחר כך, בעקבות פיטרתו של קירשנבאום. אחרי 'לונדון את קירשנבאום' (1,200 פוסטים) מנו הגולשים את ההישגים: חתן פרס ישראל (600 פוסטים), מנכ"ל רשות השידור (400 פוסטים) ויוצר 'ניקוי ראש' (300 פוסטים).
מבין כל ההספדים, הפוסט היחיד שהעביר ביקורת הוא הציוץ של ג'ודי ניר מוזס. הפוסט שלה ספג ביקורות ממאות גולשים, ביניהם אנשי תקשורת ומדיה חברתית מובילים. ג'ודי מחקה את הציוץ לאחר מכן.
הציוץ של ג'ודי שלום ניר מוזס, שזכה לביקורות קשות והוסר לאחר שעה קלה (צילום מסך)
"מוות של אישי ציבור זוכה תמיד להתייחסות נרחבת ברשת, שמספקת במה לאלפי הספדים של מפורסמים לצד הקהל הרחב", מסביר רביב טל, מנכ"ל Vigo. "בהיותו עמוד תווך משמעותי בתקשורת הישראלית, זכה מוטי קירשנבאום אפילו ליותר מזה: מרבית אנשי התקשורת בישראל, המובילים גם במדיה החברתית, התגייסו לחלוק לו כבוד אחרון, לרגש ולהוקיר".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה