
הפרינט משלם את המחיר: אופטיקה הלפרין חותכת פרסום בעיתונות לטובת הדיגיטל
מותג האופטיקה אופטיקה הלפרין מכין את עצמו לשנת 2016 ומספק עדות נוספת לתמורות המורגשות בשוק הפרסום הישראלי. לאייס נודע כי החברה שפרסמה בשנת 2015 בהיקף של כ-17 מיליון שקלים (ללא משרד פרסום) החליטה על שינוי בתמהיל המדיה לטובת תחום הדיגיטל על חשבון סקטור הפרסום בעיתונות.
החברה שנעזרת במשרד הפרסום אקליפטוס עבור גזרת הסושיאל ובחברת Wave דיגיטל עבור רכש מדיה בפייסבוק ובגוגל, תגדיל את הפרסום בדיגיטל מחצי מיליון שקל ב-2015 ל-3 מיליון ב-2016. מי שישלמו את המחיר הם העיתונים עם ירידה מ-7 מיליון שקלים ל-4 מיליון. הפניית התקציב לתחום הטלוויזיה לא תשתנה ותעמוד על 10 מיליון שקלים, ובסך הכל על 17 מיליון.
שינוי תמהיל מדיה הוא לא משהו שראוי לעצור עבורו את הנשימה, אך ההחלטה של אופטיקה הלפרין משמשת כתמרור נוסף בדרך לצומת שאליה שוק הפרסום בעיתונות דוהר ומעידה במאקרו על תופעה רחבה מאוד. לפני כחודש פורסמו נתוני עוגת הפרסום הישראלי לשנת 2015 שמהם עולה כי בשנה זו נרשם המהפך: תחום הפרסום בדיגיטל עבר לראשונה את העיתונות המודפסת. האינטרנט עמד על הוצאה לפרסום של 1.023 מיליארד המהווה 27% מהעוגה לעומת 804 מיליון של העיתונות המהווים 21%.
ההחלטה של אופטיקה הלפרין משמעותית במיוחד עבור מותג זה. על פי יפעת בקרת פרסום, תמהיל המדיה של החברה הורכב מ-50% שהופנו לטלוויזיה, 35% שהופנו לעיתונות ו-0.7% בלבד שהופנו לאינטרנט.
אופטיקה הלפרין היא כאמור עדות נוספת למגמה שכנראה תתרחב בשנה הקרובה. מותג נוסף שהחליט לשים את הכסף על הדיגיטל הוא יד מרדכי מקבוצת שטראוס שפתח את השנה עם סדרת סרטוני יוטיוב שמצטרפים לטרנד התוכן הדיגיטלי. כבר בשנת 2015 יד מרדכי הגדיל את חלקו של הדיגיטל מ-30% ל-70% וב-2016 המותג מתעתד לקחת צעד נוסף קדימה, בדגש על תוכן ממותג.
- 2.בולט ברשת 29/02/2016 18:14הגב לתגובה זולהישמר ולהזהר מעבודה עם הלפרין ושלוחותיו... אומנם יש כיפה על הראש אבל צריך לקחת בערבון מוגבל ולדאוג לשמור על עצמכם בעניין התשלום...
- 1.יואב 18/02/2016 19:10הגב לתגובה זואופטיקה הלפרין שעובד עם פרסום גל אורן באופליין (עיתונות - חוצות - טלויזיה), התחיל לעבוד לאחרונה עם אקליפטוס. ואיכשהו השבוע שמענו שבעלי גל אורן קנו את אקליפטוס. מעניין מה הקשר.
- לקוח מאוכזב 20/02/2016 13:52הגב לתגובה זומשקפיים ?? זה אומנם מוצר צריכה בסיסי אבל בהלפרין יודעים למכור, השרות שלהם לקוי ושומר נפשו ירחק.