מכרז ההסתדרות יוצא לדרך: באומן בר ריבנאי, ראובני פרידן ולעומק התודעה בפנים
בארגון ההסתדרות לא מבזבזים זמן. כשבועיים לאחר הדיווח באייס על הוצאת תקציב הפרסום למכרז, משרדי הפרסום יחלו להציג השבוע פרזנטציות בפני ההסתדרות. כזכור, לאחר 3 שנים עם משרד הפרסום לעומק התודעה, שכללו שנתיים רוויות השקעה במדיה, ההסתדרות מתכוננת לקמפיין חדש ולשם כך פנתה למשרדי הפרסום לקראת הליך מכרזי.
מבדיקת אייס עולה, כי בשונה מהמכרז הקודם (ש-10 ניגשו אליו) אליו ניגשו בעיקר משרדי העשירייה השנייה, אל המכרז הנוכחי ניגשים 5 משרדים שביניהם גם באומן בר ריבנאי וראובני פרידן IPG. בנוסף צפוים להשתתף גם משרדי הפרסום שניידרמן וענבר מרחב G, ולעומק התודעה - משרד הפרסום שטיפל בתקציב בשנים האחרונות.
על פי יפעת בקרת פרסום, היקף ההוצאה לפרסום של ההסתדרות במהלך 2015 עמד על 29 מיליון שקלים, המהווה בפועל כ-10 מיליון שקלים. פעילות שברובה הופקדה בידי 'לעומק התודעה' לצד הוצאה זניחה במגזר הערבי באמצעות סמארה ופעילות עצמאית של ההסתדרות. ב-2014 עמדה ההוצאה על סכום שיא של 33 מיליון שקלים, המהווים בפועל כ-12 מיליון שקלים.
לא מחויבים לחוק חובת מכרזים
ההסתדרות אינה מחויבת לפעול על פי חוק חובת מכרזים ולכן היציאה למכרז מעידה על רצונה לבדוק את ההיצע הנוסף שיש בענף הפרסום, לקראת רענון אפשרי. עם זאת הסיכוי שתבחר להמשיך לעבוד עם לעומק התודעה שווה לסיכוי שתעבור למשרד אחר. בהתאם לאופי המכרז ההסתדרות לא פרסמה קול קורא למשרדים בצורת מסמכי מכרז שבהם מפורטים תנאי סף להתמודדות. במקום זאת היא בחרה לזמן למכרז 5 משרדים לאחר תהליך בדיקה שכלל המלצות ופגישת הכרות. את המכרז מנהל אגף הדוברות, שיווק ויח"צ של ההסתדרות, בראשותו של יניב לוי, במקביל ליושב הראש אבי ניסנקורן, משום שזו פועלת ללא פונקציה של סמנכ"ל שיווק.
בין המשרדים שבחרו שלא להתמודד נמנים: גיתם BBDO, מקאן תל אביב, LEAD, y&r, ברוקנר יער לוי ועוד.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה