הלא TV
צילום: אלכסנדר כץ

הערוץ הייעודי בערבית הלא TV הושק מחדש: האם המפרסמים יקצו הפעם תקציבים?

הלא TV לא הצליח להתרומם עם שלל השותפים ותקציבי הפרסום הקטנים שמופנים למגזר. עם השתלטותו של באסם ג'אבר עליו, הוא מתחיל לשנות כיוון ומקווה לפרוח
אלכסנדר כץ |

3.5 שנים לאחר שעלה לאוויר ו-8 חודשים לאחר שמבנה הבעלות בו השתנה, הושק הערוץ הייעודי בשפה הערבית הלא TV מחדש בתקווה שהפעם הוא גם יצליח לתקוע שורשים ולהניב הכנסות. באירוע שהתקיים היום (יום ג') במשרדי הערוץ בטייבה, התחייב הבעלים באסם ג'אבר, המחזיק בקבוצת התקשורת פנורמה, "השקענו משאבים רבים במחקר ופיתוח, ואני גאה להציג ערוץ טלוויזיה ראוי וטוב. אנחנו נהיה בית חם לקהל הערבי המחפש איכות, בידור וחוויית צפייה".   אחת הבעיות של הערוץ הפועל תחת פיקוחה של מועצת הכבלים והלוויין, הייתה ריבוי בעלויות. דוגמא? איש העסקים זיאל אל עומרי מקבוצת רנד, לב גליל, מוסא חסדייה – בעלי משרד הפרסום סקטורס - אל בוסתאני , ג'עבר עצמו, ענני תקשורת, רשת, ביסאן תקשורת, ג'עפר פרח, רן אדליסט ועמי הולנדר. בהמשך מכר חסדייה את מנויותיו לרנד. בחודש מארס האחרון רכש ג'אבר את המניות מכל השותפים, והוא מחזיק כעת ב-95.1% מהערוץ, והשאר בידי ענני תקשורת.

  בעיה נוספת נעוצה בשוק הפרסום המצומצם של המגזר הערבי. על פי הערכות מדובר על כ-80 עד 100 מיליון שקלים, והלא TV  התקשה מאד לתפוס נתח משוק זה, ולהגדיל אותו. יועץ השיווק שי לחוביצר, המלווה את הלאTV  מזה תקופה ארוכה, הסביר לאייס כי ישנן חברות מסחריות שעדיין לא מוכנות להפנות תקציבי פרסום למגזר, למרות שמדובר בכמעט 20% מכלל אוכלוסיית ישראל.   "יש חברות שהשכילו לעבוד עם המגזר הערבי, הרי ערבים נוסעים במכוניות, מדברים בסלולאר והם קהל לקוחות", אמר לחוביצר. "נהיה צריכים לשכנע אותן לשים כסף בערוץ, ולשוק התקשורת המגזרי". ג'אבר הגדיל לומר: "אנחנו רוצים לומר למפרסמים שהראשונים שיפיקו תועלת מפרסום אצלנו יהיו המפרסמים. אני רוצה שהם יקבלו תוצאות מהפרסום בהלא TV ולא לפרסם אצלי בגלל שאני ערבי".  

זינוק במספר השעות המופקות, שורה של תכניות חדשות

  הערוץ המחודש שבמשך תקופה מאד ארוכה שידר שידורים חוזרים, החל להגדיל בחודשים האחרונים בצורה משמעותית את התוכן המקורי בשידור ראשוני שהוא משדר. בחודש מאי האחרון הופקו 26 שעות, ואילו באוקטובר האחרון – כבר 96 שעות. הערוץ השיק 8 תכניות חדשות במגוון נושאים, בין היתר תכנית אקטואליה יומית, לייף סטייל, ילדים, נשים ועוד. לערוץ 2 מתחמי שידור – במרכז טייבה (3 אולפנים) ובחיפה (אולפן הפקות וצילום תכניות קצרות), והוא משודר באפיק 30 של HOT ו-yes, ובשידור פתוח ולא מקודד באמצעות הלוויין עמוס.   החודש התקיים סקר טלפוני בקרב 580 גברים ונשים בני 16 ומאלה באוכלוסייה הערבית באמצעות מכון ביסאן בקרב, שגילה נתונים מעודדים עבור הערוץ. על פי הסקר, ב-4 החודשים האחרונים חלה עלייה חדה בהכרות של הקהל עם הערוץ – מ- 28% ששמעו על הלא TV בחודש יולי, ל-41% כעת. בקיץ רק 10% נהגו לצפות בהלא TV, וכעת הנתון כבר זינק ל-23%.   על פי תנאי הרישיון, הערוץ אינו יכול לשדר מהדורות חדשות, ולכן הוא מסתפק בתכניות אקטואליה אולפניות. על המסך מופיע 24 שעות סקרול מבזקים של אתר פאנט שבבעלות קבוצת פנורמה, והיום למשל הוא סיקר את הבחירות בבאקה אל־גרבייה. באסר גז'אבר מצהיר כי "אני יותר מאשמח להקים מערכת חדשות ולשדר חדשות בערוץ", וכאן בדיוק מתגלגל הכדור למגרשה של מועצת הכבלים והלוויין, שהעומדת בראשה, ד"ר יפעת בן חי שגב, לא יכלה להגיע היום למסיבת העיתונאים שהתקיימה.   

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה