מסיים את 2015 בנצחון: LEAD זכה בתקציב 'אחוה' - ומי 2 המשרדים שביקשו לפרוש ונדחו?
המכרז על תקציב הפרסום של מכללת אחוה, עליו פורסם באייס לפני כחודש וחצי הגיע בימים האחרונים לרגעי ההכרעה, והיום (יום ב') התקבלה במכללה ההחלטה כי מבין 5 המשרדים שהעפילו לגמר הזוכה הוא LEAD מקבוצת אדלר חומסקי, בבעלותו של רמי יהודיחה.
בשלב הגמר של המכרז על תקציב המכללה האקדמית הופיעו יהושע TBWA שטיפל בתקציב בשנים האחרונות, סיגאווי את סיגאווי, לאו ברנט, ראובני פרידן ו-LEAD. המשרדים נדרשו להציג בפני המכללה מצגות אסטרטגיה ללא קריאייטיב. לכאורה, נקודת הפתיחה של יהושע TBWA היתה טובה יותר מכיוון שליווה את המכללה בשנים האחרונות אך כמו במקרים רבים אחרים, לעיתים זה דווקא עומד לרועץ. בראובני פרידן ניגשו למכרז עם רקורד של 5 שנים מוצלחות בליווי סמינר הקיבוצים (לאחרונה עבר למנצ'), ואילו במקרה של ליאו ברנט, המנכ"ל, גיא קלנר, הוא היתרון המסחרי כשלעצמו בזכות היכרותו את העולם האקדמי מימיו כיו"ר אגודת הסטודנטים בישראל.
עם זאת, לא הכל עבר חלק. לאייס נודע כי 2 משרדים, מתוך ה-5, שהגיעו לשלב הסופי: לאו ברנט וראובני פרידן IPG, ביקשו לפרוש בטענה כי הבריף שהועבר אליהם היה חסר תוכן מקצועי וללא מידע שיווקי שיאפשר להם היערכות נאותה שלהם לקראת הפרזנטציה. המשרדים ביקשו לקיים פגישה מקדימה עם נציגי המכללה אך נענו בשלילה.
לטענת המשרדים - ליאו ברנט וראובני פרידן - לא רק שפגישה או שיחה מקדימה לקראת המכרז לא התקיימה, אלא שהודעת הפרישה שלהם לא התקבלה ומצד המכללה דרשו שהם ימלאו את החוזה עליו הם חתומים ושבגינו הם גם התחיייבו לערבות בסך 100 אלף שקלים - סעיף שצוין בפניהם, ולא במקרה. המסר החד הגיע לידי הנוגעים לדבר ו-2 המשרדים התייצבו ליום הפרזנטציות כנדרש.
לידי אייס הגיע הבריף שהועבר למשרדי הפרסום ואמנם, לא מדובר בבריף שמגיע לרזולוציות פרטניות במיוחד, ונראה שניתן להוסיף עליו מידע רלוונטי נוסף כדי לתרגם אותו לפרזנטציה איכותית. עם זאת, עושה רושם שהתוכן שאכן מופיע בו וכולל דגשים על הרקע של המכללה, הייחודיות שלה והאתגרים שעומדים בפניה - הוא מספיק כדי לשמש חומר גלם שממנו אפשר להפיק מצגת עם פיצוח אסטרטגי. בסופו של דבר, הכל בעיני המתבונן והמתמודד.
ממכללת אחוה לא נמסרה תגובה לכתבה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
9.מכרז מביך וחובבנימישהו מבפנים 23/12/2015 15:43הגב לתגובה זו0 0בלי בריף אמיתי בלי הבהרות טלפוניות בלי סיור מקדים בלי מחקרים בלי מילה על המתחרים חמישה עשר איש בחדר, רובם בלי הבנה בשיווק ומצגות של חצי שעה בלבד. השאירו מקום רק להבלחות לא רציניות. היה ראוי שכל משרדי הפרסום יחברו ויחרימו אותו ביחד.סגור
-
8.Lead שאפורועי 22/12/2015 09:11הגב לתגובה זו1 0לא היה ספק לפי התגובות מבית!סגור
-
7.im not a hater, but...פיליפ 21/12/2015 21:22הגב לתגובה זו0 0לעבוד עם מכללות / אוניברסיטאות אין בזה כלום. אלו לקוחות ששואבים אנרגיה במשרד. אין תקציב רק תלונות :) מבחינת המשרד, שגם הוא יודע שזה לקוח ש"מעסיק" את הקריאטיב /סטודיו לחינם, זה לקוח מצויין לתמהיל המשרד. הוא תמיד פעיל בחודשים כששאר הלקוחות לא. אבל אין פה שום ניצחון. וגם המילה הזו ניצחון בקונטקסט הזה יש לה קונוטציה ילדותית... כמו הענף בימים אלוסגור
-
6.אחווהאבי 21/12/2015 19:17הגב לתגובה זו4 0היה שם פייט שמעתי. גם סיגאווי היה בתמונהסגור
-
5.איגוד הפרסום האימפוטנטי בעולםמה זה משנה? 21/12/2015 18:27הגב לתגובה זו9 0הלקוחות מתייחסים למשרדי הפרסום כמו אל ליצני חצר שבאים לבדר אותם. איגוד הפרסום, מתעסק בתחרויות שמעניינות קופירייטרים מנוזלים במקום לטפל בבזיון הזה שבטעות קוראים לו מכרזים. יגאל בראון תוציא את האצבע מהתחת ותתחיל לעבוד. אמיר גיא, במקום לצלם את עצמך לפייסבוק, תעשה משהו מועיל לשם שינוי.סגור
- טען עוד
-
4.כל הכבוד רמי אוהב אותך (ל"ת)רן 21/12/2015 15:08הגב לתגובה זו0 0סגור
-
3.מברוק רמי! כל הכבוד ובהצלחה (ל"ת)דלית 21/12/2015 14:53הגב לתגובה זו0 2סגור
-
2.קרב הפלנרים הגדול (ל"ת)מני 21/12/2015 14:51הגב לתגובה זו4 0סגור
-
1.ברור לכם שמדובר בתקציב של מאה אלף שקלאסטרטג, עלק 21/12/2015 14:47הגב לתגובה זו5 0משרדי הפרסום מתחרים על פירורים, איזה נצחון ואיזה נעליים...סגור