קופ"ח מכבי מתקפלת: תסיר את סרטון הרשת עם אדיר מילר - בשל הסערה הציבורית
קופת חולים מכבי החליטה להסיר את סרטון אחד מקמפיין הרשת ביכוכבו של אדיר מילר - כך נודע לאייס. ההחלטה הגיעה בתום יממה סוערת שעברה על קופת חולים מכבי מאז עליית קמפיין הרשת בכיכובו של מילר, בו הוא מותח את חברי הקופה שמתקשרים למוקד השיחות.
לאייס נודע כי בכירים בקופה קיימו היום ישיבה מיוחדת בנושא בהשתתפות נציגי משרד הפרסום יהושע TBWA, ולדברי גורם - אפילו בהשתתפותו של המנכ"ל הקופה רן סער בסיומה הוחלט להסיר סרטון אחד תחת השם "ננסה מדברת רוסית" וזאת בשל הביקורת הציבורית הרבה וטענות על גזענות כלפי הקהילה הרוסית.
הקמפיין שכולל 5 סרטונים שטורגטו ליוטיוב, פייסבוק ואתרי האינטרנט המובילים בארץ, עלה אתמול לאוויר והביקורות לא אחרו לבוא. ברחבי הרשת הגיבו גולשים רבים למתיחת חברי הקופה ובראשה השיחה בה הוא מתחזה ל"אנטולי" ומנהל שיחה (אמיתית) ברוסית עם מטופלת בשם "אולה" - שמעוניינת לעבור לקופת חולים מכבי. עמודי הפייסבוק של אדיר מילר וקופת חולים מכבי הוצפו בתגובות נזעמות של גולשים שהגדירו את הפרסומת כפוגענית ולא ראויה.
דף הפייסבוק של 'מכבי' זכה לשלל תגובות קשות בנושא. בין היתר עלתה תמונה עם הכיתוב: "יש קופת חולים, ויש גזענים". גולשת אחרת כתבה: "פשוט ביזיון! תתביישו לכם! נורא קל לעשות צחוק על מי שלא מבין?! ואתם עוד גוף שאמור להיות ממלכתי. אני מאוד מקווה שכמה שיותר דוברי רוסית יעזבו אתכם, שתלמדו בכח את המשמעות של סוף מעשה במחשבה תחילה".
לפני מספר שעות התייחסה לנושא ח"כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני) בפוסט בפייסבוק: "הסרטון הבזוי של קופת חולים מכבי בכיכובו של השחקן אדיר מילר, אותו הערכתי מאוד לפני הדבר הנלעג בו הסכים להשתתף. באמת, ללעוג בעזרת הומור רדוד לעולה חדשה שמתקשרת למוקד דובר רוסית ולעשות ממנה צחוק עם ה'אנטולי, אנטולי'? לא מצחיק, ממש כמו הסבתא המרוקאית שבצבצה בכמה פרסומות לאחרונה. יש דרך לצחוק על ייחודיות של כל עדה, צריך לדעת איך. ברגע שאף אחד לא צוחק - סימן שהתוצר הוא לא משהו".
לאייס אמרה סבטלובה: "אני לא אומרת שאסור לצחוק, אבל לא על הכל, כל עוד זה לא הופך אנשים ללעג. אנחנו במדינה קולטת עליה, יש אנשים שקשה להם, בוגלל זה הקימו את המוקדים האלה, עכשיו אדיר מילר בא וצוחק על העולה ואומר לה 'תלמדי רוסית'. צריך לגלות רגישות, מה גם שרוב העולים יוצאי חבר העמים הם חברים במכבי".
סרטון "אדיר". חובת צפייה לאשדודים:מכבי שירותי בריאות
Posted by גבריאל כנפו - Gabriel Knafo on Tuesday, February 23, 2016
אדיר מילר. ננסה מדברת רוסית
במשרד הפרסום יהושע TBWA לא צפו את התגובה המהירה והחריפה כנגד הקמפיין. מנכ"לית המשרד עינת יוזנט-רביד מסרה לאייס: "מכבי שרותי בריאות עושים שימוש מזה שנים בקו פרסומי הומוריסטי שאותו מוביל הסטנדאפיסט אדיר מילר הנחשב לאחד ממובילי הסטנדאפ בישראל. זהו קמפיין סאטירי ומצחיק ובטח לא נעשה בכוונה לפגוע במישהו. לאחר השיחה אדיר התקשר ללקוחות הציג את עצמו וביקש את רשותם להשתמש בשיחה לצרכי הקמפיין. הדברים התקבלו בהומור וברוח טובה. בסוף כל סרט אף מופיעה שקופית המסבירה את הדברים. מטבעו פרסום עוסק בהעברת מסרים באופן בולט תוך העברת המסר בצורה רלוונטית ומפתיעה, הקמפיין הנוכחי הוא בהחלט בגבולות הסאטירה המקובלת. ואם בכול זאת יש מי שנפגע, צר לנו, לא זאת היתה הכוונה".
(עדכון - 14:35) לפני 2 דקות פרסמה מכבי שירותי בריאות פוסט בו התנצלות לגבי אלה שנפגעו מהפרסום: "חברים יקרים שלנו, רצינו ליצור סרט מצחיק שמעורר חיוך ברוח הומוריסטית. קיבלנו הרבה מאד תגובות חיוביות אבל גם כאלו שנפגעו ולא מצאו אותו מחויך.
מכיוון שלא הייתה בכוונתנו לפגוע באף אחד, החלטנו להוריד את הסרט שבו אדיר משוחח עם אולה, דוברת הרוסית. ובמציאות כמובן, מוקד מכבי מעניק שירות מלא ב-4 שפות, ביניהן השפה הרוסית. שנמשיך לצחוק ובעיקר להיות בריאים".
סטרייק 2// יהושע TBWA מסביר ומתנצל על קמפיין פעם שנייה תך פחות משנה
בתוך פחות משנה מוצא עצמו משרד הפרסום יהושע TBWA בליבה של סערה ציבורית בעקבות פרסומת שהוא עומד מאחוריה. ביוני 2015 היה זה הקמפיין בכיכובה של שולה זקן - מנהלת לשכת ראש הממשלה לשעבר שהורשעה בפרשת הולילנד ונשלחה לכלא. זקן כיכבה בקמפיין לרשת הרהיטים URBAN והביקורת הציבורית לא אחרה לבוא. יחד עם הציבור הרחב - פרסומאים רבים יצאו נגד הפרסומת בטענה שהיא מוציאה שם רע למקצוע.
מסתבר שאי אפשר לעשות חביתה בלי לשבור ביצה, ואת השיעור הזה לומד על בשרו משרד הפרסום יהושע TBWA. לצד התעוררות בגזרת הקריאייטיב של המשרד, הוא רושם "פסילה שנייה" תוך פחות משנה כשהוא נאלץ להסביר ולהתנצל על קמפיין שיצא תחת ידיו.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
17.רוסיםלא מעוניינת למסור 04/03/2016 18:47הגב לתגובה זו0 0הבעיה כאן היא שלא יורד על כל החולים אלא שנגעו את התחת היפה של הרוסים. מה קרה? הרוסים יכולים לחיות פה 30 שנה ולא יודעים מילה, אבל חושבים שיש להם פריבילגיה לדבר בשפה שלהם. חבל שאין פה חוק שמכריח לכולם לכבד את השיוויון. מה זה אומר? כל עולה חייב להיות שווה מול עיני המדינה. חייב להיות מתרגם בכל שפה, צרפתית, ספרדית, אנגלית, אמהרית ועוד. אבל לא, במדינה הזו יש שלוש שפות: עברית, ערבית ורוסית. ממתי הרוסית הפכה להיות שפה רשמית? המדינה חייבת לעשות מבחן ולתת שיוויון לכולם. לא בגלל שהרוסים הם הרוב, הם הקובעים. אם לא היו ככה, בטוח שלא צוחקים כמו שהם, פאטטים!סגור
-
16.כל מי שאהב את הקטע כנסוואדים 26/02/2016 08:15הגב לתגובה זו3 2לי יש אחלה חוש הומור ואני מת על אדיר מילר. לדעתי הוא אחד הסטנדאפיסטים הנדירים עם הומור שנון ולא סתם זול ונמוך כמו להרבה אחרים בארץ. אבל לכל מי שחשב שהקטע מצחיק, תשמעו אותו שוב ותדדמינו שבצד השני נמצא זקן חסר ישע או מישהו מגמגם או כל אחד מכם שהתקשר פעם למוקד וקיבל יחס מזלזל. אני לא מאחל לאף אחדלהגיע לנציג שירות אחרי המתנה ארוכה ומעצבנת על הטלפון ואז במקום לקבל עזרה שיצחקו ויזלזלו בו. סתם ככה בלי סיבה. אפשר היה לעשות את הסצנה ממש מצחיק אם בצד השני היתה שחקנית ולא מישהי שמבקשת שירות אמיתי וזוכה ליחס מזלזל.סגור
-
15.יש נושאים שאסור לצחוק עליהם כמו השואה והשירות הגרוע ב-HOT (ל"ת)גיא מ. 25/02/2016 17:29הגב לתגובה זו3 1סגור
-
14.חאללה יאללה פה זה לא ברית המועצותאמיר 25/02/2016 16:26הגב לתגובה זו1 3אפשר לחשוב.הגיע הזמן שהחכית הנכבדה תבין שפה זה לא רוסיה הסובייטית מותר לצחוק על כולם ובכיף מאז "אינעל דין באבור אילי גבהום"תמיד היו פה דחקות על עדות. גברת סבטלנהסגור
-
13.כולה קצת צחוקים!! לא לחפש סיבות לגזענותתרותם 25/02/2016 08:20הגב לתגובה זו4 2כולה קצת צחוקים!! לא לחפש סיבות לגזענותתסגור
- טען עוד
-
12.משהוארי 25/02/2016 06:45הגב לתגובה זו0 0תעשה גם לאנשים שלנו ומוסקוביץץץץ הכי יפהסגור
-
11.גזענות, טפשות, חוצפהא.ק. 25/02/2016 05:13הגב לתגובה זו7 3מי שיזם, הפיק והשתתף בפרסום הגזעני הצליח למשוך תשומת לב הציבור לחברה המפרסמת - קופת חולים מכבי. כך לא מושכים לקוחות. כך פוגעים בציבור שאין לו יכולת " להחזיר". לא היה רעיון אחר לפרסום? חבל שלא פניתם לקבל רעיונות!סגור
-
10.אדיר מילר מכביטלי 24/02/2016 23:37הגב לתגובה זו4 4דיי למתייחסדים למינהם..מה קשור גיזענות..מלא תשדירי פרסומת מחקים עדות..ניקרענו מצחוק..אדיר מילר עשית לנו את היום..!!! עד שיש לנו סטנדאפיסט כזה..אתם מנסים להפוך אותו לשלילי... אדיר מילר אתה אחד למיליון..!!!סגור
-
9.כל הפרסומות הארוכות והכאילו מצחיקות =בזבוז כסףרפאל 24/02/2016 23:20הגב לתגובה זו3 3בימים בו הכל עובר עם אימוגי או 3 מילים בסמס.מה הטעם לקמפיינים המייגעים של סלקום יס הבינלאומי התימהוני?? בזבוז אחד גדול שנועד לצורכי עמלות יתר!! תגידו מה אתם רוצים ומציעים ושחררו אותנו מלנסות לבדר אותנו.סגור
-
8.אדיר מילרלא באלי שם 24/02/2016 23:06הגב לתגובה זו2 2לא אני מתהה מצחוק שיואוו חזקק אהבתי אהבתי אהבתי אהבתיי !!סגור
-
7.לא ראיתי שם גזענות, אבל גם לא קריאיטיב ובטח לא תרומה למותג (ל"ת)רקיב 24/02/2016 20:56הגב לתגובה זו8 1סגור
-
6.רוסים לא אוהבים בדיחותפוטין 24/02/2016 19:31הגב לתגובה זו2 14לאורך כל השנים צחקו על עדה כזו או אחרת. זה המיוחד במדינה, הקיבוץ גלויות עם כל המנהגים, אמונות טפלות, מסורת, מבטא וכו' והנה הרוסים באו והחליטו על מי מותר לצחוק ועל מי לא (על רוסים לא צוחקים)סגור
-
5.אדיר מילר איבד את עולמו. שיתבייש!חרפה! (ל"ת)גועל נפש עילה לתביעה 24/02/2016 18:40הגב לתגובה זו16 3סגור
-
4.אולי פשוט הורידו את הקמפייןיעקב 24/02/2016 17:54הגב לתגובה זו9 2כי הוא גרוע? יהושע עסוקים בלייצר פרובוקציות ולהתעלם מקריאייטיב- כמו זרמון של פעם. כל קשר בינם לבין קריאייטיב מקרי בהחלט.סגור
-
3.אדיר,למה רק לרוסיות מגיע? (ל"ת)פולניה 24/02/2016 15:58הגב לתגובה זו5 1סגור
-
2.טמטוםהמומה 24/02/2016 15:05הגב לתגובה זו12 18זאת הפרסומת הכי פוגענית שקיימת עכשיו??? תעשו לי טובה! אין לי קשר למשרד הפרסום או ללקוח אבל זאת בדיחה! מרגיש כאילו מתחרים הם אלה שהתלוננו ולא אנשים אמיתיים. קצת הומור עצמי !סגור
-
1.חזקוש וברוכוש (ל"ת)מישו 24/02/2016 14:32הגב לתגובה זו4 1סגור