אשה - לא אובייקט: 2 קמפיינים חדשים תוקפים את החפצת הנשים בפרסום ושיווק
מאבקים חברתיים סביב יופי נשי או היופי הנכון מופיעים גם בעולם, וזולגים בקצב איטי אבל בטוח אל תוך עולם הפרסום. הנה 2 דוגמאות לקמפיינים מהעולם שמאתגרים את החשיבה שהייתה עד היום ודורשים שינוי. אחד יותר מפתיע מהשני.
1. האבולוציה של המותג Barbie מתחילה: המותג שנכווה קשות מהיותו מותג שמשדר לילדות מסרים שלא מתאימים להלך הרוח החברתי, עם בובות במידות צרות ולא פרופורציונאליות של הגוף הנשי והאנושי, מתחיל לייצר התאמות בנוגע למהו היופי האמיתי או הנכון. אז תגידו שלום לברבי החדשה, שמהיום מגיעה במידות שונות, גבהים שונים, מלאה יותר מלאה פחות, עם קימורים ובקיצור, כמו כל בני האדם עלי אדמות.
זאת ברבי זאת
2. קמפיין עצמאי של משרד הפרסום Badger & Winters שמתמחה במתן פתרונות קריאייטיב שפועלים להעצמת נשים, מותח ביקורת חריפה על המותגים הגדולים בעולם שמחפיצים והחפיצו נשים עד היום. בסרטון מהפנט ופרובוקטיבי של 2 דקות מציגות נשים שונות את המסר האמיתי שמסתתר מאחורי המודעות, הפרסומות והפוסטים ברשתות החברתיות, שמקדמים מותגים על חשבונן של נשים.
אל תקרא לי מותק
הכותב לירון בן יעקב הוא איש קריאייטיב במשרד הפרסום NoNoNoNoNoYes ומרצה לפרסום במסלול האקדמי המכללה למנהל
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.פמניסטיות צבועות, כרגילירון 09/02/2016 06:50הגב לתגובה זו3 0הפמניסטיות הטרחניות מכות שוב. למה החפצת נשים היא עוול ואילו החפצת גבר הוא בסדר?סגור
-
1.פמניסטיות צבועות, כרגילירון 09/02/2016 06:06הגב לתגובה זו3 0הפמניסטיות הטרחניות מכות שוב. למה החפצת נשים היא עוול ואילו החפצת גבר הוא בסדר?סגור