בדרך לריביירה: איזה פורמטים הישראלים יציעו ביריד מיפ - ומה אנחנו מחפשים?

המסיבה של ארמוזה, הטלנובלות של דורי והאם 'פאודה' של yes תצליח להדליק גם את העולם? התעשייה עושה את דרכה לקאן לקראת פתיחת היריד ביום ב'. אייס בסקירה מיוחד
 | 
telegram
(2)

כמדי 6 חודשים, תעשיית הטלוויזיה מכל העולם תתייצב בתחילת השבוע הבא ביריד MIPCOM בקאן. גם התעשייה המקומית תגיע לריביירה הצרפתית כדי לעשות עסקים ולהמשיך את המומנטום החיובי בו נמצא שוק יצוא התכנים הישראלי בעשור האחרון. על פי הערכות, רק השנה (2015) צפוי שוק מכירת הפורמטים הישראלי לגלגל כ-60 מיליון דולר, ואת מירב החשיפה למוצריו הוא מקבל פעמיים בשנה בקאן. בסך הכל צפויים להגיע ליריד יותר מ-10,000 איש, נציגי גופי שידור והפקה, קניינים, מפיצים ועוד.
 
לצד הדוכנים העצמאיים של קשת אינטרנשיונל, ארמוזה פורמטס דורי מדיה וגיל הפקות, גם ביריד הנוכחי יפעל הביתן הישראלי בניהולו והפקתו של מכון הייצוא. מדוכן זה יפעלו 11 חברות, בהן סימיפיל, הופ קטנטנים, טלית הפקות, אולפני הרצליה, מטר הפקות, היפר ויז'ן, ICG מדיה, ארצה הפקות, אולמן מדיה, אולפני אלרום ועמי אלה תקשורת (שיגיע לראשונה ליריד) שיקיימו את הפגישות שלהן בדוכן ויציאו יחדיו עשרות פורמטים. הפעם ענני תקשורת לא תיוצג בקאן.
 

ארמוזה פורמטס

 
חברת ההפצה ופיתוח הפורמטים ארמוזה פורמטס חוגגת עשור להקמתה, במסיבה גדולה שתקיים בחצר מלון 'גרנד הוטל' בקאן, כשהבעלים אבי ארמוזה יביא את לקוקטייל את להקת בום-פם הישראלית שמנגנת בסגנון בלקני יווני, יהודי וערבי. בנוסף יופיעו אמנים אורחים כגון די ג'יי לסה פסה, קרולינה ואייל תלמודי מהבלקן ביט בוקס.
 
'ארמוזה' תציג 5 פורמטים מרכזיים, בהם הסדרה זגורי אימפריה של HOT בהפקת אולפני הרצליה; הפורמט The Virgins בהפקת ארמוזה ומעגלות הפקות עבור ערוץ 10; שעשועון המשימות Double or Nothing בהפקת ארמוזה פורמטס, סטודיו גלאם ו-NBA Productions בו בכל פרק זוג מתחרים בוחר מתחרה שיעמוד מולם באתגר.

 

Double or Nothing Trailer

We have now launched our new studio-based challenge show - Double or Nothing - in partnership with Studio Glam. Making up a key part of our MIPCOM slate, this adrenaline-filled show has already been taken by Tresor TV Produktions GmbH in Germany!

Posted by Armoza Formats on Wednesday, September 16, 2015
 

עוד ברשימה: הריאליטי המוזיקלי היומיLive From My Home בהפקת TVA הקנדית ו-Productions D?ferlantes במסגרתו יתחרו בכל שבוע 4 אנשים שאוהבים לשיר, סולו או בלהקה, כשההופעות שיציגו מתרחשות בבתים שלהם; ודרמת מתח ההומוריסטית Karl & Max של AddikTV & TVA בהפקת Pixcom, במסגרתה 2 בחורים רגילים - קארל ומקס, יוצאים לטיול הדייג השגרתי שלהם עד שהם מוצאים תיק עם אקדח ומיליוני שקלים במזומן ונזרקים לעולם שלא היו מודעים לקיומו.
 
הקטלוג של החברה יכלול שוב את השעשועון לעוף על המיליון שמכר עד כה יותר מ-2,000 פרקים שלו שודרו בעולם עד כה, הדוקו-ריאליטי מחוברים והסדרה בני ערובה.
 

דורי מדיה

 
לא פחות מ-6,000 שעות קטלוג יש לדורי מדיה, שכולל פורמטים מתוסרטים ולא מתוסרטים, סדרות דרמה, ריאליטי, ריאליטי ועוד. את דורי מדיה ייצגו בפסטיבל נשיא ומנכ"ל הקבוצה נדב פלטי, סמנכ"לית התוכן ליאורה ניר, סמכ"לית השיווק מיכל נשיב וסמנכ"ל המכירות רויטל בזל, ובסך הכל צוות של 13 איש, גם מנציגויות של דורי בפיליפינים, ארגנטינה ואירופה, שמגיעים לצרפת לאירוע הגדול של הטלוויזיה.
 
