79.2 מיליון שקל בשנה: סופר פארם במקום ה-1 בדירוג ההוצאה לפרסום בישראל

במקום ה-2 בדירוג המותגים, ובפער ניכר מסופר פארם, בנק הפועלים עם השקעה של 47.5 מיליון שקלים. את העשירייה הראשונה סוגר ביטוח ישיר עם הוצאה של 27.2 מיליון שקל
 | 
telegram

סיכום פעילות הפרסום של שנת 2015 על פי יפעת בקרת פרסום טומן בחובו כמה הפתעות. בראש ובראשונה, לראשונה מזה שנים, קבוצת שטראוס אינה המפרסמת המובילה בישראל. במקום ה-1 בדירוג מפרסמי העל נמצאת רשת סופר-פארם עם השקעה של כ-111 מיליון שקלים המהווים ירידה של כ-4% לעומת 2014. במקום ה-2 בטבלת מפרסמי העל נמצאת החברה המרכזית למשקאות ללא שינוי, עם השקעה של כ-103.4 מיליון שקלים.

במקום ה-3 בטבלת מפרסמי העל נמצאת קבוצת בזק עם השקעה של כ-90.7 מיליון שקלים המהווים ירידה של כ-16%. שנה של רפורמות עוברות על שוק התקשורת בישראל וקבוצת בזק עומדת במרכזן. על רקע רפורמת השוק הסיטונאי באינטרנט מצמצמות בזק ובזק בינלאומי המטופלות במשרד הפרסום אדלר חומסקי, את ההשקעה לפרסום בכ-12% כל אחת. פלאפון ממשיכה את המגמה מהשנים האחרונות לצמצום בהשקעה לפרסום עם ירידה נוספת של כ-19%, ודווקא על רקע כניסת התחרות מצד סלקום לשוק הטלוויזיה, YES שנעזרת במשרד הפרסום מקאן תל אביב, מצמצמת את היקף הפרסום שלה בכ-18%.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

פרוקטר אנד גמבל נמצאת במקום ה-4 עם עלייה של כ-23% והשקעה של כ-83.9 מיליון שקלים. החברה שהעבירה השנה את תקציבי קניית המדיה שלה מזניט למדיה קום השקיעה השנה רבות בדיגיטל כשהשקיעה כ-60% מעוגת הפרסום שלה בדיגיטל והגדילה משמעותית את תקציבי מותגי פנטן, ג'ילט ופיירי. קבוצת שטראוס, ירדה לראשונה אל המקום הרביעי אותו היא חולקת עם פרוקטר אנד גמבל. השנה השקיעה הקבוצה כ-83.9 מיליון שקלים המהווים ירידה של כ-34% ביחס לשנת 2014.שטראוס צימצמה השנה את הפרסום במותגי דנונה עם ירידה של כ-47%, קפה נמס עם ירידה של כ-51%, סימפוניה בכ-76%, ו-JOY. בנוסף צימצמה שטראוס את הפרסום של תמי 4 בכ-64%.

קבוצת אלקטרה שביצעה השנה רה-ארגון כללי עלתה השנה ב-24% עם השקעה של כ-72.6 מיליון שקלים לפרסום באמצאות משרדי הפרסום אדלר חומסקי וורשבסקי, JWT ישראל ויהושע TBWA.  בני משה קרסו במקום ה-10 עם השקעה של כ-51.2 מיליון שקלים המהווים עליה של כ-30%. העלייה נובעת מההשקה של מותג הרכב דאצ'יה עם כ-9.2 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום FOUR. קבוצת תנובה חזרה לטבלת 20 המפרסמים המובילים עם השקעה של כ-39.9 מיליון שקלים ועלייה של כ-31%.

דירוג המותגים// סופר פארם מכניסים את היד לכיס

סופר פארם, המשביר החדש לצרכן, בנק הפועלים וא.ל.מ הם השנה המותגים המובילים בפרסום. פורום פילם, בעזרת משרד הפרסום - פרסום גולן נכנסת למקום השלישי בטבלת המותגים ביחד עם א.ל.מ. מחסני חשמל רושמת זינוק של כ-51% באמצעות משרד הפרסום אדלר חומסקי, ונכנסת היישר למקום ה9 עם השקעה של כ-27.2 מיליון שקלים. עוד מותגים שנכנסו לרשימת 20 המובילים הם רשת שופרסל, , אתר WOBI, סופר פארם - LIFE, קינדר, גלובוס מקס, ביטוח 9 מיליון, מטרנה נכנסים לדירוג על חשבון בזק, שופרסל דיל, תמי 4, יונדאי, בנק מזרחי טפחות, אגד, פרטנר, אופטיקה הלפרין.



תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות