אייס היה מאחורי הקלעים של דג הזהב: שמעוני זכה, מנצ' ודרורי ארועטי מקומות 2 ו-3
אירוע השיפוט של תחרות דג הזהב - תחרות הפרסום מטעם רשת שוקן ש-3 המקומות הראשונים שלה מזכים את משרדי הפרסום הזוכים בטיסה ואירוח בפסטיבל קאן - התקיים במשרדי קבוצת הארץ, מוקדם יותר היום (יום ב'). השנה, במסגרת שיתוף הפעולה של אייס עם 'הארץ', לקחנו חלק בהליך השיפוט, וקיבלנו הזדמנות להצצה חד פעמית לנעשה בחדרי השיפוט לצד נציגיהם הבכירים של מחלקות הקריאייטיב. בראש צוות השופטים עמד יורם לוי, שותף בברוקנר יער לוי.
בדיוק כמו שניחשתם ודמיינתם, כך באמת נראה השיפוט בפנים. שולחן ארוך שסביבו כ-19 נציגים בנוסף לנציגי קבוצת הארץ. ההתחלה כמו תמיד, עם הרבה אוכל, בחינם (כן, הרמז שקוף). הסוף הוא עם 3 משרדים וסמנכ"לי קריאייטיב מאושרים מאוד: במקום ה-1 זכה משרד הפרסום שמעוני פינקלשטיין ברקי עם מודעת Hertz, במקום ה-2 מנצ' עם מודעת רקיט-פיניש ובמקום ה-3 דרורי ארועטי ברמן עם המודעה עבור מטרו מוטור. באמצע, בין האוכל והכפיים היו לא מעט קרבות אגו קטנים, ויכוחים מקצועיים, תהיות לגבי מודל השיפוט הנכון ביותר ודחקות ברנז'איות. נתון בולט אחר שצרם לעין הוא הנציגות הנמוכה עד מביכה של נשים בקרב השופטים לעומת הקולגות על טהרת הגברים. אם איננו טועים, למעט מאיה שרן מיהושע TBWA, כל שאר השופטים, נציגי המשרדים, היו גברים בלבד.
בשלב הראשון נדרשו השופטים לבחור את 10 המודעות המועדפות עליהם מתוך הרשימה המלאה שכללה 86 מודעות, שהוגשו על ידי 22 משרדים. מודעות אלו עלו לשלב הבא שבו נדרשו השופטים להצביע על 3 המודעות הטובות ביותר מבין ה-10, כשלכל שופט מותרות 3 הצבעות בלבד, ונציג המשרד שעבודתו נשפטת יוצא מחדר השופטים.
בתום שלב זה הוכרזו הזוכים: שמעוני פינקלשטיין ברקי שנציגו טל פרלמוטר - יקבל 5 חבילות אירוח לפסטיבל קאן הכוללים טיסות, כניסה לפסטיבל ושהייה. מתוכם 4 לאנשי המשרד ואחד ללקוח שהמודעה שלו זכתה. הזוכה במקום ה-2, מנצ' שנציגו יניב מלינרסקי יקבל חבילה דומה ל-4 אנשים, והמשרד במקום ה-3, דרורי ארועטי ברמן שנציגו שחר פילר, יקבל חבילה עבור 3 אנשים. במקום ה-4 זכה משרד הפרסום גיתם BBDO עבור מודעת ניקול - המשרד יקבל מרשת שוקן 5 פרסומים של המודעה הזוכה בעיתון הארץ.
הזוכה: שמעוני פינקלשטיין ברקי// Hertz - אנגליה לא חייבת להגמר בלונדון
מקום 2: מנצ'// רקיט פיניש - פיניש מרענן למניעת ריח רע מהמדיח
מקום 3: דרורי ארועטי ברמן// מטרו מוטור
מקום 4: גיתם BBDO// ניקול - לכל אסלה יש הסטוריה
במסגרת תחרות דג הזהב שולבה גם תחרות ה-Young Lions בקרב הטאלנטים הצעירים של ענף הפרסום המקומי - מתחת לגיל 30. התחרות בשיתוף הבצפר של חברות הפרסום ואיגוד הפרסום פנתה לצעירי הענף שמועסקים במשרדי הפרסום שנדרשו להציג רעיונות ש"עושים טוב לאנושות ולסביבה" כהגדרת הבריף. בתחרות זו זכו דניאל לי ורדי ושירן דמרי ממשרד הפרסום גיתם BBDO. לי ורדי ודמרי בחרו להתמודד עם סוגיית ציד האריות מסביב לעולם - הסיבה המרכזית להידלדלות אכלוסיית האריות.
על פי הרעיון, שנשאר על הנייר, לי ורדי ודמרי מציגות את פסטיבל קאן - שכידוע מעניק לזוכיו פסלי אריות - כמי שמהווה דוגמה למותגים מובילים ומתוך כך מסיר את האריות מהל הפסלונים היוקרתיים ובדרך זו מעלה את המודעת לסכנה הנשקפת לאריות.
מאחורי ניהול התחרות מטעם רשת שוקן עומדת סיגל סינואני, סמנכ"ל המסחר של עיתון הארץ. סינואני, לשעבר סמנכ"ל המקומונים של הקבוצה, מנהלת את התחרות ב-6 השנים האחרונות.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
15.צריכים להפסיק להשתתףU/B 02/02/2016 16:10הגב לתגובה זו0 0הגיע הזמן להפסיק להשתתף בשטות הזאת, כל השופטים הם לא אנשי פרינט, מייצרים סתם מודעות שלא מועילות לאף אחד ומשלמים עבורם כדי לממן את אלה שסתם זוכים כדי לטוס לקאן....סגור
-
14.במקום השלישי מודעה ממוחזרת של לידנשיקות 02/02/2016 15:48הגב לתגובה זו0 0לא שאני מחבב את ליד אבל עשו כזה עם כף רגל ועכשיו עם זוג אשכים. נראה לי שהשופטים קצת שכחו מה זה קריאייטיב לא מועתק. אגב... גם המודעה הזוכה היא העתקה. בושה למקצוע שמזמן איבד את הבושה. אז... נשיקותסגור
-
13.בושה לשוקן- לא יכול לייצג בקאן (ל"ת)סורי אבל זה אחד לאחד 02/02/2016 14:48הגב לתגובה זו1 0סגור
-
12.היאהוא 02/02/2016 13:33הגב לתגובה זו2 0דג הזהב מתעקשים להזמין לשיפוט רק את מי שמגיש לדג הזהב. כך יצא שמנהלת הקריאייטיב היחידה המכהנת היא מיהושוע והיתר, גברים. יש נשות קריאייטיב בכירות ומוכשרות בארץ שפשוט עזבו את המשרדים הגדולים. למה לא תזמינו אותן? תארו לכם שפסטיבל קאן היה אומר: לא הגשתם - לא נזמין אתכם. ככה. ברוגז. הכי פרובינציה...סגור
-
כשמנסים לגנוב סוסיםיודע מי את 02/02/2016 15:49הגב לתגובה זו0 0מה הפלא שלא מזמינים אותך גברת.סגור
- טען עוד
-
11.נא לפסול את הרץ מר יורם לויהעתקה בוטה 02/02/2016 12:38הגב לתגובה זו4 2http://adsoftheworld.com/media/print/top_destinos_magazine_big_ben?size=_originalסגור
-
מה הקשר?קקאו 02/02/2016 13:52הגב לתגובה זו2 0אין שום קשר בין המודעות. אהה כי זה לונדון? אין מה לפסול.סגור
-
הקשר נמצא בתובנה ובביצועצ'יקו 02/02/2016 15:44הגב לתגובה זו0 0זה אותו דבר בן אדם. בביצוע - פה יש צוקים ופה יש מים. התובנה אותה תובנה - אנגליה היא יותר מסתם לונדון. תצא בחוץ!סגור
-
10.פני השיפוט כפני הקריאטיבמביך מביך מביך 02/02/2016 00:14הגב לתגובה זו2 2אבל תמיד מאשימים את הלקוח... אז לא נכון יש לקוחות ויש לקוחות בדיוק שיש אנשי קראיטיב ואין אנשי קריאטיב...סגור
-
9.טל פרלמוטרלקוח מעריך 01/02/2016 23:01הגב לתגובה זו4 0סמנכ"ל קראיטיב תותח , כל הכבוד טל , אתם בדרך הנכונהסגור
-
חיזוק לבחירה ולהענקת הפרס הראשוןמבינה ענין 07/02/2016 13:13הגב לתגובה זו0 0הרעיון הקריאטיבי של הפרסומת, מביע בדיו את כוונת הטקסט. הכבוד ראוי בהחלט ~סגור
-
8.מה אתם רציניים?קופי 01/02/2016 22:46הגב לתגובה זו1 0חשבתי שדג הזהב זאת תחרות שאמורה לומר איזה מודעה מישראל יכולה לזכות בקאן ולא איזה מודעה זכתה כבר בקאן...סגור
-
צודקבואו 02/02/2016 10:11הגב לתגובה זו0 0גדול כל כך צודק! בושהסגור
-
7.מקום ראשון אלק.. רק חבל שכבר עשו (ל"ת)בואו... 01/02/2016 22:27הגב לתגובה זו0 1סגור
-
6.וואו תגובה 3, איזה יופיג׳יזס 01/02/2016 22:18הגב לתגובה זו0 0קשוח מאוד.. מה קורה אין איזה פסילה או משהו? :)סגור
-
5.שיפוט מביך (ל"ת)XXXXXXXXX 01/02/2016 20:43הגב לתגובה זו0 0סגור
-
4.טוב שבאומן לא לקחו כלוםמשה דוד 01/02/2016 18:26הגב לתגובה זו0 1צריך קצת שינחתו לאדמהסגור
-
3.שיפוט מביךמר רפרנס 01/02/2016 17:59הגב לתגובה זו12 2איפה התובנות של המודעה במקום השני והשלישי? למודעה במקום הראשון יש תובנה רק חבל שהם לקחו אותה ממודעה שזכתה (שנה שעברה!) בקאן: https://www.pinterest.com/pin/175570085444676001/ ואם זה לא מספיק גם הויז'ואל גנוב: http://adsoftheworld.com/media/print/the_guardian_london_and_lagos בושה שאנשי קריאטיב לא רואים קצת עבודות מהעולם... זה משאיר את הרמה בביצים שצועקות ובמדיח שנראה כמו פה. תלמדו משמעוניסגור
-
2.שמעוני חוזרים ובגדול!אחד שהיה שם 01/02/2016 17:56הגב לתגובה זו4 7כיף לראות את המשרד חוזר להביא קריאייטיב חדש ומרענןסגור
-
1.בעוד המקום הראשון נראה יפה ומוצדקנועם 01/02/2016 17:02הגב לתגובה זו7 5שתי המודעות של מנצ' פשוט לא טובות מספיק בשביל להיות במקומות אליהן הגיעו. זו של האשכים מביכה ממש. המודעה של דניאל ושירן לא פחות מגאונית.סגור