בין הפורמטים שהחברה תציג, ניתן למנות את הדוקו-ריאליטי איט גירלז של אבוט המאירי שמשודר ב-HOT בידור ישראלי ועונה שנייה כבר הוזמנה. בדורי טוענים לסימביוזה בין התכנית לחיים של 4 הבנות המשתתפות כפי שהם משתקפים באינסטגרם, בטוויטר, בסנאפצ'ט ובשאר הרשתות החברתיות.
 
  
 
עוד על הפרק: הקומדיה הרומנטית אספרנצה מיה על האהבה האסורה בין יוליה (הופ) ותומס. מדובר על טלנובלה שכבר שודרה ב-120 פרקים בערוץ קאנל 13 בארגנטינה, והוזמנו עוד עשרות פרקים מדורי מדיה אינטרנשיונל ופולקה. בבסיס הסדרה עומדת יוליה שאמה נפטרה כתוצאה מזיהום במפעל בו עבדה. על ערש דווי היא מבקשת מיוליה לתפוש את הבעלים של המפעל ולהעמידו לדין. בקרוב הסדרה תעלה לשידור בישראל.
 
  
 
גם הסדרה אשתו של גיורא של דורי מדיה דרסט ששודרה בערוץ 10 תוצג ביריד. מדובר בקומדיה על אהבה ללא גבולות של בעל לאשתו, אהבה שתוביל אותו לעשות כמעט הכל כדי שתהיה מאושרת; הסדרה הקומית של דורי מדיה דרסט עבור ערוץ הילדים ב-yesמריו, על מכשף בוליביאני כושל מגיע בטעות לביתה של משפחה מודרנית והישגית ומטלטל את חייה; סדרת הילדים דוקטור ליבי המבוססת על דמויות של בובות; ועוד.
 
לדברי סמנכ"ל המכירות רויטל בזל, יש לחברה להיטים שכבר נמכרים תקופה ארוכה כמו חצויה והמורדים שימשיכו להימכר גם עבור שידורים שניים; הסדרה גאליס שרק לאחרונה עלתה בערוץ הילדים האיטלקי של RAI, לצד זוג מנצח VIP שממשיך לעשות חייל – ולפני שבועיים עלתה בערוץ M-NET הדרום אפריקאי, לראשונה בגרסה אנגלית, וכבר נמכרה בברזיל, בסין ובסך הכל ב-160 פרקים נמכרו ברחבי העולם. 
 

ערוץ 10

 
בעידן שאחרי קבלת הרישיון, בערוץ 10 לא מתביישים לעשות עסקים גם בחו"ל. אמנם הערוץ לא ישלח נציגים מטעמו, אבל במיפ הקרוב יוצגו באמצעות חברות ההפצה השונות 3 פורמטים חדשים של הערוץ. הראשון הוא פורמט פריים-טיים חדש בשם גיבורים שמתעד גיבורים ישראלים מיחידות כוחות הצלה - מכבי אש, משטרה ומחלקת טראומה בבית חולים. הסדרה עוקבת אחר הגיבורים במהלך יום עבודתם העמוס והדרמטי, ובמקביל מלווה אותם בחייהם הפרטיים על המחיר האישי שהם נאלצים לשלם בשל בחירתם במקצועות אינטנסיביים אלו. את הפורמט יצרו יובל כהן ואסף גיל, שגם מפיק באמצעות גיל הפקות. במאית ועורכת ראשית של התכנית היא מיטל בבילה. חברת ההפצה החדשה של אסף גיל, גיל פורמטס תציג את הפורמט.
 
הערוץ יציג גם את הקומדיה המשפחתית החדשה לה פמיליה שמפיקים אולפני הרצליה וצפויה לעלות לאוויר אחרי החגים. שתעלה בערוץ 10 אחרי החגים בכיכובם של רותם אבוהב, מריאנו אידלמן ונורמן עיסא. התסריט הוא של אבי בלקין ורן דברת והבמאי הוא אוהד פרח.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

 

לה פמיליה ׁצילוםף טל שחר. עיבוד: יוליה טייץ)
 

פורמט חדש שהערוץ יציג הוא The Virgins (טרם ניתן שם בעברית). מדובר בדוקו ריאליטי שמציג כל פרק 3 סיפורים מרגשים ומעוררי השראה של אנשים שעושים או חווים משהו בפעם הראשונה. על פיתוח הפורמט והפצתו אחראית חברת ארמוזה פורמטס.
 

קשת, ערוץ 2

 
קשת אינטרנשיונל, הזרוע הבינ"ל של קשת, תשיק בפסטיבל מיפ את כפולים, מי מלמעלה, הסרט סבנה וגם הסדרה החדש של עומרי גורדון של עידו רוזנבלום והשעשועון נוקאאוט עם עופר שכטר, 2 תכניות שזכו לנתוני צפייה פושרים מאד ואף נמוכים בשבועות האחרונים.
 
כפולים (False Flag) היא דרמת מתח שיצרו עמית כהן ומריה פלדמן שגם הפיקה עם ליאת בנאסולי. הבמאי הוא עודד רסקין. הסדרה בה מככבים אנחל בונני, אניה בוקשטיין וישי גולן, עוסקת ב-5 אזרחים ישראלים המוצאים עצמם לפתע במרכזה של פרשיית ריגול מסעירה. הם קמים בבוקר ומגלים, ללא כל הכנה מוקדמת, כי שמותיהם שורבבו לתוך מבצע חטיפה דרמטי המיוחס למוסד. עוד בטרם שידורה זכתה הסדרה השנה בפרס הסדרה הטובה ביותר בפסטיבל Series Mania בפריז ואף נבחרה להקרנת בכורה בפסטיבל ברלין. לאחרונה היא נמכרה הסדרה לערוץ הכבלים CANAL .

 
 
'כפולים' (צילום: סטודיו oi!)

מי מלמעלה? (Who’s On Top?) הוא שעשועון של ארז טל שפותח על ידי פלייר מדיה אינטרנשיונל וקשת והופק על ידיflare productions Israel  ויולי אוגוסט. במסגרת השעשועון 3 מפורסמים ניצבים על מעליות פתוחות ומתחרים בניהם ראש בראש בשאלות שיש להן 2 תשובות אפשריות "יותר" או "פחות", "נכון" או "לא נכון" וכו'. כל תשובה נכונה מעלה את המתחרים קומה וכל תשובה לא נכונה מורידה אותם לתחתית, עד שהם נעלמים לתוך חור ברצפה.
 
קשת תציג גם את When Do You Get Off? - פורמט שידוכים מקורי של קשת  UKשהוזמן על ידי ITVBE באנגליה. במסגרת התכנית יצא בכל פעם המשתתף בה ל-4 דייטים במקומות העבודה של המחזרים הפוטנציאלים. בסוף היום המשתתף יחליט את מי הוא/היא רוצה לפגוש מחוץ לשעות העבודה. כמו כן קשת אינטרנשיונל תציע למכירה את הדרמה החדשה של yes, ג'וני ואבירי הגליל.
 
  
 
עוד בקטלוג של קשת: הכוכב הבא שבימים אלו עונה שנייה של התכנית משודרת בארגנטינה, אבל זכתה בשנה האחרונה לקבלת פנים פחות נלהבת באירופה ובארה"ב; השעשועון BOOM שעד כה נמכרו יותר מ-300 פרקים שלו ברחבי העולם; הריאליטי המוזיקלי בית ספר למוזיקה, הסדרה סברי מרנן ששודרה השנה בארה"ב, הקומדיה הרומנטית להיות איתה של אסי עזר ששודרה השנה בהולנד; ועוד.
 

רשת, ערוץ 2

 
השעשועון שוברי קופות יהיה אחד הפורמטים שזכיינית ערוץ 2 רשת תציג במיפ. הפורמט בהגשתו של אברי גלעד שזוכה בארץ לרייטינג בינוני, פותח על ידי רשת ואנדמול ישראל, במסגרתו הקהל לוקח חלק פעיל בהמשחק. רשת תציג עוד פיתוח משותף שלה ושל אנדמול בשם חיים חדשים - דוקו ריאליטי שעחלתה לאחרונה לאוויר בישראל ומאפשרת למשפחה לחשב מסלול חיים מחדש למשך שבוע בלבד. מלחמת המינים תוצג אף היא, וכך גם הסדרה אימהות שזכתה להצלחה ב-2 עונותיה ב'רשת'.
 
 

 
 
הקטלוג של רשת ליריד יכלול גם תכניות ותיקיות כגון משחקי השף (פיתוח של LAB - חברה משותפת של רשת ו-ITVSTUDIOS), כלוב הזהב, צחוק מעבודה, משאבת הכסף, אינסטינקט בסיסי ומגוון סדרות מתוסרטות כגון בלתי הפיך, עממיות, שנות ה-80, עד החתונה ועוד. את הזכיינית ייצגו בצרפת המשנה למנכ"ל אילן טוביהו, סמנכ"ל התכניות ארז בן הרוש ושרון גלבאום שפאן - מנהלת המחלקה הבינ"ל.
 

ערוץ הילדים

 
ערוץ הילדים של קבוצת RGE ימשיך להציג את הלהיטים הגדולים שלו בין היתר הסדרה גאליס שמגוללת את סיפורם של נערים ונערות במחנה קיץ. לאחרונה עוד על הפרק: סיטקום חדש שיעלה בארץ רק לאחר החגים בשם מריו, במרכזו עומד מכשף צעיר ובלתי מוצלח במיוחד שמגיע בטעות לישראל ונוחת בביתה של משפחה רגילה.
 
  

תוכנית משימות הקיץ הבנים והבנות תוצא אף היא להפצה, והדרמה החולמים המגוללת את סיפורם של ילדי בית אומנה הנאלצים להתמודד עם חבורת ילדי עשירים שגרים בסמוך לביתם. כל ההפקות האלה הן של דורי מדיה דרסט שגם יופצו וישווקו על ידה במיפ.
 
בנוסף לזאת,  דרמת הקיץ של טדי הפקות, שוברי גלים, וריאליטי השירה והמוזיקה פרויקט הלהקה של אבוט המאירי יוצגו אף הם למכירה במיפ הקרוב.
 

yes

 
חברת הלוויין yes תגיע לקאן עם מנהלת הרכש דנה שטרן וצוותה. החברה תפיץ באמצעות הדס מוזס וסוכנות ADD את הסדרה פאודה, שזכתה להצלחה מטורפת בישראל בשנה החולפת. הסדרה גוני ואבירי הגליל שעלתה לאחרונה לאוויר, תופץ על ידי קשת אינטרנציונאל.

  
 

אולפני הרצליה

 
המגה להיט זגורי אימפריה שיצר מאור זגורי וששודרה ב-HOT, היא אחד מ-3 הפורמטים שאולפני הרצליה יציגו, בנוסף להעלוקה ולה פמיליה. בימים אלו כבר נמצאת המחלקה הבינ"ל של האולפנים במגעים למכירת הפורמט לש 'זגורי' לגוף שידור בארה"ב, בנוסף למגעים למכירת הפורמטים עקרון ההחלפה (HOT, יוצרים: עודד  דווידוף ונוח סטולמן) ולאהוב את אנה (ערוץ 10, יוצר הסדרה: ציון רובין) לארה"ב גם כן.

  

את האולפנים ייצגו ביריד בקאן יו"ר אולפני הרצליה עמי גניגר, מנכ"לים משותפים יואב פרץ ואפרת דרור, ומנהלת הפעילות הבינ"ל טליה שחר. "אנחנו גאים להציג במיפ את תוצרי הפיתוח וההפקה שלו" אומרת דרור, "בימים אלה ממש אנו עסוקים בהפקתן של 6 סדרות, במקביל לתהליכי כתיבה ופיתוח של סדרות ופורמטים נוספים, בהן העונה שלישית של זגורי אימפריה עבור HOT".
 

ערוץ 8

 
בסלוצקי אפיקי תקשורת, המפיקה את ערוץ 8 של HOT, מסרו לאייס כי במהלך היריד יפגשו אנשי הערוץ עם למעלה מ-50 חברות, בהם אנדמול, וורנר, פרמנטל ועוד, וגם עם מפיצים קטנים יותר. בערוץ בעיקר מתכוונים לרכוש תכנים, ולדברי עידית פנקס, מנהלת התכניות והרכש של הערוץ, "אנחנו מחפשים תכנים דוקומנטריים, סרטים וסדרות שעוסקים בסיפורים אנושיים, חברתיים, מדע, היסטוריה, איכות סביבה, תרבות, מוזיקה וכדומה". פנקס הוסיפה עוד כי "מעבר למסת התוכן, השוק משמעותי מאוד עבורנו מאחר ויש אפשרות לפגוש את האנשים שאנחנו עובדים מולם ולתחזק את הקשרים החברתיים ולפגוש ספקים חדשים שלא הכרנו בעבר".
 
 
ב-HOT סירבו לשתף פעולה עם כתבה זו. 

תגובות לכתבה(2):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    נדב פלטי
    אתי גל 05/10/2015 10:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבי הדורסת.
    סגור
  • 1.
    משקרים לעצמם
    אחד שיודע 02/10/2015 20:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    משקרים לעצמם ונהנים מהנפיחות של עצמם. חוץ משלושה פורמטים שבאמת נמכרו ועשו כסף כל השאר בדיחה עצובה או ניסיון עלוב להגיד ״ אנחנו מוכרים לגויים״. כמו שאמר פעם דוביד שוויצר: כולם עובדים על כולם.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות