מאסטרפיס: קמפיין ישראכרט וגוגל לקח רעיון שחוק של קניות במבצע והפך אותו לחג מטורף

מצב רוח חגיגי ישראלי פותח את הלב, פותח את הארנק ושולח אותנו לקניות. הקליפים מכסים את המהלך כאילו באמת מדובר בחג שקיים עשרות שנים. חג עם מנהגים מושרשים שנראה קצת כמו פסח, שבועות ויום העצמאות גם יחד
 | 

באמת, אבל באמת שסף הגירוי לפרסומות על שופינג באינטרנט  נשחק עד דוק. אין רגע שאנחנו לא נחשפים לעוד ועוד מסרים אונליין ואופליין שמציעים לנו את הבנאלי מכל - אפשר לעשות קניות ברשת, וגם: יש כמה ימים של מבצעי הנחות, כדאי לכם.

הרעיון עצמו הפך שחוק לחלוטין וכאשר קבוצה גדולה של עסקים מתאגדת כדי לתת הנחות ביומיים מרוכזים זה נשמע הכי משעמם, הארד סייל, והכי 'אנחנו נואשים וחייבים להיפטר מסחורה' שיכול להיות. אלא אם כן הופכים את זה למאסטרפיס. כלומר מאסטרפס...

וזה מה שקרה. ישראכרט וגוגל חברו יחד לקבץ רשימה נכבדת של עסקים שיעניקו לכולנו הנחות ביומיים מרוכזים, אבל במקום לצעוק (בצבעים של צהוב ואדום הלא הם צבעים של מבצעי הנחות), נולד המושג "חג הקניות הישראלי ברשת". מאותו רגע הופך מבצע ההנחות מצרחני לקדוש. ישראלים כמו ישראלים אוהבים את החגים ונכנסים, אוטומטית, למצב רוח, איך לומר, חגיגי.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

מצב רוח חגיגי ישראלי פותח את הלב, פותח את הארנק ושולח אותנו לקניות. באופן אוטומטי אנחנו עורגים לימים שהחגים היו יותר ממה שהם כיום כי אנחנו, כעם, היינו יותר ממה שאנחנו כיום.

המהלך מובל על ידי מספר קליפים ואתר ייעודי שרובם ככולם מכניסים אותנו לעולם נוסטלגי אך מטורף שאינו אלא קומבינציה של מזמן מזמן וממש היום. הקליפים מכסים את המהלך כאילו באמת מדובר בחג שקיים עשרות שנים. חג עם מנהגים מושרשים שנראה קצת כמו פסח, שבועות ויום העצמאות גם יחד.

הקליפ הראשי מציג את הגבעטרון בשיר שנראה ונשמע כמו מקבץ שירי הגבעטרון לדורותיהם, שדי מהר יורד מהפסים כש'עורו אחים הקיצו אחיות' הופך לשיר שמציע לנו לרכוש בעיקר דברים הזוים כגון רופא מתנפח או כובע של היפסטר בצורה של בננה.

 

יובל סמו בתפקיד קיבוצניק מסולסל שיער שקצת מכסיף משתלב היטב בקבוצה הגבעטרונית, ויחד עם זאת מסמל את מופרעות הקונספט. דודא לקניות. שזה אומר - העיקר לקנות לא חשוב מה. במיוחד דברים שלא צריכים בכלל. בתוך הקליפ משובץ, בקטנה, קונפליקט מוכר בין אהבת החמריות והשופינג חסר הרסן לבין ערכי הקיבוץ והסוציאליזם ("בסוף היום יושבה וחושבה...לא צריכה דבר - צריכה רק אותך") שמכניס עוד קצת צבע סאטירי לסצנה.

