דומה באופן חשוד: האם פפסי העולמית העתיקה את מהלך האימוג'ים מקוקה קולה ישראל?
אתמול (יום א') דיווחנו כאן על המהלך הבינ"ל החדש אותו מתכננת פפסי העולמית לקיץ הקרוב, תחת השם Say it with pepesi - מהלך השיווקי שבמרכזו השקת ליין בקבוקים ופחיות שעליהם תוויות אימוג'י. בדיקה קצרה מגלה שכבר באוגוסט 2014 יצא לדרכו מהלך דומה של קוקה קולה ישראל שכותרתו Say it with coca cola. אותו מהלך היה המשכו של מהלך השמות הבינ"ל ובמסגרתו הושק ליין שכלל 186 ביטויים ואייקונים.
אז האם פפסי העולמית העתיקה, השאילה או "לקחה השראה" מהמהלך הישראלי? הדמיון בין המהלכים בולט לעין ומבחינת הזמנים קוקה קולה ישראל הקדימה את ההשקה הראשונה של פפסי בשנה לפחות. הפעם הראשונה שבה פפסי הציגה את מהלך ליין האימוג'ים שלה היה בקיץ 2015 בקנדה, ומשם המשיך המהלך ל-3 שווקים נוספים במהלך אוקטובר 2015: תאילנד, פאקיסטן ורוסיה.
מהלך השמות של קוקה קולה שהפך להצלחה בינלאומית החל בישראל במאי 2013, לצד שווקים אחרים בעולם כגון אוסטרליה, שם הוא הושק לראשונה. המהלך הביא לעלייה במכירות, אך בעיקר במודעות ובאהדת המותג.
בישראל מינפו אותו עם יוזמות דיגיטליות באמצעות גפן טים ו-Q דיגיטל שכללו הצגת שמות על גשרים, בזמן אמת, עבור נהגים שנוסעים באותו המסלול, לאחר הורדת האפליקציה של קוקה קולה. כמו כן הוצגו השמות על גבי שילוט דיגיטלי בטיימס סקוור בניו יורק והמשתתפים קיבלו סרטון עם הרגע המדויק בו שמם הופיע בעמוד הפייסבוק שלהם.
שנה לאחר מכן, באוגוסט 2014, קוקה קולה ישראל ביקשה להמשיך לדהור על גל ההצלחה וחיפשה את הצעד הבא במסגרת הקמפיין. רעיון שעלה מתוך מחלקת השיווק של קוקה קולה ישראל הציג לראשונה את כיוון האייקונים והביטוים - 186 סוגים - על גבי בקבוקים ופחיות.
מהלך זה יצא לדרכו באמצעות 'גפן טים', Q דיגיטל, חברת הקד"מ פרומרקט ולווה גם בסרט פרסומת באמצעות דחף. בנוסף לאריזות, ועל מנת להמחיש ככל שניתן את שפת האייקונים, קוקה קולה ישראל השיקה גם מקלדת אייקונים להורדה והטמעה בוואטסאפ.
הפעם הראשונה בה העולם נתקל במהלך Say it with Pepsi של פפסי היה ביוני 2015 בשוק הקנדי. פפסי קנדה השיקה ליין של 35 סוגים חדשים ובלעדיים משלה של אימוג'ים. משם, לאחר מספר חודשים, המהלך התרחב לאסיה והושק בתאילנד ופקיסטן עם איימוג'ים נוספים שעוצבו בהתאם לשפה המקומית.
הדמיון למהלך האייקונים הישראלי לא הסתכם רק בשם הזהה לגמרי ובשימוש בסמלים, אלא גם במקלדת אימוג'ים שאותה השיקה פפסי. ב-17 ביולי 2015 חיבר המותג באופן טבעי בין שפת האימוג'ים שלו ליום האימוג'י הבינלאומי (כן, יש דבר כזה) ויצא בסרטון פרסומת שנקרא The Proposal - "ההצעה". גם בפרסומת זו ניתן לראות את הדמיון הרב בין פפסי העולמית לקוקה קולה ישראל שהפרסומת שלה נפתחת עם סצנה בולטת שבה משתלשל ממרפסת פוסטר ענק שעליו אייקון גדול של טבעת - בדיוק כך, הצעת נישואין מול הצעת נישואין.
תגובת פפסיקו העולמית אותה ביקשנו לקבל באמצעות משרד היח"צ המלווה אותה בישראל - וולף תקשורת - לא התקבלה עד למועד פרסום הידיעה. בקוקה קולה ישראל סירבו להגיב לעניין הדמיון בין 2 המהלכים.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
6.קוקה קולה גנבו מפפסי (ל"ת)מושיקו 23/02/2016 17:00הגב לתגובה זו0 0סגור
-
5.בטח שזה גנובקופי גנוב 23/02/2016 13:31הגב לתגובה זו3 0אני שמעתי מחבר שעובד בדחף שחברת הפרסום של פפסי ישבה במשרדים שלה בחו"ל ושאלה מה עושים לקוקה קולה בישראל? אולי נמצא מהלך מגניב. ובום! איזה מוב! יש לעולם הרבה מה ללמוד מאיתנו.סגור
-
4.באמת אין לכם בושה? (ל"ת)מה ש 3 אמר 23/02/2016 13:13הגב לתגובה זו1 1סגור
-
3.אין לכם בושהלא מאמין 23/02/2016 10:47הגב לתגובה זו7 1בתור קורא קבוע, אני בהלם מהאייטם הזה. מהלך השמות אינו של קוקה קולה ישראל, הוא גנוב מאוסטרליה או משהו כזה. העובדה שהוא זכה לחשיפה תקשורתית מרובה בישראל ולפרסים רק מראה את הפרובינציליות בה אנו חיים. איש לא טרח לציין שמדובר בקמפיין מצוין אך מועתק. ועכשיו כאילו לא די בזה, עובדים היחצנים ומוציאים ידיעה שמעצימה את המעתיקנים, ממצבת אותם כחלוצים ועוד כאלו שהיוו השראה לפפסי העולמית. לא להאמין שמישהו משתף פעולה עם הבדיחה הזו. קוקה קולה ישראל זה אחד הגופים הפחדנים, הלא מעיזים והחצופים בישראל. קוקה קולה העולמית מהווה דוגמא לחברות מסחריות ביצירתיות שלה וביכולת שלה לספר סיפור, בארץ - פח אשפה שרק יודע להעתיק ולהוציא קומוניקטים. (חוץ מהקאמפ קולה לא עשו כלום כבר עשור)סגור
-
2.אין לתאר! (ל"ת)גרילר 22/02/2016 21:27הגב לתגובה זו2 0סגור
- טען עוד
-
1.כן בטח (ל"ת)פמברטון ג'וניור 22/02/2016 18:45הגב לתגובה זו2 0סגור