הסופרבול לא שבר שיאים: 111.9 מיליון צופים ורייטינג של 49% - ירידה מ-2015
הניצחון המשכנע של דנבר ברונקוס 24:10 על קרוליינה פנתרס בסופרבול ה-50 שהתקיים הלילה (בין יום א' ל-ב'), לא התבטא בנתון הצפייה. על פי נתוני מדד נילסן, המפגש בין 2 הקבוצות ששודר ב-CBS, משך 111.9 מיליון צופים אמריקאים והניב רייטינג של 49%, נתונים הנמוכים מאלה של השנה שעברה. נתח הצפייה מאידך היה גבוה מזה של הסופרבול ה-49, ועמד על 73%.
בשנה שעברה צפו 114.4 מיליון איש במשדר של רשת NBC עם הניצחון הדרמטי של ניו אינגלנד פטריוטס על הסיאטל סיהוקס 28:24. אותו משחק גם רשם רייטינג שיא של 49.7% ונתח צפייה של 72%. בזמן השיא צפו במשחק אז 121 מיליון איש.
לצד המשחק, לאירוע יש עוד כמה אלמנטים חשובים: הפרסומות והסכום המטורף שהמפרסמים מוכנים לשלם (5 מיליון דולר לספוט של חצי דקה) וההופעות במחצית המשחק. הפעם הופיעו במחצית ביונסה, להקת קולדפליי וברונו מארס.
יהיה מעניין לדעת כמה צופים היו לחלק זה. במחצית של הסופרבול בשנה שעברה, במהלך הופעתה של קייטי פרי, צפו 118.5 מיליון אמריקאים, כ-3 מיליון יותר ממספר הצופים בהופעה של ברונו מארס במחצית של הסופרבול 2014.
- ?סופרבול משעמם, ורייטינג נמוך: 98 מיליון צפו במשחק
- מנכ"ל CBS שתמך בקמפיין #MeToo - מואשם בהטרדות מיניות
ונחזור לאירוע עצמו. לפני שנתיים, ב-2014, צפו 112.2 מיליון איש בשידור ברשת FOX בניצחון של סיאטל הסיהוקס על דנבר ברונקוס, 900 אלף יותר מהסופרבול של 2012 – אז ניצחה בולטימור רייבנס את סן פרנסיסקו פורטי-ניינרס, במשחק ששודר ב-NBC. בשנת 2013 צפו במשחק הגמר ב-CBS בו ניצחה בולטימור רייבנס את סן פרנסיסקו פורטי-ניינרס, 108.4 מיליון, ואילו הרייטינג דווקא שבר אז שיא - 48.1%. המספרים המטורפים האלה חדשים יחסית. בסופרבול 1990 צפו כמעט 74 מיליון צופים, כעבור 3 שנים הנתון זינק ל-90 מיליון, ועד שנת 2009 לא הצליח לחצות את רף 100 המיליונים. למעשה, עד סופרבול 2010, בו צפו 106.5 מיליון איש, המשדר הכי נצפה בטלוויזיה האמריקאית היה פרק הסיום של הסדרה המיתולוגית מ.א.ש, ששודר כמעט 30 שנה לפני כן.
ויש עוד כמה נתונים
גם בגזרת הטוויטר לא הצליח האירוע לרשום שיא. במהלך 3.5 שעות המשחק נשלחו 16.9 מיליון ציוצים, ירידה ביחס לשיא שנרשם בשנה שעברה - 28.4 מיליון, ששבר את השיא שנרשם שנה לפני כן, בגמר 2014 – אז צויצו 24.9 מיליון ציוצים. בשעה 20:44 שעון מזרח ארה"ב, נרשמו 162 אלף ציוצים.
בדרך כלל הערים מהן מגיעות המשתתפות בסופרבול, מתכנסות מול המסכים והן המובילות מבחינת רייטינג. אם ממוצע הרייטינג הארצי עמד על 49%, אז הרייטינג בעיר שארלוט (בה פועלת קרוליינה פנתרס) עמד על 55.9%, ואילו בדנבר הוא היה 53.9%. שיאנית הרייטינג בארה"ב היא בירת מדינת טנסי, העיר נאשוויל, עם 57.7%, ואחריה העיר אלבקרקי (בירת ניו מקסיקו) עם 56.8% ובעיר גרינסבורו (צפון קרוליינה) צפו 56.7%.
- "ארץ נהדרת" הובילה עם 20.4% רייטינג - חדשות 12 עם פער ענק
- הרייטינג לא משקר: חדשות 12 שומרת על הפסגה, ערוץ 14 לא מצליח להתרומם
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
מיד לאחר הסופרבול שודרה תכנית הלייט-נייט של סטפן קולברט, עם מערכון משעשע למדיי בהשתתפותו של נשיא ארה"ב ברק אובמה ורעייתו מישל. בתכנית צפו 21.12 מיליון איש.