בעוד קליפ בשחור לבן ובסטיילינג של אולפן טלוויזיה פאטתי של פעם, שרה זמרת סיקסטיז שיר הלל לפצפצים שאורזים זוג נעלי סטילטו, אותם רכשה אחרי שנתפס לה העכוז מישיבה ממושכת מול shopping.il על השזלונג. הלחן לא היה מבייש את להקת חיל הים בפסטיבל הזמר והפזמון. סמו והסולנית לבושים בבגדים תואמים סטייל 'אילן ואילנית' כשסמו מנגן על פצפצים ומפיק קולות רקע של קסטנייטות.

 

קליפ נוסף הוא קליפ הכרזה על חג הקניות בקריינות שהיא הכלאה בין דן כנר לחיים יבין מתובל בששי קשת. ההכרזה מציגה "מחרוזת להקות" - גבעטרון/ להקת מחול/ טריפונס ששר את הפזמון "הוסף לסל" ולהקת בנים חסידית, נגיד מברוקלין.

 
בקליפ ההדרכה, שהוא קליפ נוסף, אנו למדים מה עלינו לבצע כדי להשתתף בחג כמו לדוגמא לפנות את הבויעדם וכמובן, בין השאר, לעשות מאסטר פס - כרטיס האשראי של ה'חג'.  

 

גם בקליפ ההדרכה יש ביקורת מרושעת, בקטנה, על השחיתות הציבורית בימים בהם היה רק ערוץ שידורים אחד, כשסמו הקריין מודה בפאתוס לכל האנשים בלעדיהם כל זה לא היה קורה, רובם ככולם שייכים למשפחה אחת. מרגוזה.

צריך הרבה דמיון ואומץ ללכת למחוזות אבסורדיים כמו קמפיין חג הקניות, ועדיין להיות נהיר, ברור ומדוייק. במלים אחרות - כל דבר שחוסך ממני מבצעי הנחות צווחניים - שווה הצדעה. או ברוח הקמפיין - דקה דומיה לכבוד.

ועוד משהו: כן, היה כבר גבעטרון בברייק

כדי לא לצאת איגנורנטית לחלוטין, חשוב להעלות מן האוב את קליפ סלקום ווליום עם הגבעטרון כתרופה הקודמת למכה. לפני שהטוקבקים יביאו אותו כ'מקור'. אז מבעוד מועד חשוב לי גם להביאו וגם לשלול מראש את האפשרות כי מדובר בהעתקה. הגבעטרון הוא טאלנט בדיוק כמו כל טאלנט אחר. השימוש בו כאייקון הסטורי אל מול הקידמה (כמו גם בסלקום ווליום וגם בקליפ הגבעטרון של חג הקניות) הוא שימוש לגיטימי שאיננו הרעיון עצמו אלא האופן בו מוגש הרעיון.

 

זה כמו להגיד ש-2 פרסומות עם בר רפאלי מעתיקות זו מזו או חלילה גל גדות. אז זהו שלא. מותר לעשות שימוש בטאלנט שמסמל יופי או יושן או מגוחכות (עיין ערך יובל סמו בכבודו). מדובר בחשיבה חסכונית. כאשר מישהו מסמל 'צריבה' קוגניטיבית, הוא מקפל בתוכו ערכים שלא צריך להטמיע מאפס ולכן בדיוק ישנם פרזנטורים בפרסומות.
 

תגובות לכתבה(10):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    פסיכולוגית
    דני 12/11/2015 10:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חברים , זה תרגום של פסיכולוגית ..מה מתפלאים ? צרכים כתבה אז נותנים למי שעושה הערכות למכוני מיון השמה ...לייצר פרשנות עלובה . מביך
    סגור
  • 5.
    המבצעים הכי טובים של11.11 בדיל קראש
    אלירן 12/11/2015 08:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חפשו בגוגל
    סגור
  • 4.
    המהלך הכי טוב השנה
    גרין 11/11/2015 11:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חד משמעית אכול קנאה - בא לי לעשות כאלה כל היום
    סגור
  • 3.
    מפנה אותך לכתבה אחרת באייס
    שי 10/11/2015 15:20
    הגב לתגובה זו
    6 1
    תכנסי לכתבה על הקמפיין של ג׳ון לואיס ותביני את המשמעות של מאסטרפיס. מציע לך לא להשתמש כל כך בקלות בטרמינולוגיה מפוצצת. לא כל קמפיין נחמד ואפילו טוב הוא יצירת מופת
    סגור
  • תשובה לשי
    עטרה 10/11/2015 18:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גון לואיס עשוי לעילא וכל שנה אני עוקבת אחריו ובכל זאת פחות מאתגר לקשר ביןצמתנות חג המולד לבדידות מאשר לעשות את המהלך של חג הקניות. בשני יש הרהה מחסומים ותבניות שצריך לשבור. בראשון יש תבנית חצי מוכנה. צריך.פשוט לא להרוס.
    סגור
  • טען עוד
  • מציע לך
    לא שי 10/11/2015 17:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא להשתמש כל כך בקלות במילה מאסטרפיס. בטח לא כשהפרסומת שאתה מדבר עליה היא הגרועה ביותר שג'ון לואיס עשו ב-5 שנים האחרונות.
    סגור
  • תשובה ללא שי ולעטרה
    כן שי 11/11/2015 12:57
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אני מציע לשניכם לראות את הסרט של ג׳ון לואיס ובסיומו להיכנס ללינק continue the story בשביל לראות עד כמה מדובר במהלך שיווקי שהוא מאסטרפיס. לא ״פרסומת״ אלא ״מהלך שיווקי״. אני מקווה שאתם מבינים את ההבדל... תראו את התוכן, תראו את האפליקציה שהם יצרו עם משחק על הירח, תראו את המרכיב החינוכי לילדים בתוך הקמפיין הזה, את החיבור החברתי לעמותה שנקראת age uk ועוזרת למיליון קשישים בריטים להיות פחות בודדים. תראו את ליין המרצ׳נדייז המקסים שהם עשו עבור המהלך. אולי גם תלמדו מה הם עשו בנקודות המכירה שקשור לקמפיין (הציבו טלסקופים שבהם אנשים יכולים לצפות בירח ואפשרו לאנשים לקבל תמונה שלהם ״על״ הירח) על הדרך אתם גם מוזמנים להיכנס לטוויטר ולחפש את ההאשטג #manonthemoon ולראות את אלפי השיחות, את הפרודיות על הקמפיין (בתמיכת המותג כמובן) ועוד. זה כמובן לפני שאני מתייחס לעובדה ש-12,000,000 (12 מיליון!) אנשים צפו בסרטון בתוך חמישה ימים. אחרי שתראו את כל זה אולי תבינו למה מדובר במאסטרפיס וממש לא ב״פרסומת״ הגרועה ביותר של ג׳ון לואיס בחמש השנים האחרונות ולמה אי אפשר להשוות את המהלך הזה לסדרת הסרטונים הנחמדה מאוד של ישראכראט. עם כל הכבוד עטר
    סגור
  • 2.
    בפעם הבאה תעשי שיעורי בית
    פומפיה 10/11/2015 14:50
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הפעם הראשונה של הגבעטרון בפרסומות ממש לא הייתה בסלקום. למעשה, סלקום זאת הייתה העתקה מפרסומת למשקה האנרגיה XTC של זרמון גולדמן, שם הגבעטרון ביצעו שיר דאנס. אם את מסייגת את עצמך, לפחות תדייקי.
    סגור
  • היא נתנה את זה כדוגמה ולא הכריזה עליה כ"ראשונה".
    ירון 10/11/2015 17:43
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שבי ותפסיקי להתלהם איילונית
    סגור
  • 1.
    הגבעטרון הוא לא ההעתקה היחידה
    ההוא שזוכר 10/11/2015 12:36
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מקהלת ילדים דוסים הייתה גם בקליפ פרומו של ערוץ 24 .
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות