הקרב על התדמית: הכנסת תצא בקמפיין פרסומי ראשון - שיעלה 1.8 מיליון ש'
הכנסת תצא מחר (יום ג') בסדרת תשדירי שירות שיעסקו בעבודת הכנסת. הקמפיין החדש שיעלה בערוצי הטלוויזיה ויכלול 5 סרטונים, יציג את עבודת החקיקה בכנסת ואת שקיפות המשכן לציבור, כך על פי דובר הכנסת. את הקמפיין מפיקה לשכת הפרסום הממשלתית (לפ"מ) בעלות מוערכת של כ-1.8 מיליון שקלים, והוא יימשך כחודש. בשלב זה אין כוונה להפנות אותו גם לדיגיטל. כפי שפורסם לפני כחודש וחצי באייס, תקציב הכנסת לשנת 2015 כולל גם 8.1 מיליון שקלים שיופנו לטובת יחסי ציבור ומהלכי פרסום באמצעות לפ"מ. עד 2014 עמד תקציב זה על 750 אלף שקלים. בנוסף לתקציב 8 המיליונים, הוקמה גם ועדה בראשותו של ח"כ יואל חסון, לאחר דרישתו של יו"ר ועדת הכנסת ח"כ דוד ביטן להגדלת התקציב ב-2 מיליון שקלים לטובת שיפור דימוי הכנסת וחבריה.
עד כה לא שכרה הכנסת יחסי ציבור או משרד פרסום, אולם כעת ישנו רצון "לחשוף את עבודת הכנסת" ולשפר את תדמיתה. בשיחה עם אייס באותה עת, אמר מנכ"ל הכנסת רונן פלוט כי "יש פעילויות של הכנסת שהציבור לא יודע מהם כלל. הקמנו ועדה שתביא להנהלת הכנסת תכנית פעולה, שיכולה לכלול סרטונים, עלונים ופרסומים - שיציגו את החוקים ופעילות הכנסת. אנחנו רוצים להיות שקופים". על רקע שלל הפרשיות שחברי הכנסת מעורבים בהן בשנים האחרונות, ובעיקר בכנסת ה-20, ולצד ההחלטה של הח"כים להעלות את שכרם, יהיה מעניין לראות עד כמה קמפיין פרסומי יכול לשנות את תדמיתו של הגוף המחוקק, והאם אין דרך אחרת לטפל בסוגיית התדמית. יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין כינס היום את הכתבים המכסים את המשכן, ואמר כי "הדרדרות תדמיתה של הכנסת מהווה סכנה אמיתית ומחושית לדמוקרטיה בישראל". לדבריו, "אין שעה טובה מזו לנסות ולהראות ולהסביר כי פועלה של הכנסת והשפעתה הממשית בחקיקה ובנושאים אחרים בהם היא מטפלת, עולה אלפי מונים על תדמיתה".
- 1.ומי בדיוק מממן את זה?!?/?/ (ל"ת)פילוס 14/12/2015 21:07הגב לתגובה זו
- אתה! (ל"ת)אייל 15/12/2015 09:46הגב לתגובה זו