מילקי גולד
צילום: יח"צ/ יוטיוב

ויצו בחרה - הפרסומת הכי סקסיסטית ב-2015 היא מילקי גולד: "מציגה נשים כרודפות בצע"

משה בנימין | (9)

מצעד השיימינג השנתי של ויצו הגיע לסיומו עם ההכרזה על הפרסומת הסקסיסטית ביותר לשנת 2015 מבין 5 פרסומות שהוגדרו כפוגעניות כלפי נשים. במקום הראשון והמפוקפק זכתה פרסומת מילקי גולד - "היא רק רוצה את הגולד" של שטראוס באמצעות משרד הפרסום אדלר חומסקי.   

על "אות הקלון" שניתן למילקי ושטראוס אומרים בויצו: "האות ניתן למילקי גולד על היותו מקבע ומחזק סטריאוטיפיים מגדריים הפוגעים בנשים". לדברי גילה אושרת, יו"ר ויצו ישראל: "למרות היותה של הפרסומת קצבית, משפחתית וחביבה לכאורה הרי שמדובר במעטפת של מסרים סטראוטיפים המועברים באופן סמוי, הפוגעים בכבודן של נשים ומציגים אותן כרודפות בצע וכסף. אנו קוראות לחברות המסחריות לאמץ עקרונות של פרסום מכבד והוגן כלפי נשים".   השנה לראשונה העניקה ויצו גם את "אות הקלון המתמיד" שמוענק למפרסם הסקסיסטי שפועל כך שנים רבות ברצף. בתואר זה זכתה חברת האופנה הישראלית קסטרו, אותה מלווה משרד הפרסום ראובני פרידן, על "פרסום סקסיסטי לאורך שנים, העושה שימוש בוטה בגוף אישה ומעודד לרזון קיצוני".    הפרסומת של מציגה בחורה, המגיעה לפגישה בבית משפחת בן זוגה ונשאלת האם היא אוהבת מילקי. בתשובה שואלת הבחורה: "האם יש גולד?". תשובתה מובילה את בני המשפחה לדמיין בבהלה את השתלטותה של הבחורה על ההון המשפחתי ועולה ה"פחד" מבחורה רודפת בצע, העסוקה רק בקניות ובהנאות החיים, מתכננת כבר את סידורי החתונה כדי לנגוס בהון המשפחתי. רק בן הזוג נחלץ לעזרתה ומפרש את תשובתה, כמי שביקשה מילקי מסוג גולד ולא תכננה "לשדוד" את המשפחה.

 

  קמפיין "אות הקלון למפרסם הסקסיסטי" של ויצו מתקיים זו השנה השמינית ברציפות, לציון יום האישה הבינלאומי. על פי ויצו "מטרתו להוביל לשינוי בהצגת דמות האישה בפרסום ולהעלות את המודעות להשפעות השליליות של פרסומות העושות שימוש לרעה בגוף ובדימוי הנשי".    את הפרסומות בחרה ודירגה ועדת שיפוט מקצועית, אשר סקרה עשרות אלפי פרסומות של שנת  2015.  הוועדה מורכבת ממומחי מגדר ותקשורת, אנשי אקדמיה, עיתונות ומשפט. השנה, לראשונה שילבה ויצו  נציגים גברים בוועדת השיפוט.

החברים בה: העיתונאית בילי מוסקונה לרמן, העיתונאית ומייסדת אג'נדה, ענת סרגוסטי, חוקרת מגדר ותקשורת, שלומית ליר, יוצרת ובימאית ערוץ 2, לימור פנחסוב, אשת התקשורת ומייסדת מרכז מדיה נשים, ורד כהן ברזילאי, רכזת החברה הערבית במכללת "שנקר", ספייה מחמוד, שדרן הרדיו והמנחה אביעד קיסוס, מומחה לתקשורת, ד"ר עמית קמה, מייסד תנועת אסל"י בישראל (למאבק באלימות במשפחה) אביב יהלום, עו"ד עירית גזית, מנהלת מערך הסיוע המשפטי של ויצו, ענבל אביב, מנהלת קמפיין אות הקלון של ויצו. בוועדה לקחו חלק גם סטודנטיות מהמרכז הבינתחומי ונערות מתכניות המנהיגות של ויצו.

מחברת שטראוס, יצרנית ומשווקת מילקי נמסר בתגובה: "אין ולא הייתה לנו כוונה לפגוע באיש. הפרסומת המדוברת נועדה לתאר בהומור סיטואציה מהחיים של אי הבנה ביחס לאדם חדש שמגיע למשפחה. היא מדגישה בפירוש שהמחשבות של הסובבים על בת הזוג - הינן טעות. יחד עם זאת, עוד בזמן שידור הפרסומת, לקחנו לתשומת ליבנו גם את התגובות הללו ביחס לאופן שבו התקבלו הדברים ואלו תילקחנה בחשבון בקמפיינים הבאים".

 

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    איך לא גולדסטאר? כל פעם אני מזועזעת מהם מחדש!!! (ל"ת)
    חנה 19/03/2016 13:08
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    של פרסומאים של פעם 07/03/2016 23:19
    הגב לתגובה זו
    בחייאת כבר אין סבלנות לפרסומות גזעניות וסקסיסטיות אדלר תתקדמו אנחנו ב-2016 כולי תקווה שנידוי פרסומות כמו מילקי ימשיך את המגמה של הפחתת כמות הפרסומות ושיפור איכותן מהצד השני. ראבק - כבר לא צריך לפרסם כל-כך הרבה.
  • 7.
    אביעד קיסוס ועמית קמה הם "גברים בועדת השיפוט"? (ל"ת)
    שוביניסט בהכחשה 07/03/2016 15:53
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    זלמן 07/03/2016 15:34
    הגב לתגובה זו
    כולה פרסום של מעדן שוקו , תפרסמו כמה זה בריא ,כמה זה טעים , למה כדאי לכול עוד ועוד מוצר זה .מה הקשר לכל היתר המוביל לקלות ראש .
  • 5.
    זקנות ממורמרות עם 10 חתולים. ואביעד קיסוס (ל"ת)
    ליאור 07/03/2016 12:45
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    קול העם 07/03/2016 12:07
    הגב לתגובה זו
    נתראה בשנה הבאה
  • 3.
    אויש! דיייייייייי! בכייניות. (ל"ת)
    העיקר פורשות בגיל 62 07/03/2016 11:17
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אבל ככה נשים (ל"ת)
    rr 07/03/2016 11:06
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    האמת 07/03/2016 11:04
    הגב לתגובה זו
    הבאושים