"לקחנו סיכון, התפטרנו מעבודה - זו הייתה משימת התאבדות שהצליחה לנו"
לפני 4 שנים עמדו טל וולקוביץ ויעל מונרוב – כל אחת בנפרד - בצומת דרכים אישית ומקצועית. שידוך של חבר משותף מהענף, הביא אותן לדייט ראשון, ואחרי 2.5 בקבוקי יין, "היה לנו ברור שאנחנו יוצאות לדרך משותפת עם 'מה וזה'".
וולקוביץ, בת 30 וקצת, התחתנה רק לאחרונה. לפני כן עבדה במשך 3 שנים כמנהלת דיגיטל במשרד יחסי הציבור המשפחתי טריואקס, ואנחנו באייס אפילו עשינו ראיון משותף של 3 הדורות במשרד. מונרוב, בת 31, עומדת עוד שניה וחצי להתחתן, אז סורי חברים. בעבר הייתה מנהלת פרויקטים ומהלכים שיווקיים בדיגיטל עבור משרד הפרסום אדלר חומסקי ועבור משרד הפרסום לבני הנוער TEENK.
השתיים נראות כמו טינייג'יריות, גג בנות 20 וקצת, אבל הן הספיקו כבר להקים את אחד מאתרי הבלוגים הגדולים והמדוברים בישראלים, בו כותבים 350 איש, ושזוכה ל-400 אלף יוניקים ו-1.2 מיליון מבקרים בחודש.
אז אם בא לכם לכתוב להן בפייסבוק, הנה טל וולקוביץ והנה יעל מונרוב, אחריה אפשר גם לעקוב באינסטגרם. והנה השיר שעושה להן את זה, שהסרטון הוא גם סרטון ההשקה של האתר. טוב, נו, עוד קצת PR.
1. עבודה: אז מה זה 'מה וזה' היום? סוכנות שיווק ופלטפורמת תוכן לדור ה-Y. הקמנו אתר שמונה קהילה של 350 בלוגרים בגילאי 20-35 שכותבים על כל מה שמעסיק את הדור שלנו. על האתר מנצח השותף הנוסף שלנו, איל דרור (31), מנהל התוכן והעורך הראשי.
התובנה שמנחה אותנו היא שחיבור בין האוף-ליין לאון-ליין הוא הכרחי ליצירת מערכת יחסים בין הקהל שלנו למותגים. המודל העסקי של האתר הוא תוכן שיווקי ואנחנו מאמינות שפיצחנו את האופן שבו צריך לעשות את זה עם הקהל שלנו. אנחנו מייצרים בכל חודש אירוע עם קונספט ותוכן אחר שמפגיש ביניהם. בנוסף, אנחנו מעניקים שירותי ניהול דיגיטל למגוון לקוחות מעולמות שונים כגון: יקב רמת הגולן, תכשיטי TOPSHOP, Pandora, מסעדות וברים, ויודעים לתת להם קשת רחבה של כלים ומענה של 360 מבחינת התוכן והנוכחות בזירות השונות. פיתחנו לאחרונה פרויקט חדש בתחום המסעדות בשם EATVEZE שמשנה לגמרי את התפיסה בה אנחנו בוחרים מקום לצאת לאכול ולבלות בו. הפרויקט מציע בורד של תמונות מהמסעדות המובילות בארץ מתוך ההבנה שדור ה-Y אוכל עם העיניים. הפרויקט מבוסס על ויזואליות ותמונות. המשתמש למעשה יכול לבחור מסעדה על פי צפייה בתמונות של מנות ולסנן את החיפוש על פי קטגוריות ומיקום. הקלקה על מנה מובילה את הגולש לפוסט ביקורת חוויתי שכתב בלוגר של 'מה וזה' על המסעדה. כל המסעדות השוות כבר בפנים.
3 השותפים חוגגים שלוש
2. בית:
טל: גדלתי במשפחה של תקשורת. סבא שלי הקים את משרד יחסי הציבור המשפחתי לפני 50 שנה ואמא הצטרפה לפני 30 שנה. היה לי ברור מאז שאני זוכרת את עצמי שאני הדור הבא. לפני הלימודים אמא אמרה לי: "לכי ללמוד מה שאת רוצה, יחסי ציבור אני אלמד אותך". וכך היה, ביום שסיימתי את התואר בגיאוגרפיה ועיתונאות, נכנסתי לעסק המשפחתי והקמתי את מחלקת הדיגיטל במשרד. לאחר שנתיים עלה הרעיון של 'מה וזה' וחיפשתי את השותף הנכון להרים איתו את המיזם. ואז הגיעה יעל.
יעל: גדלתי בבית חם ותומך לאבא עו"ד בתחום הנדל"ן ואמא מורה בשכונה מקסימה בתל אביב. בת בכורה ל-2 אחים בנים - החברים הכי טובים שלי. הבית שלנו תמיד היה בית פתוח וכולם ידעו שאפשר להגיע חופשי ולאכול מהשניצלים המפורסמים. עוד מילדות אבי שאף שאלך בדרכו ואשתלב במשרדו בתחום הנדל"ן. מטבע הדברים, הושפעתי מכך והלכתי ללמוד משפטים אך במהלך התואר המשולב במרכז הבינתחומי נמשכתי דווקא לתחום השיווק. ובניגוד לחלום של אבא, יום לאחר שהוסמכתי כעו"ד פניתי להגשים את חלומי - לנצל את הידע, הניסיון והיכולת שלי לחבר בין אנשים. לאחר 4 שנים של עבודה במשרדי פרסום בתחום השיווק והדיגיטל שכללו פרויקטים משולבים באון-ליין ובאוף-ליין, פגשתי את טל בכנס של גלובס, יצאנו ל"דייט" ומשם הכל היסטוריה.
ישיבת מערכת
3. ילדות:
טל: הייתי בעיקר ילדת צופים שמילאו את כל זמני הפנוי. שם התחילה גם אהבתי הגדולה לטיולים בארץ ובעולם. אני זוכרת בתור ילדה את אמא מדברת עם עיתונאים בטלפון, כשעוד לא היו מיילים, סלולרי ו-וואטסאפ, ומצוטטת בעניין רב, כולל הפעם ששאלתי אותה מה זה "לגנוב סוסים".
יעל: הייתה לי ילדות כיפית ותוססת של "פעם" שכללה הרבה מפגשים חברתיים: בצופים (חניכה, מדריכה ורשג"דית), בקאנטרי, במרכז השכונתי, טיולים, חוגים, חו"ל ומלא חוויות טובות. יש לי קבוצת חברות קרובות שמלוות אותי מגיל קטן וכולנו מוכנות להתייצב אחת למען השנייה בכל שעה ובכל מצב. חלקן כבר אימהות במשרה מלאה אבל לא מפספסות שום אירוע של 'מה וזה' ומפרגנות מכל הלב.
4. לא יודעים עלינו ש... טל היא ציפור בוקר ויעל היא ציפור לילה, וביחד אנחנו מנהלות עסק שפועל 24/7. ולמרות שאנחנו הפכים, אומרים שיש לנו אותו קול ולאחרונה אפילו התחילו לשאול אותנו אם אנחנו אחיות. לא מזמן, כשנסענו יחד במונית לפגישה הנהג סובב את ראשו למושב האחורי ואמר: "יש לכן קול דומה", ואנחנו הגבנו בשמחה - "איזה כיף, זה בגלל שאנחנו מסתובבות המון ביחד". ואז הוא סינן לעברנו: "קול מעצבן!".
דומות???
5. הישג: כשהלקוחות הכי גדולים ומגניבים בשוק הישראלי והבינ"ל רוצים לעבוד איתנו, זו המחמאה הכי גדולה שאפשר לקבל והבעת אמון במה שיצרנו. לא כל הלקוחות ישר מבינים את מהות השירות שאנחנו נותנים וכשמגיע לקוח שמבין את קהל היעד שלנו ואת צורת השיווק והחשיבה שלנו - זו אהבה ממבט ראשון.
6. רגע מכונן: חצי שנה אחרי שהאתר עלה לאוויר, הבנו שיצרנו משהו שיש לו ביקוש בקרב הקהל שלנו. עמדנו ברגע מכריע שכל יזם מגיע אליו - האם אני עוזב את העבודה ומשקיע הכל במיזם או ממשיך לעשות 2 דברים במקביל ומקווה להצליח. מהר מאד הגענו להחלטה שאנחנו עוזבות את העבודות ויוצאות מהאזור הבטוח שלנו, לוקחות סיכון ונותנות את כל כולנו ל'מה וזה'. זו הייתה משימת התאבדות שהצליחה לנו.
7. רגע מביך:
יעל: אחרי שייסדנו את החברה באופן רשמי, היה ברור לנו שהצעד הבא הוא גיוס מנהל תוכן. החלטנו שאני כותבת סטטוס בפייסבוק: "חברה חדשה מחפשת מנהל/ת תוכן". תוך דקות הגיעו עשרות פניות וקורות חיים של אנשים רלוונטיים ורציניים. התקשרתי לטל בלחץ שאנחנו יוצרות מצג שווא ונוטעות תקווה אצל הפונים מאחר וה"חברה" הייתה באותה העת רק 3 אנשים וחוץ מהשם לא היה לה כלום.
סרטון 3 שנים לאתר
8. חלום: לצאת לחופשה ולא לשהות בחדר כל היום עם המחשב בחדר ולרדוף אחרי הWIFI במלון.
9. מתחרים: אין לנו מתחרים ישירים אבל יש אתרים שהצליחו לפצח קהלי נישה ועושים זאת בצורה טובה כמו סלונה וגיקטיים.
10. טיפ לסיום: שותפות זה דבר מורכב ואינטנסיבי. ראינו לאורך הדרך הרבה יזמויות שנפלו בשל שותפויות שלא הצליחו. הטיפ הכי גדול שלנו הוא לא להקים עסק עם מישהו שנמצא במעגל החברים הקרובים שלכם. עדיף למצוא מישהו שמשלים אתכם ושאין לכם עוד רובד ביחסים שיפריע להתנהלות העסקית. מבטיחות לכם שתהפכו לחברים בהמשך הדרך.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
7.והצלחנו..חח.האתר נסגר (ל"ת)גוגו 11/10/2019 20:14הגב לתגובה זו0 0סגור
-
6.הלקוחות הכי גדולים עובדים איתכם ?שי 28/10/2015 12:40הגב לתגובה זו2 2נו באמת ...סגור
-
5.מדינת ישראל "והפרגון" המשוועהמקושר 28/10/2015 11:15הגב לתגובה זו4 2מדהים אותי איך כמה אנשים שבלחץ עובדים כשכירים באיזה משרה באים ונותנים ביקורת מזלזלת כמו שיש פה. שתי בחורות צעירות,באו לקחו יוזמה והרימו משהו מאפס. את מי זה מעניין שהן עבדו אצל האבא או הסבא ?! תנו פרגון על הדרך וזה שיש מוצר שעובד, יותר גולשים פחות גולשים זה לא מעניין. כל הכבוד בנות - העולם מלא בסקפטים וכמה כאלה שמאמינים. תמשיכו עם האמונה שלכן!סגור
-
4.כמה רוע יש בעולם הזהליאור 23/10/2015 16:05הגב לתגובה זו3 3אני מפרגןסגור
-
3.ה"שותף" השלישיגוגליסט 23/10/2015 10:40הגב לתגובה זו2 0רצה בסך הכל לצאת למסיבות עם בנות מגניבות מסביבו אז הוא בנה להם אתר,אפליקציה זה כבר כבד מדיי לאתר המצליח,לכו תעשו משהו רציני למה להתבזותסגור
- טען עוד
-
2.חבל על הלוקשים שבלעתםגוגליסט 23/10/2015 10:25הגב לתגובה זו9 0כמה נקודות מאחד שקצת קשה לעבוד עליו: 1.זה אתר ממש לא מצליח.לא מעניין אף אחד מלבד מי שכותב בו וכמה מחבריהם הקרובים שלא נעים להם לא לקרוא. 2.באתר יש בערך מפרסם אחד וחצי,החברת יינות הזאת שזורקת להם כמה כוסות יין חינם והם קוראים לה "לקוח". 3.מטרת העסק הוא כמובן לגרום ל"מייסדות" להרגיש הייטקיסיות מצליחות,בעולם שבעצם אין להם מושג בו. אבל משכרות הן לא צריכות אז זה מסתדר להן טוב,הכתבות האלה זה בדיוק מה שהן חיפשו.עוד יומיים ייסגר האתר והן גם יגידו שעשו exit. בכל מקרה,אתר לחיזוק האגו של עצמן.מה לעשות,לא תופססגור
-
ומי עשה את החיבור לייןעדי 24/10/2015 15:31הגב לתגובה זו0 0נכון. אמא וסבאסגור
-
כמו שאמרתי,הגוגליסט 26/10/2015 06:45הגב לתגובה זו1 0כל העסק זה ברמה של משחקי עסקים שעושים הסטודנטים בתואר בכל מכללת שקרכלשהו. מה שכן לצרכי האגו שלהם העסק עונה בדיוק על מה שהן רצו.זה לא ביסנס זה יותר משחק חברתי עבורן.וואלה מקנא בהן שיש להן תחביב כיפי.אבל עסק זה בטח לאסגור
-
דווקא לא... (ל"ת)שירה 25/10/2015 16:32הגב לתגובה זו0 1סגור
-
1.התפטרנו? לקחנו סיכון?מיכאל 22/10/2015 15:00הגב לתגובה זו12 0עבדת אצל אמא וסבא!!סגור
-
נכון, עם משכורת מסודרתאייל 22/10/2015 15:11הגב לתגובה זו1 4ופתאום להפסיק את המשכורת המסודרת ולפתוח עסק. זה משהו שאתהה עשית גם?סגור
-
עצרו הכל ובואו נזיל דמעה על ילדת השמנת (ל"ת)שהתפטרה מעבודתה פחחח 22/10/2015 16:54הגב לתגובה זו8 0סגור