אייס מציג לראשונה: רשימת המפרסמים ששמים הכי הרבה כסף על וידאו בפייסבוק

לא רק יוטיוב ובאתרים הישראלים. מדידה ראשונית של יפעת בקרת פרסום מגלה כמה כסף מפנים המותגים לפרסום בווידאו של הרשת החברתית. הנתונים והסכומים בפנים
 | 
telegram
(4)

היא אמנם הודחה מראשות טבלת המפרסמים בישראל בשנת 2015 וירדה למקום הרביעי עם 83.9 מיליון שקל השקעה בפרסום, אבל קבוצת שטראוס מובילה ברשימת המפרסמים בווידאו של פייסבוק מתחילת 2016, כך עולה מבדיקה מיוחדת שביצעה חברת יפעת בקרת פרסום עבור אתר אייס. רק ב-7 השבועות האחרונים השקיעה החברה יותר מ-500 אלף שקל בפרסום בווידאו של פייסבוק, כלי שהולך ותופס נפח בעיקר על רקע הגידול בפרסום בווידאו באינטרנט, לעיתים על חשבון הפרסום בטלוויזיה המסחרית.

חברת יפעת בקרת פרסום משיקה טכנולוגיה חדשה המאפשרת לראשונה הצצה לתחום הפרסום בווידאו בפייסבוק. יפעת התקינה תוכנה על מחשבים של כ-1,000 גולשים המהווים מדגם מייצג ושנתנו את אישורם לכך, וכך 'יפעת' נחפשת לתכני ופרסומות הווידאו הנצפים על ידי הפאנל, ובכך מצליחה לכסות את שונות הפרופילים האפשריים ואת הפרסונליזציה בטירגוט הקהלים.

החברה גם פעלה מאז חודשי הקיץ מול משרדי פרסום כדי לבדוק התאמה בין הנתונים השונים, והתגלה כי מדובר בכלי מדויק יחסית, "עם אינפוט טוב למחירי האמת", לדברי אמיר וייס, מנכ"ל יוניברסל מקאן דיגיטל, אחד המשרדים מולו נבדקו הנתונים.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

המחקר שבוצע עבור אייס ובודקת את התקופה שבין 1 בינואר ל-23 בפברואר, חושף לראשונה את המפרסמים המובילים בווידאו בפייסבוק, וכן את סוגי השילובים המעניינים בין פרסום טלוויזיה (וידאו אופליין) לווידאו אונליין ברשת.

"2015 הייתה שנת מפנה בישראל עם השקת כלי פרסום הווידאו העוצמתי של פייסבוק וכניסתה של חברת ארטימדיה המאגדת את היצע פרסום הווידאו של הפבלישרס הישראלים שהבינו שאם לא יתאחדו, לא יוכלו לנצח את יוטיוב ואת פייסבוק", אומר נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום. "ניטור פרסום הווידאו בפייסבוק הוא אתגר מורכב לכל חברות בקרות הפרסום בעולם, ואני שמח שעמדנו בו. פרסום הווידאו בפייסבוק שונה בתכלית בחוויית הגולש מפרירולים ביוטיוב ובאתרי תוכן. מדובר בפרסומת שעולה בפיד של הגולש תוך כדי צפייה בתכנים שמעלים חבריו, ברמת פילוח חסרת תקדים של הצופה ותחומי העניין שלו".

שוק הפרסום באינטרנט מחמם מנועים והמפרסמים מוכנים ומעוניינים לפתוח את הכיס. הנתון המשמעותי ביותר הוא הגידול הצפוי בתחום הפרסום בווידאו ברשת. על פי וייס, "בשנה שעברה שוק הפרסום בווידיאו באינטרנט עמד על כ-180 מיליון שקל. ההערכה היא שהשוק צפוי לצמוח במספר דו ספרתי - לצד הכלים שמשתכללים, ארטימדיה, פייסבוק, יוטיוב והאפקטיביות שעולה אנחנו צופים גידול של לפחות 20%".

 

JOY בראש

 

כאמור, המפרסמת המובילה בכלי הווידאו של פייסבוק מתחילת 2016 היא קבוצת שטראוס עם השקעה של כ-540 אלף שקלים, כאשר המותגים הבולטים הם שטראוס joy עם הקמפיין  "JOY זה JOY" בהשקעה של כ-110 אלף שקלים, שטראוס דנונה עם הקמפיין " Actimel - STAR WARS - מגוון דמויות סטאר וורס" בהשקעה של כ-80 אלף שקלים. ויד מרדכי עם קמפיין "שמן זית - מרגש כל טעם" בהשקעה של כ-45 אלף שקלים.



במקום השני נמצאת קבוצת בזק עם השקעה של כ-280 אלף שקלים, כמעט חצי מההשקעה של שטראוס. המותגים הבולטים של בזק מבחינת השקעה בפרסום בווידאו של פייסבוק הם קמפיין "בזק - CLOUD - מהפכת הספרים הדיגיטליים" בהשקעה של כ-120 אלף שקלים, yes עם הקמפיין "ספריית VOD 24/7" בהשקעה של כ-90 אלף שקלים, ופלאפון עם הקמפיין "פלאפון - פלאפון הרשת המהירה בישראל" בהשקעה של כ-30 אלף שקלים.



במקום השלישי נמצאת קבוצת HOT עם השקעה של כ-245 אלף שקלים עם המותגים HOT והקמפיין "רואים HOT  רואים סדרות מנצחות" בהשקעה של כ-45 אלף שקלים, ו- HOTמובייל עם הקמפיין "תכנית סלולר HOT MOBILE 4G מסך LED 32'' בהשקעה של כ-110 אלף שקלים.



מה הקטגוריות המובילות בפרסום בפייסבוק? שירותי האינטרנט מובילה את ההשקעה לפרסום בפייסבוק עם כ-569 אלף שקלים, כשהמפרסמים הבולטים בה היו בזק עם שירותי הענן שלה, אתר PANECO ומחסני חשמל.

במקום השני נמצאת קטגורית מוצרי החלב עם השקעה של כ-290 אלף שקלים, אותה מובילה קבוצת שטראוס, ואילו במקום השלישי - קטגוריית התרבות עם השקעה של 270 אלף שקלים שהמפרסמים הבולטים הם קופת תל אביבזאפה ולאן.

 

גם טלוויזיה וגם וידאו באינטרנט

 

המחקר של יפעת בקרת פרסום מתמקד בשילובים פרסום של טלוויזיה ו-וידאו באינטרנט. מניתוח כלל המותגים שפרסמו תשדירי פרסומת בטלוויזיה המסחרית מתחילת השנה, עולה כי 64% מכלל המותגים שפרסמו בערוצים המסחריים, שילבו את הפרסומות גם ביוטיוב, וידאו פייסבוק ובאתרים הישראלים דוגמת ynet ו-mako.

השילוב הנפוץ ביותר היה טלוויזיה עם יוטיוב ו-וידאו פייסבוק, ואילו מותגים שבחרו לשלב את פרסומות הטלוויזיה שלהם רק עם אתר אחד, עשו זאת עם וידאו פייסבוק. מנכ"ל יפעת בקרת פרסום, נתי יעקובי, מסביר כי "לרוב המותגים שמפרסמים בטלוויזיה יש דף עסקי בפייסבוק, אליו הן מעלות את פרסומות הטלוויזיה שלהם באופן ממומן, ולכן השילוב של טלוויזיה וידאו פייסבוק הוא הנפוץ ביותר".

לדברי וייס, שמנהל באמצעות יוניברסל מקאן דיגיטל, כמה מתקציבי הדיגיטל הגדולים בישראל, "התוספת של מדידת הווידאו בפייסבוק היא חלק קריטי, כאשר אנחנו מעריכים שהיקף הפרסום הכולל של המפרסמים המקומיים עומד על לפחות 250 מיליון שקל בשנה בפייסבוק ישראל, וזה מבלי לספור את הכסף הרב של חברות ישראליות שיוצא החוצה לעולם".

בשנה האחרונה הושלם המהפך המצופה בשוק הפרסום, כשענף הדיגיטל עבר את העיתונות המודפסת בהוצאה לפרסום. נדבך מרכזי שתרם לשינוי הזה הוא הצמיחה המואצת בפרסום בפייסבוק. לדברי וייס, "בשנה האחרונה הייתה קפיצה מאוד גדולה בפרסום בווידאו ובתוך כך הרבה מאד כסף של וידאו עבר לפייסבוק. שוק הפרסום בווידאו באינטרנט התחיל לצמוח עם אתרים ישראליים בלבד והביקוש היה נמוך. כשיוטיוב נכנס לתמונה הוא הצליח לקחת נתח גדול ולמעשה הגדיל את השוק כולו, וכשפייסבוק נכנסו לתמונה שוק הווידאו רשם גידול משמעותי נוסף ואתרי האינטרנט לא נפגעו באופן משמעותי. פייסבוק הוא שחקן מרכזי ועד היום לא היה שום כלי אובייקטיבי שהצליח למדוד אותו בצורה ראויה".

-בעוד שנה-שנתיים נוכל אפילו לראות את האינטרנט נוגס בנתח השוק של הטלוויזיה?
"בעוד שהעיתונות הולכת ונשחקת והמגמה הזו תמשיך, לטלוויזיה אצלנו יש מעמד מאוד חזק. עם טלוויזיה כמו שלנו בישראל, ברמת הרייטינג שהיא מספקת אני לא צופה שינוי כלשהו. הטלוויזיה תהיה פה ותישאר, אבל השינוי יגיע יחד עם חברות כמו ארטימדיה שיוכלו לאפשר לזכייניות הטלוויזיה למכור נקודת רייטינג בקרוס-פלטפרום, כך שאם אתה צופה בהישרדות או באח הגדול בטאבלט, ערוץ הטלוויזיה יוכל לתמחר את נקודת הרייטינג הזאת. זה לא יקרה מחר אבל בלי פלטפורמה טכנולוגית זה גם לא יקרה בכלל. המהפכה היא קודם כל טכנולוגית כדי שדברים יתאפשרו ואחרי זה שאר הדברים - זה לא מספיק אבל זה תנאי הכרחי, ואז יעברו תקציבים באופן טבעי יותר".

לדבריו "החסם העיקרי הוא הקושי המעבר לעולם הפרוגרמטי וזה יקרה בשנת 2017 – שוק המדיה הישראלי לא ייראה כמו שהוא נראה עכשיו - יהיו הרבה שינויים". 

תגובות לכתבה(4):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    מה הקשר???
    בוב 25/05/2016 15:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה הקשר בין הגרפים של ביזפורטל לכתבה הזו?
    סגור
  • 3.
    מה עם יוטיוב?
    תם 26/02/2016 09:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כבר התקנתם "תוכנה" בקרב מדגם מייצג, לא תשפרו גם את הסריקה ביוטיוב? ואם אנחנו כבר מדברים, הממשק של מערכת שלכם יותר גרוע מהדינוזאור הכחול הקודם
    סגור
  • 2.
    חשוב לדעת לעוסקים בענף. תודה!
    מתעניין 25/02/2016 21:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    .
    סגור
  • 1.
    זה מעניין מאד (ל"ת)
    גלעדי 25/02/2016 14:35
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות